מכבי חיפה מגיעה לרגע האמת של העונה. האלופה יכולה לצמק את הפער בפסגה לשתי נקודות אם תנצח הערב (שבת, 20:30) את מכבי ת"א בסמי עופר. מה שיהפוך את סוף העונה לדרמטי במיוחד. כדי שזה יקרה, מכבי חיפה צריכה שדין דוד ימשיך בכושר השיא שלו. מכבי חיפה יודעת שניצחון צהוב ואפילו תיקו – יקרבו את מכבי ת"א לתואר. משחק על עונה שלמה.
דין דוד חזר מפציעה ישר לעניינים וכבש שלושה צמדים ברציפות, האחרון היה ב-1:5 הענק על בני ריינה – והוא אחד האחראים לכך שמכבי חיפה לא יצאה מהמאבק על התואר ומגיעה למשחק מול מכבי ת"א כשעדיין יש לה סיכוי לזכות באליפות. דוד לא מפסיק לכבוש העונה ועומד על 18 שערים, מלך השערים של ליגת העל כרגע. מאז שהחלוץ חזר מפציעה שהשביתה אותו למספר שבועות – הוא לא מפסיק לכבוש.
2 צפייה בגלריה
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג
דין דוד. אוהב לכבוש מול הצהובים
(צילום: עוז מועלם)
דגו: "אוי ואבוי אם לא נכבד את מכבי ת"א"
(ONE)
בחודש פברואר דין דוד סבל מפציעה בעקבותיה נאלץ לשבת בחוץ מספר שבועות. במכבי חיפה חששו שהוא יחזור חלוד ויתקשה לחזור לעניינים, אבל הוא חזר בכושר אדיר. הוא הגדיל את מאזנו מ-11 שערי ליגה ל-18 שערים ועלה לראשות טבלת מלך השערים, כשהוא מקדים את ערן זהבי ממכבי ת"א. גם שיתוף הפעולה עם שותפו להתקפה פרנצדי פיירו הפך לקטלני יותר (פיירו כבש העונה 16 שערים בליגה), כשפיירו בישל לדוד פעמיים בניצחון על ריינה, ובישל לו גם בדרבי מול הפועל חיפה (דוד כבש צמד שנתן למכבי חיפה ניצחון 0:2). מסאי דגו לא היה יכול לקוות לחזרה יותר טובה לעניינים של החלוצים שלו. "חזרנו לכושר טוב בזכות השחקנים שחזרו מפציעות כמו דין דוד ופרנצדי פיירו", אמר המאמן לפני המשחק מול מכבי ת"א.
עוד סיבה לאופטימיות היא שדין דוד אוהב לשחק מול היריבה המושבעת מכבי ת"א. זכורים במיוחד השער שלו שעשה 2:3 בינואר 2022 ונתן למכבי חיפה ניצחון ליגה ראשון על מכבי ת"א אחרי 19 מפגשים בלי ניצחון ירוק. היה גם את השער הנפלא בעקב בעונה שעברה מול דניאל פרץ – שאותו האוהדים לא ישכחו לעולם. גם העונה כבש מול הצהובים, בניצחון 0:2 בסמי עופר בחודש פברואר האחרון. מדובר בשחקן שמגיע למשחקים הגדולים, והפעם הוא מגיע למשחק העונה בכושר שיא - מה שנותן לירוקים סיבה לאופטימיות.
2 צפייה בגלריה
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג
הםך לסקורר המוביל בליגה. דין דוד
(צילום: גיל נחושתן)
"השילוב של פיירו ודין דוד מצוין", מנתח אלון מזרחי, מלך שערי ליגת העל בכל הזמנים, "מאז שהם משחקים ביחד, מכבי חיפה נראית הרבה יותר טוב, הם מתאימים בסגנון המשחק. דין דוד חלוץ שני שמגיע מהצדדים עם קרוס נהדר, פיירו עם משחק ראש אדיר. דוד בכושר מצוין, אם הוא ימשיך בכושר הזה הערב מכבי חיפה תנצח. הכל תלוי בו ובפיירו. הוא חזר בדיוק בזמן הנכון, וללא ספק דין דוד הוא השחקן הכי החשוב ומשמעותי של הירוקים".
"מכבי חיפה מגיעה בכושר יותר טוב, ועם הקהל הירוק בסמי עופר היא בהחלט פייבוריטית", אומר מזרחי, "אם מכבי חיפה תנצח היא תרוץ עד הסוף במאבק על האליפות, יהיה בלתי אפשרי לעצור אותה, יכול להית שגם יחזירו לה את הנקודה שהופחתה. מכבי ת"א לא טובה במשחקים האחרונים, השחקנים מאוד עצבניים ולחוצים. המאמן שלהם גם בלחץ. מנגד, מכבי חיפה מאוד נינוחה ורגועה, ואם היא תנצח את מכבי ת"א במשחק הזה היא תוכל לזכות באליפות רביעית ברציפות שזה יהיה משהו אדיר מבחינה. ניצחון על מכבי ת"א ייתן לה בוסט אדיר".