ביקורת קשה בכדורגל הנשים בעקבות האירוע החריג שהתרחש אמש (חמישי) במשחק בין הפועל ת"א למכבי כישרונות חדרה במסגרת גביע אתנה. שלוש שחקניות של האדומות, שי פרל, זוהר כהן וגם קארין סנדל - יו"ר ארגון שחקני הכדורגל בישראל - הוחלפו במחצית, זאת על מנת שיוכלו להספיק להגיע לחתונה של שחקנית עבר, מה שגרם לכך שקבוצתן נותרה בתשע שחקניות וספגה הפסד 6:0 מביך, כשלפני עזיבתן התוצאה הייתה 3:0.
שחקניות פעילות ואף שחקניות עבר, וגורמים נוספים בכדורגל נשים גינו את האירוע וכינו אותו פגיעה בענף הכדורגל נשים. מעורבותה של סנדל רק הגבירה את הכעס לאור העובדה שהיא ידועה כמי שנלחמת לקידום כדורגל הנשים בישראל ואף נבחרה במהלך הקיץ האחרון לשמש גם כנציגת אירופה באיגוד השחקנים העולמי.
1 צפייה בגלריה
ביקורת קשה. קארין סנדל
ביקורת קשה. קארין סנדל
ביקורת קשה. קארין סנדל
(שחר גרוס, ONE)
גורם בקבוצה סיפר כי החילופים במחצית לא היו החלטה של רגע, אלא עניין שתואם מראש. החתונה של שחקנית העבר הייתה ידועה ובמועדון ניסו לפעול על מנת להזיז את המשחק מול כישרונות חדרה, ללא הצלחה.
לאור העובדה שמדובר במשחק דירוג שנחשב בעל חשיבות נמוכה, סוכם להחליף את השחקניות במחצית. הן היו אמורות להתחלף בשלוש שחקניות אחרות, אך להפועל ת"א לא היו שחקניות בסגל בעקבות פציעות מה שגרם לקבוצה להישאר כאמור בתשע שחקניות ולהתבזות על כר הדשא.
שחקנית באחת מקבוצות ליגת העל בנשים אמרה: "שנים אנחנו נלחמות על המעמד שלנו, בעיקר בישראל, בה כדורגל הנשים עדיין לא מספיק מפותח תוך כדי שאנחנו דורשות שוויון. מי כמו קארין יודעת את זה. עכשיו מגיע אירוע מביש שכזה. זה לא משנה מה החשיבות של המשחק, זוהי פגיעה בענף שלם. זה מחזיר את המעמד שלנו אחורה".
במועדון דרשו הסברים מאנשי מחלקת הנשים על המקרה המביש. ההנהלה הבכירה טוענת כי לא ידעה על ההחלטה להחליף את השחקניות במחצית ולשחררן לחתונה והאירוע נמצא עוד בבדיקה.
מהמועדון נמסר בתגובה: "אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה. קבוצת כדורגל מקצוענית לא אמורה לנהוג כך, בלשון המעטה. המועדון משקיע משאבים רבים, זמן וכוח אדם בכדי להפוך את קבוצת הנשים לקבוצה מקצוענית והמקרה הזה לא מוסיף לאף אחד כבוד. אנו מתנצלים בפני כל מי שמועדון הכדורגל הפועל ת"א יקר ללבו. דבר כזה לא יכול לקרות ואנחנו גם נדאג שלא יקרה".
באשר לטיפול בנושא אמרו בהפועל ת"א: "הנושא ייבדק לעומק. נסיק את המסקנות ואם צריך לקבל החלטות קשות, זה מה שיהיה. על כל מי שלובש את הסמל של הפועל ת"א יש אחריות לנהוג במקצועיות ברמה הגבוהה ביותר - ומי שלא מסוגלת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שלנו, פשוט לא תהיה פה".
את תגובת השחקניות לא ניתן היה להשיג והיא תובא כשתתקבל.