איביץ': ידענו מה אנחנו רוצים מהתחלה
(באדיבות ONE)
מיץ' גולדהאר אמנם מודע לכל תזוזה במכבי ת"א, אבל לא נוהג להיות מעורב במהלכים השוטפים. כשהוא כבר מחליט לקחת פרויקט באופן אישי ואפילו לעלות על מטוס מקנדה, אחוזי הפגיעה שלו גבוהים מאוד. מבחינתו, לא הייתה אפשרות אחרת: אוסקר גלוך – הדבר הגדול ביותר שיצא ממחלקת הנוער בעידן שלו – ייצא לחו"ל אך ורק כשחקן תחת חוזה.
המניה, שגם ככה הייתה בעלייה מתמדת, זינקה במאות אחוזים בקיץ. הצהובים התמוגגו מהביצועים של היהלום מרחובות ביורו עד גיל 19, שם גם כבש בגמר נגד אנגליה, אבל מצד שני הבינו שלא מעט מועדונים באירופה סימנו אותו בפנקס – והם עלולים לאבד אותו ללא תמורה אם לא יעשו מהלך. הרי הקשר אמור לסיים את חוזהו בינואר 2024, ומיד אחרי המונדיאליטו במאי או לאחר אליפות אירופה עד גיל 21 הוא כבר יכול לנהל מגעים עם כל קבוצה שירצה. המשמעות היא שמכבי לא תוכל לגזור קופון על הכישרון שגידלה וטיפחה, מלבד דמי השבחה של מאות אלפי יורו.
3 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם ניר ביטון, אופיר דוידזאדה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם ניר ביטון, אופיר דוידזאדה
מכבי הבינה שהיא חייבת לעשות מהלך. גלוך
(צילום: עוז מועלם)
האינסטינקט הראשוני בסביבתו של גלוך עם החזרה ממסע הקסם בסלובקיה היה לא להאריך את החוזה. הנחת העבודה בקיץ של סוכנו, עו"ד שחר גרינברג, הייתה כי השחקן ייצא מיידית לחו"ל, אך למעט הצעה רשמית לא גבוהה מספיק מזניט סנט פטרסבורג, לא היו אופציות ממשיות. כמה מועדונים עוד דיברו על השאלה ושיתוף בקבוצת המילואים שלהם בשלב הראשוני, בין היתר איאקס וברצלונה, אבל גולהדאר לא הסכים לשמוע על השאלה.
בינתיים, ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי האלופה ההולנדית, שמתכוונת לבצע שינויים אחרי ההדחה המוקדמת מליגת האלופות, מגבשת הצעה רצינית לרכישתו של גלוך. על פי הידוע, מכבי תהיה גמישה במו"מ ולא תערים קשיים על המעבר של הקשר למועדון בסדר גודל הזה. הגורם המשמעותי בכל ההליך הזה הוא אביו של השחקן, מקסים. כזכור, בתחילת העונה, כשהמאמן ולדימיר איביץ' סיפסל את בנו, דלפה הקלטה בה הוא מותח ביקורת על המאמן. אבל דווקא אחרי שנראה היה שהצדדים בדרך לפיצוץ, גם האבא וגם גולדהאר הבינו שהם חייבים לשתף פעולה מאינטרסים משותפים.
וכך, בשבועות האחרונים השניים החליפו ביניהם מיילים בניסיון להגיע למתווה שיספק את הצדדים, הארכת חוזה עם הבטחות ג'נטלמניות, עד שנפגשו. הקנדי שב והדגיש כי לא יעמוד בדרכו של הילד אם תגיע הצעה אטרקטיבית ולא ימנע ממנו להגשים את החלום. במסגרת אותן תכתובות הם גם ניסו להגדיר מהי "קבוצה אטרקטיבית", והועלו כמה שמות של מועדונים כדי להבין את סדר הגודל, אך בסופו של דבר לא הוכנסה רשימה כלשהי לחוזה – והכל יהיה על סמך אמון הדדי. "המטרה היא לאתר קבוצה שתעניק לגלוך כיוון מקצועי התפתחותי עם ראייה עתידית", היה המסר.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א
גולדהאר. התערב במו"מ
(צילום: עוז מועלם)
לגולדהאר היה כאמור מאוד חשוב לסגור את הסיפור עם גלוך, הוא ראה בזה ממש פרויקט אישי, ואחרי הניצחון על מכבי נתניה הואצו המגעים בדרך לחתימה. בחוזה שהוארך עד 2025 הוכנס סעיף יציאה של שבעה מיליון יורו, למרות שהמטרה של מכבי ת"א היא לקבל סכום גבוה יותר, יחד עם עשרה אחוזים ממכירה עתידית ומיליון שקל כמענק חתימה.

לעזוב עם אליפות

מכבי עשויה להיתקל בבעיה, מאחר שהמונדיאל עד גיל 20 במאי ייערך במקביל למחזורי הסיום של העונה – כך שאם הצהובים יישארו עד אז במאבקי האליפות, הם יצטרכו אולי להסתדר ללא גלוך. ייתכן שבמקרה כזה השחקן לא ייצא בסופו של דבר לטורניר ויחכה לאליפות אירופה עד גיל 21 ביוני.
אם בתחילת הדרך תחת איביץ' היה חשש שגלוך יהיה שחקן ספסל, אז למעט משחקי החוץ נגד מכבי חיפה ואשדוד – בשניהם מכבי לא ניצחה – הכוכב הצעיר פתח באופן קבוע והוא כבר עם ארבעה שערים וחמישה בישולים. המספרים האלה רק מוסיפים לו ביטחון. גם גלוך כבר הבין שעדיף לו להישאר בארץ כדי להתבשל עונה אחת בבוגרים, גם אם מדובר בליגה שקטנה למידותיו. המטרה היא ברורה: לזכות באליפות עם מועדון נעוריו לפני המעבר הגדול ליעד הבא.
גלוך דחה את גיוסו לצה"ל לקיץ הבא וישתכר 5,300 שקל, אבל בינתיים ייהנה ממענק חתימה בסך מיליון שקל. כעת, אחרי "חוזה האמון" בין הצדדים, המשימה תהיה לאתר מועדון שיוכל לקדם את גלוך ועל הדרך גם לשלם סכום שיאפשר למכבי ת"א לקצור את הפירות על ההשקעה בו.
3 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
המטרה הא ששני הצדדים יהיו מרוצים. גלוך אחרי החתימה על החוזה
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)

ביצת הזהב

אגב, נציגיו של גלוך סבורים כי העובדה שיגיע לתחנה הבאה במעמד של שחקן תחת חוזה תשרת אותו. לדבריהם, במועדון שישלם עליו תג מחיר גבוה הוא צפוי לזכות למעמד בכיר יותר ולקבל יחס עדיף מאשר היה מגיע כשחקן חופשי.
מכבי ת"א משקיעה סכומי עתק במחלקת הנוער, וגלוך הוא התוצר המשמעותי ביותר שלה בעידן גולדהאר, ולכן נכנס פה עניין האגו האישי של הבוס, שהתעקש שהכישרון לא יעזוב בעוד כשנה כשחקן חופשי. בנוסף, הקנדי משוכנע שהקשר יוכל להיות שובר השוויון במאבק האליפות נגד מכבי חיפה. בכל מקרה, הצעד המשותף שעשו השחקן והמועדון קושר את גורלם לשנים הבאות.
פורסם לראשונה: 13:01, 30.10.22