אחרי שנפתרה סוגיית זימונו של עומר אצילי לנבחרת, עולה כעת על הפרק שאלת מונס דאבור, אותו רוצה המאמן וילי רוטנשטיינר להחזיר לסגל, וגם במקרה של חלוץ הופנהיים יש להתאחדות תנאים מקדימים: שיחת הבהרה עם השחקנים על הפוסט אותו העלה במהלך המהומות בירושלים, והתייחסות לאירועים במסיבת עיתונאים שיקיים בצוותא עם המאמן האוסטרי.
בישיבה שנערכה אתמול במשרדי ההתאחדות התקבלה החלטה שאם דאבור לא יתחייב לעמוד בתנאים האלה, הוא לא ישוב למדים הלאומיים. הכוונה אינה שדאבור יתנצל בפני השחקנים בשיחה שתתקיים בשבוע הבא באיי פארו לקראת המשחק במוקדמות המונדיאל, אלא שיבהיר בפני חבריו לנבחרת את תוכן הפוסט שפירסם בחודש מאי האחרון: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם". בהתאחדות אישרו את הדברים.
3 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
יעמוד בתנאים? מונס דאבור
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ומואנס דאבור
וילי רוטנשטיינר ומואנס דאבור
רוטנשטיינר. יודע שהוא צריך את דאבור בנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)
השחקנים מחו בזמנו בפני אנשי ההתאחדות על אותו פוסט, והיו"ר אורן חסון סיכם עם דאבור שהוא יגיע להתכנסות הנבחרת בקיסריה לקראת משחקי הידידות ביוני על מנת להבהיר את הדברים, אבל החלוץ לא עמד בסיכום. מעבר לכך, דאבור גם מודע למה שקרה מאחורי הקלעים בזימון האחרון, כששחקנים בכירים פנו לרוטנשטיינר ואמרו לו כי התפלאו על הזימון שלו, מה שבסופו של דבר לא יצא לפועל בשל העובדה שעזב את מחנה הנבחרת.
יתרה מכך, דאבור אפילו לא התקשר לעדכן את ראשי ההתאחדות שהוא לא מגיע והחליט לגרוע את עצמו מהסגל למשחקים נגד מונטנגרו ופורטוגל. "שחקני נבחרת, אולי יותר מכל ספורטאי, חייבים לקחת בחשבון את ההשלכות האפשריות של כל התבטאות יזומה על ידם", כתב אז חסון.
3 צפייה בגלריה
פוסט מעורר הסערה של דאבור
פוסט מעורר הסערה של דאבור
הפוסט מעורר הסערה של דאבור
רוטנשטיינר מודע לחששות בהתאחדות מהשלכות הזימון האפשרי של החלוץ, לנוכח קבלת הפנים העוינת לה הוא צפוי במשחק הבית נגד אוסטריה בעוד 11 ימים בסמי עופר. יחד עם זאת, סוכם שהוא ישוחח הבוקר עם דאבור, יודיע לו כי הוא מעוניין לזמן אותו לסגל ויסביר לו את התנאים שנקבעו לחזרתו לנבחרת.
דאבור הסביר בזמנו את הפוסט שפירסם בזמן המהומות בירושלים, שקדמו למבצע שומר החומות: "ביקשתי להביע את מחאתי וכעסי על שימוש מופרז בכוח כלפי נשים, זקנים וזקנות, שרק באו להתפלל ביום הכי קדוש שלנו השנה. כמוסלמי מאמין אני נגד כל אדם שפוגע או מנסה לפגוע במסגד אל־אקצא ולא משנה זהות הפוגע - מוסלמי, יהודי, נוצרי או אתאיסט. בדיוק כמו שאני מגנה כל פגיעה במקומות הקדושים של כל הדתות. הפסוק שהעליתי מהקוראן בפוסט כולל את כל בני האדם, ואני מאמין שבכל הדתות מדברים נגד עשיית עוול".