סערה גדולה וחילופי האשמות בהפועל ת"א בעקבות החשיפה אתמול ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet על התנהלות המועדון בשנה החולפת, שהובילה לגירעון של שמונה מיליון שקל.
בנייתו של התקציב התבססה על תחזית אופטימית במיוחד, שכללה בין השאר הכנסות של מיליוני שקלים ממכירת כרטיסים בפלייאוף העליון (שאליו הקבוצה בסופו של דבר כלל לא עלתה), ממכירת מרצ'נדייז שלא צלחה ומחסויות שונות שלא התממשו. בעקבות הגירעון, קבוצת הניהול האמריקאית שרכשה את המועדון ועומדת להיכנס אליו בתחילת יוני דורשת מהבעלים היוצאים לכסות את החובות שהצטברו או לחלופין לדלל את המניות שיישארו בידיהם אחרי העברת הבעלות.
1 צפייה בגלריה
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א במשחק של קבוצת הכדורסל
(צילום: יאיר שגיא)
עם זאת, הבעלים היוצאים יזמו בדיקה עצמאית, שמציגה מבחינתם תסריט חיובי יותר של מצבו הפיננסי של המועדון. לפי בדיקתם, קבוצת הניהול החדשה תקבל בעונה הבאה כשני מיליון שקל כדמי סולידריות מההשתתפות של מכבי חיפה והפועל באר-שבע במפעלים האירופיים, שני מיליון שקל נוספים מחברת הביטוח בשל שריפת מתחם האימונים בוולפסון שכבר שופץ, פיצוי של 900 אלף שקל על ביטול ההסכם עם ארקיע, וכן פיצוי של 500 אלף שקל מ-מ.ס אשדוד על ביטול רכישת שי אייזן. הסכומים האלה מצטברים לכדי 5.4 מיליון שקל, שלדבריהם האמריקאים לא לקחו בחשבון.
בנוסף, הבעלים הנוכחיים טוענים כי האמריקאים מנעו בינואר – עוד בעת המגעים לרכישת הקבוצה - מכירת שחקנים שהייתה מכניסה 12 מיליון שקל לקופת המועדון. מדובר בהצעה של מכבי חיפה לרכוש את אל-ים קנצפולסקי ב-1.5 מיליון אירו והצעה בסכום דומה שהתקבלה מהליגה הטורקית בנוגע להישאם לאיוס. לטענת הבעלים היוצאים, במהלך המגעים סוכם כי כתנאי לאי-מכירת השחקנים יהיו הרוכשים האמריקאים אחראים על הגירעון, אך כעת הם מתנערים מההסכמות הללו.