עוד בתקופת ההכנה של רן בן-שמעון לתפקיד מאמן נבחרת ישראל, הוא קיבל החלטה עקרונית כי ערן זהבי לא יהיה יותר חלק מהסגל הלאומי. ההחלטה ההיא, עליה פורסם לראשונה ב-ynet, אמורה לקבל היום (חמישי) חותמת רשמית, כאשר מלך השערים בכל הזמנים של נבחרת ישראל לא צפוי להיות חלק מהמוזמנים לקראת צמד המשחקים של הכחולים-לבנים נגד בלגיה ואיטליה בליגת האומות.
מי שצפוי לקבל לראשונה בקריירה שלו את המושכות לתפקיד החלוץ הבכיר של הנבחרת הוא חלוץ מכבי חיפה, דין דוד, שייאבק על המקום מול דור תורג'מן, כשגם תאי בריבו - חלוץ פילדלפיה יוניון שנמצא בכושר אדיר - יזומן.
2 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
לא צפוי להיכלל בסגל. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
נראה כי האתגר הגדול ביותר של בן-שמעון לקראת פרסום הסגל שיוצג היום במסיבת עיתונאים של המאמן הלאומי החדש הוא נושא השוער. שני הישראלים הבכירים בעמדה - עומרי גלזר מהכוכב האדום בלגרד ודניאל פרץ מבאיירן מינכן - היו אמורים להתמודד על אפודת השוער הראשון, אבל הם פצועים.
למאמן השוערים איתי זילפה יש חלק משמעותי בבחירת השוערים, כאשר המועמדים המובילים הם יואב ג'רפי מהפועל חיפה, שוערי הנבחרת האולימפית עומר נראון (מכבי נתניה) או ניב אליאסי (הפועל באר-שבע) ושוערה של מכבי ת"א, רועי משפתי.
2 צפייה בגלריה
שוער מ.ס. אשדוד יואב ג'רפי מול שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו
שוער מ.ס. אשדוד יואב ג'רפי מול שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו
הפתרון בין הקורות? ג'רפי
(צילום: עוז מועלם)
עוד בורג משמעותי שלא יהיה זמין למשחקים הראשונים בפתיחת קמפיין ליגת האומות, שיתקיימו בשבוע הבא בהונגריה, הוא הבלם שון גולדברג שמצטרף למיגל ויטור שפצוע ובכל מקרה לא היה בתוכניות המקצועיות של בן-שמעון. סתיו למקין צפוי להיות בסגל, והקשר עמרי גאנדלמן, שנמצא בכושר הבקעות מצוין, עשוי לשחק כבלם. עוד התלבטות היא לגבי אחד מכוכבי הנבחרת מנור סולומון שהצטרף השבוע ללידס מליגת המשנה באנגליה, אך לא שיחק בהתמודדות רשמית מאז אוקטובר.