ההחלטה של ברק אברמוב להוציא את שחקניו לחל"ת (חופשה ללא תשלום), מעוררת סערה בקרב ראשי קבוצות ליגת העל. חצי הביקורת בעקבות ההחלטה החד צדדית, מופנים בעיקר כלפי יו"ר מינהלת הליגות, ארז כלפון, שנכון להיום בוחר לשמור על שתיקה נוכח המהלך של בעלי בית"ר ירושלים.
כפי שפורסם לאחרונה, משחקי ליגת העל צפויים להתחדש בעוד כשלושה שבועות. "לא יכול להיות שבעלים אחד בכדורגל הישראלי עושה צעד כל כך משמעותי וחד צדדי נגד החזרה למגרשים", אמר גורם בכיר בכדורגל הישראלי.
1 צפייה בגלריה
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
מחכים למוצא פיו. כלפון
(צילום: עוז מועלם)
על פי חלק מראשי קבוצות ליגת העל, השתיקה של כלפון מעוררת תהייה. "הוא אחראי על הכדורגל המקצועני והוא בוחר לשתוק, זה פשוט מדהים", אמר אחד מהם. "אברמוב עושה פה נזק אדיר. זה לא רק עניין כלכלי או ארגוני. יש פה גם ניסיון טיפה להרים את המורל של הציבור שנמצא באבל, קצת אסקפיזם. אז במקום שכלפון יטיל סנקציות על אברמוב, הוא בורח מאחריות".
האם יש מה לעשות בנדון? על פי אותו גורם "ניתן להוציא לו מכתב עם תקנון ההתאחדות ולהבהיר לו כי אם הוא מתכוון לממש את האיום שלו ולא להתייצב, הקבוצה שלו תרד ליגה. לא יעזור לו כלום, הליגה תחזור בעוד שלושה שבועות, גם בלי קהל. ואם הוא לא יתייצב, הוא ייאלץ להתמודד עם ההשלכות".
כזכור, אברמוב הוציא ביום שישי האחרון מכתב לשחקני בית"ר ירושלים ובו צוין כי הם יוצאים לחל"ת, על אף שהליגה צפויה להתחדש ב-25 בנובמבר. "אברמוב מזלזל בנו", אמר אחד מהם. "הוא פיטר אותנו, איך אפשר לחזור למגרשים אחרי צעד כזה? גם אם הכל יחזור, איך הוא יסתכל לנו בעיניים?".