עסקת רכישת הפועל ת"א, עליה פורסם לראשונה ב-ynet, נחתמה היום (חמישי) רשמית, ובכך נפתח עידן חדש בחודורוב - המיליארדר אדמונד ספרא הפך לבעלים של המועדון האדום. זאת גם סופה של תקופה, כאשר קבוצת המשקיעים האמריקאית בראשות דיוויד מינצברג תסיים את דרכה אחרי שנה בלבד, שהייתה מאכזבת מאוד ובסיומה נשרה הפועל ת"א לליגה הלאומית בפעם השלישית בהיסטוריה.
החתימה הגיעה לאחר כחודשיים וחצי של משא ומתן אינטנסיבי, כשסלע המחלוקת העיקרי היה חובות העבר ואופן חלוקתם בין הקבוצה האמריקאית לבעלים לשעבר מאיר תושב. זאת מאחר שספרא התעקש לאורך הדרך לשמש בעל בית יחידי ועל כך שהוא יקבל את הקבוצה נקייה מחובות. החתימה בין קבוצת מינצברג לתושב על קיום הליך בוררות, שייצא לדרך בקרוב, הסירה בעצם את המשוכה המשמעותית ביותר על קיום העסקה.
2 צפייה בגלריה
אדמונד ספרא ואישתו
אדמונד ספרא ואישתו
בעלות חדשה - תקוות חדשות. ספרא
(צילום: Patrick McMullan / Getty Images)
מי שדחף לביצוע הרכישה היה בנו של אדמונד, מואיז ספרא בן ה-18 שלומד בקולג' בארה"ב והוא חובב כדורגל מושבע. מויז אף הגיע לארץ בראשית החודש לפגישת עבודה בוולפסון ויצא לאחר מכן למשחקי היורו בגרמניה. עכשיו, אחרי חתימת העסקה, יגיע בעל הבית החדש ארצה לעמוד מול הוועדה להעברת זכויות ניהול ובעלות של ההתאחדות לכדורגל.
ספרא הוא המייסד והנשיא של חברת ההשקעות האמריקאית EMS Capital LP שיושבת בניו יורק. החברה עוסקת בהשקעות שונות ובנדל"ן. הוא נשוי למריאל, בתו של המיליארדר הלבנוני-יהודי דייויד נחמד - אספן אמנות המתגורר במונאקו, אשר הונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר.
אדמונד הוא בנו של מואיז ספרא ז"ל, שנפטר ב-2014 והונו היה מוערך ב-2.2 מיליארד דולר. מואיז היה חבר בולט בקהילה היהודית בברזיל וב-2006 הוא מכר את אחזקותיו בבנק הברזילאי "בנקו ספרא". מלבד הבעלות על הבנק "בנקו ספרא", היו למואיז אחזקות בבנקים נוספים בבעלות המשפחה במדינות אחרות.
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג, מייקל מינצברג
דיוויד מינצברג, מייקל מינצברג
רחוק מהציפיות. מייקל ודיוויד מינצברג
(צילום: יריב כץ)
יש לציין כי בראשית המהלך הטילו רבים ספק לגבי רצינות הכוונות של ספרא, כמו גם מינצברג עצמו. "אני לא יודע כמה ההצעה רצינית", אמר הבעלים לשעבר. "אנחנו רוצים להיות בהפועל ת"א הרבה מאוד שנים. המועדון נהדר, מראה שכל הדברים הרעים שאומרים על ישראל הוא לא נכון. אנחנו לא רוצים למכור את הקבוצה. אם מישהו ממשפחת ספרא רוצה לרכוש אותה או להשקיע בה, אשמח לדבר איתו".אולם מאז, כידוע, הפועל ת"א נפרדה מליגת העל, מפלה שהפכה גם לאקורד הסיום העגום של קבוצת המשקיעים האמריקאית בבלומפילד. זאת לקראת עידן חדש שעומד בפתח.