בוני גינצבורג באימון המסכם לקראת אורוגוואי
(צילום: נדב צנציפר)
"יש התרגשות גדולה ואנחנו רוצים להמשיך את החלום. הדבר היחידי שהטריד אותנו בימים האחרונים זו ההתאוששות אחרי המשחק נגד ברזיל", אומר המנהל המקצועי של נבחרות הנוער, בוני גינצבורג, בראיון מיוחד רגע לפני חצי גמר המונדיאליטו, הערב (20:30) נגד אורוגוואי. "ההכנה למשחק זהה לחלוטין כמו לקראת כל המשחקים האחרים. אנחנו מאמינים בהם".
״לא חושב שהשחקנים 'איבדו את זה' אחרי ברזיל. אנחנו הסכר שלהם", אומר גינצבורג על החשש שמא השחקנים טרם ירדו לקרקע אחרי הניצחון 2:3 הסנסציוני ברבע הגמר. "יש כאן אנשים עם מספיק ניסיון כדי לדעת איך לנתק אותם (מרעשי הרקע). עד היום הם התנהלו בצורה מופתית ואם תהיה פתאום סטייה כזו או אחרת, נסדר את זה. זה לא יהווה תירוץ לקראת המשחק, אנחנו מגיעים מוכנים".
2 צפייה בגלריה
בוני גינצבורג
בוני גינצבורג
"בשלב הזה אף נבחרת לא יכולה להפתיע את האחרות". גינצבורג
(צילום: עוז מועלם)
אחד השחקנים שבנבחרת ממתינים להתפוצצות שלהם הוא תאי עבד, הלגיונר היחיד בנבחרת, שהוביל את הנוער של איינדהובן לאליפות הולנד כמלך השערים והבישולים והיה אחד הברגים המשמעותיים ביורו האחרון, בו סיימה ישראל כסגנית אלופת אירופה. החשיבות של עבד גדלה, נוכח ההיעדרות הצפויה של אריאל לוגסי הפצוע, וחיים מתלבט מי יחליפו בהרכב: עומר סניור או חמזה שיבלי.
"הצוות המקצועי בראשות אופיר שולט בהכל", ממשיך המנהל המקצועי לגבי התחושות שלו לקראת המשחק הגדול הערב. "כשהתחלתי את התפקיד לא חשבתי על המונדיאליטו והוא נבע כמובן מההצלחה הגדולה באליפות אירופה. אבל אם שואלים אותי מתי הבנתי שיהיה משהו מוצלח, זה קרה כשהעפלנו לאליפות אירופה בהונגריה, שם הרגשתי שיש משהו מיוחד בנבחרת הזו. בטורניר הזה זה קרה במשחק נגד יפן. היינו עם עשרה שחקנים וניצחנו. הגענו (לשלב הנוקאאוט) מהבית הכי קשה".
לצד מחמאות, גינצבורג משוכנע שאין איזה שפן שהאורוגוואים יוכלו לשלוף מהכובע, שיפתיע את ישראל: "אנחנו יודעים מה שאנחנו צריכים לדעת על אורוגוואי. ניתחנו אותה ואני לא חושב שיש נבחרת שיכולה להפתיע נבחרת אחרת בשלב הזה. זו נבחרת מאוד אגרסיבית, מאוד נוקשה, שיודעת לצאת להתקפות מעבר בצורה טובה מאוד. אם נהיה חשופים, הם יוכלו להעניש אותנו".
גם בכל הנוגע להשתלבות העתידית של כוכבי הטורניר בליגת העל, מפגין שוער העבר אופטימיות גדולה: "התהליך כבר החל אחרי אליפות אירופה. חלק גדול מהשחקנים משחקים במועדונים שלהם כשחקני בוגרים. הם עשו את המעבר אחרי שלקחו את ההזדמנות שקיבלו. יש פה חמישה שחקנים מהפועל ת"א, חלק ממכבי פ"ת וההמלצה שלנו לקבוצות היא להאמין בשחקנים הצעירים כי אנחנו מאמינים בשחקנים הישראלים. לדעתי תהיה פה תפנית, שתיתן לקבוצות פוש להאמין בשחקנים צעירים".
פורסם לראשונה: 12:47, 08.06.23