ביקורת גדולה בנבחרת ישראל בעקבות התצוגה אמש (שבת) במשחק ההכנה נגד נבחרת הונגריה, שהסתיים בהפסד 3:0. זאת גם הייתה הבכורה של המאמן רן בן שמעון על הקווים של הנבחרת הלאומית, שהציגה יכולת חלשה במיוחד.
"אין שום הסבר להרכב הפותח", אמרו אתמול בסביבת הנבחרת, שספגה את שלושת השערים בין הדקות ה-11 ל-22. "אלה היו דקות כואבות במיוחד".
2 צפייה בגלריה
עדן שמיר ורז שלמה מאוכזבים, רונלד סלאי חוגג
עדן שמיר ורז שלמה מאוכזבים, רונלד סלאי חוגג
שמיר ושלמה מאוכזבים, רונלד סלאי חוגג
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
הביקורת נגד המאמן לא הסתיימה רק בהרכב אלא גם בשיבוצו של עומרי אלטמן, שעלה למשחק בדקה ה-90 בחילוף שהוגדר 'חברתי'. "למרות שמדובר במשחק ידידות, הנבחרת היא לא במה לבצע כל מני ניסויים. אם נראינו ככה נגד הונגריה, איך ניראה בליגת האומות?".
כאמור, 22 הדקות הראשונות של בן שמעון על הקווים הן בחזקת משהו שהוא ירצה לשכוח, כשנבחרת הונגריה כבשה ביתר קלות. "לא מדובר במאמן זר אלא במאמן שמכיר את הכדורגל הישראלי והשחקנים הישראלים, אין הסבר לבחירות שהוא עשה", המשיך אותו גורם כשהוא מתייחס לשיבוץ של יואב הופמייסטר, עופרי ארד ורז שלמה במרכז ההגנה. "זה כמו לתת מתנה ליריבה שממול".
2 צפייה בגלריה
בן שמעון
בן שמעון
"נעשו הרבה מאוד טעויות". בן שמעון
(צילום: REUTERS/Marton Monus)
הספסול של עפרי ארד, הופמייסטר ועדן שמיר בדקה ה-30 אומנם עצרו את המפולת, וייצבו את הנבחרת מבחינה הגנתית, אם כי מצד שני, בהחלט ייתכן שזה נבע מכך שההונגרים הורידו הילוך אחרי השער השלישי שכבשו.
לאורך המשחק בעטה הנבחרת ארבע בעיטות בלבד למסגרת, נתון מדאיג לקראת המשחק נגד בלארוס, בעוד יומיים (שלישי, 19:00). בנסיבות האלה, החשש כי הנבחרת תהפוך לשק חבטות בליגת האומות, שם שובצה לבית אחד עם צרפת, בלגיה ואיטליה – גדול מתמיד. בן-שמעון, כזכור, חתום לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות, רק במידה ויסיים במקום הרביעי מבין חמש נבחרות במוקדמות המונדיאל.
החזרה של מנור סולומון, אוסקר גלוך, דין דוד, דור תורג'מן וענאן חלאילי צפויה לשדרג את הסגל, בעוד ערן זהבי לא נמצא בתוכניות של המאמן. "נעשו טעויות בסיסיות שלא מקובלות ברמה הזו", אמר המאמן בסיום כשהוא לא חוסך ביקורת מהשחקנים להם נתן את הבמה. "ננתח אותן, אסור לנו להפסיד את הלמידה. הצלחנו להגיב עם חילופים, נהיה נבחרת טובה הרבה יותר בעתיד, לא עצרתי סחף עם שלושה חילופים בחיים שלי, אני עוד לומד את הנבחרת הזו. שיחקנו נגד נבחרת איכותית".
ג'ירונה ו-5 השערים הכי יפים העונה בספרד
(באדיבות ONE)