התרת החוזה המעשית עם אנטליהספור והחזרה הלא מתוכננת של שגיב יחזקאל לישראל, העלתה סימן שאלה גדול: מי תהיה התחנה הבאה של קשר הנבחרת? כזכור, ביום שני האחרון נחת השחקן בשדה התעופה בן גוריון אחרי סערה פוליטית שחולל בטורקיה, במהלכה נעצר, בעקבות מחווה שעשה למען החטופים במהלך משחק קבוצתו, במסגרת ציון יום ה-100 למלחמת חרבות ברזל.
נכון לעכשיו נטיית הלב של יחזקאל היא לעבור לקבוצה אחרת בחו"ל כאשר ל-ynet נודע כי על שולחנו הונחה הצעה מקבוצת הצמרת היוונית, פנאתינייקוס. בנוסף, מחזיק השחקן בהצעות אחרות מקבוצות מה-MLS, שנראית כיעד המועדף עליו.
1 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל
שגיב יחזקאל
נטיית הלב - לחו"ל. יחזקאל
(צילום: DeFodi Images)
הקשר, שעבר בחלון ההעברות האחרון מהפועל באר-שבע לליגה הטורקית בתמורה לכמיליון אירו, מחזיק בחוזה לשלוש השנים הבאות, בסכום של כ-450 אלף אירו לעונה. השבוע, כאמור, החליטה הקבוצה להיפרד ממנו בעקבות המחווה והסערה שהגיעה בעקבותיה בטורקיה. הוא הספיק לכבוש שישה שערים ב-12 הופעות בליגה הטורקית והפך לאחד השחקנים הבולטים בקבוצתו.
למרות שהיה נדמה כי ירצה לשוב לארץ בעקבות הסערה הפוליטית, השחקן דווקא מעדיף לנצל את המונמטום המקצועי ולהמשיך את הקריירה בחו"ל, ואולי אף לשפר את החוזה עליו חתם בטורקיה. הסיבה שיחזקאל רואה בארה"ב יעד מועדף היא קודם כל מימד הזמן, מאחר שחלון ההעברות ב-MLS נפתח בחודש הבא ויישאר פעיל עד חודש אפריל. בנוסף, מעבר לליגה הזאת אינו מצריך אישור מיוחד מפיפ"א, שכן התקנון במוסדות הכדורגל האירופיים אוסר על שחקן לשחק ביותר משתי קבוצות בעונה - על אף שהמקרה של יחזקאל הוא ייחודי.
במידה שלא ישחק ב-MLS צפוי יחזקאל להגיש בקשה לפיפ"א, שתאפשר לו למצוא לעצמו יעד אחר באירופה או בישראל מעבר להפועל באר-שבע. סגנית מוליכת הליגה היוונית פנאתינייקוס לוחצת עליו להגיע אליה ומוכנה לשלם לו שכר של כחצי מיליון אירו. רק אם לא ימצא לעצמו קבוצה אחרת או במקרה שלא יקבל את האישור החריג מפיפ"א, הוא כנראה ישוב להפועל באר-שבע.
ההתאחדות הטורקית עשויה להעמיד את יחזקאל לדין בטענה לשימשו בתעמולה ולהרחיקו ממספר משחקים, החלטה שהשחקן צפוי לערער עליה בפני מוסדות הכדורגל האירופיים.