בבית"ר ירושלים זועמים לאחר ההפסד 3:2 הדרמטי להפועל חיפה אתמול (חמישי) בסמי עופר. לאור טעויות השיפוט נגדה במשחקים האחרונים, כולל הפסיקה של השופט יגאל פריד אמש על פנדל שלא היה (הראשון מבין השניים), במחזיקת הגביע החליטו לפנות במכתב חריף לאיגוד השופטים על מנת לבצע בדק בית.
"מה שקורה פה בשלושה שבועות האחרונים בכל הליגה, ובייחוד על חשבוננו זה משהו שחייב להיגמר", טענו בבית"ר. "אם הפנדל הזה נשרק ומשנה משחק, זה משהו שחייב להיבדק. צריך להבהיר את זה לשופטים וגם להעניש אותם אם צריך. לא יכול להיות שבסוף החלטות שיפוט יכריעו משחקים".
1 צפייה בגלריה
שחקן בית"ר ירושלים גרגורי מורוזוב לצד שחקן הפועל חיפה תומר יוספי, השופט יגאל פריד
שחקן בית"ר ירושלים גרגורי מורוזוב לצד שחקן הפועל חיפה תומר יוספי, השופט יגאל פריד
בבית"ר ירושלים זועמים על ההחלטות שלו. יגאל פריד
(צילום" נחום סגל)
בבית"ר כעסו על פריד שעוד הסביר בסיום המשחק אמש כי אורי דהאן הכשיל את שחקן הפועל חיפה, למרות שה-VAR הבהיר לו כי הוא טועה בקבלת ההחלטה והוא פסק בכל זאת על פנדל, ששינה את המשחק. "זו החלטה שהיא שיא השיאים, שופט שהולך נגד ה-VAR", זעם אבוקסיס. "אני מקווה מאוד שאין לפריד משהו אישי נגד בית"ר ירושלים ושהוא לא בא עם משהו מהבית. הוא הפסיד לנו את המשחק. הוא מתווכח עם שופטי המסך לידנו, הם אומרים לו 'אין פנדל'. הוא בחור טוב, אבל משהו קרה לו היום, לדעתי זו החלטה שהוא בא איתה מהבית"
המאמן המשיך: "כולם אמרו לו שאין פנדל, למה ללכת נגד כולם? החלטה נגד כל היגיון, ראיתי את זה במוניטור ולא האמנתי. גם עכשיו וגם באלוף האלופים זה קרה, אין לי מה להגיד. אם הוא מתווכח עם ה-VAR אז מה נשאר להגיד? למה להרוס נגד כולם ולקבל החלטה גורלית כזו? השופטים הם בני אדם והכל בסדר, אבל אם יש VAR אז כבר לא מדובר בבני אדם. להתווכח עם שופטי הקו זה כבר לא להיות שופט, זה ללכת נגד הקבוצה".
לצד הטעות שהכריעה את המשחק מצדיו של פריד, אחרי המחצית הראשונה החד צדדית שנגמרה רק ב-0:2 לבית"ר, שיכלה להגדיל את התוצאה, במועדון מבינים כי יש לה בעיה במחצית השנייה - בדיוק כמו במקרה נגד מכבי פ"ת שנגמר עם הרבה מזל בנצחון ולא בתיקו.
"אף אחד לא הגיע למחצית השנייה, מהמאמן ועד לאחרון השחקנים", אמרו בקבוצה. "לא יכול להיות שיהיה פער גדול בין המחציות, הפסדנו משחק שעשוי לעלות לנו בפליאוף העליון, אנחנו כבר עשר נקודות מהפועל חיפה. בעונה שהורידו לנו ארבע נקודות, אסור לנו לאבד נקודות כך".
בבית"ר ירושלים מתכננים להתחזק בשחקן הגנה בחלון ההעברות הנוכחי. הצהובים-שחורים יחתימו בלם וייתכן שגם מגן ימני, כשעל הפרק נמצא שחקנה של מ.ס אשדוד, זוהר זסנו.