חלון ההעברות הקיצי של ליגת העל לעונת 2024/25 הגיע הערב (רביעי) לסיומו עם כמה מהלכים מסקרנים של הרגע האחרון - ועבור שתי הטוענות לכתר, האלופה מכבי ת"א מכבי ת"א וסגניתה מכבי חיפה, מדובר היה בקיץ עם המון אקשן. זה מה שהן עשו:
3 צפייה בגלריה
נהואל ופאטצ'י
נהואל ופאטצ'י
קיץ עם המון אקשן. נהואל ופטאצ'י
(צילום: באדיבות מכבי ת"א ומכבי חיפה)

מכבי ת"א

האלופה איבדה הקיץ את השחקן הכי חשוב שלה בעונה שעברה, מילסון, שנמכר לכוכב האדום בלגרד, אבל פרט אליו ולאנריק סאבוריט שעבר לגזיאנטפ, כל שאר השחקנים שעזבו את האלופה היו לא משמעותיים. בגזרת ההחתמות, לעומת זאת, היא עבדה הפעם קשה והוסיפה הרבה עומק, דבר הכרחי עבורה בהתחשב בעבודה שהיא תשחק העונה לפחות שמונה פעמים מחוץ לישראל במסגרת הליגה האירופית.
היא חיזקה את מרכז ההגנה - החולייה החלשה שלה בעונה שעברה - עם שלושה שחקנים: נמניה סטואיץ' הסרבי ששיתף פעולה עם המאמן החדש ז'רקו לאזטיץ' בבאצ'קה טופולה, טייריס אסנטה וסתיו למקין, שהגיע בהשאלה משחטאר דונייצק. שגיב יחזקאל הצטרף כשחקן חופשי והוא שדרוג משמעותי בעמדת המגן הימני.
3 צפייה בגלריה
נמניה סטואיץ'
נמניה סטואיץ'
התאחד עם לאזטיץ'. סטואיץ'
(צילום: עוז מועלם)
קשר נבחרת מאלי הצעירה איסוף סיסוקו מוסיף עומק לחולייה החזקה של הקבוצה, ולהתקפה הצטרפו שחקן הכנף המסקרן ווסלי פטאצ'י, כמו גם הישאם לאיוס ואלעד מדמון. בסך הכל, הקבוצה הוציאה 5.75 מיליון אירו על רכש הקיץ, והכניסה 6 מיליון אירו (ממכירת מילסון בלבד). "האם למכבי ת"א יש את הסגל הטוב בליגה? נראה במאי", אמר לאזטיץ' אחרי הניצחון הערב על הפועל ירושלים.

מכבי חיפה

לפחות מבחינת העוזבים, קיץ לא פשוט בכלל עבר על הירוקים. ההצעות על ענאן חלאילי ופרנצדי פיירו היו גבוהות מדי כדי לסרב להן והם נמכרו, והמגינים דניאל סונדגרן ופייר קורנו עזבו בגלל המצב הביטחוני, כך שסגנית האלופה איבדה ארבעה שחקנים משמעותיים.
עם זאת, היום היא השלימה את הרכש היקר ביותר בתולדותיה, שחקן הכנף מתיאס נהואל, שנרכש משלונסק ורוצלב תמורת 2.5 מיליון אירו. הקשר איתן אזולאי ושחקן הכנף קסנדר סברינה נרכשו כל אחד תמורת 1.5 מיליון אירו וניצבים במקום השלישי ברשמית השחקנים היקרים בתולדות הקבוצה, והבלם פדראו שנרכש תמורת 1.3 מיליון יורו במקום החמישי - כך שמכבי חיפה בהחלט פתחה את הכיס כדי להתמודד עם העזיבות. עם זאת, לא הגיע חלוץ במקום פיירו וכעת שחקני החוד הטבעיים היחידים בסגל הם דין דוד ועומר דהן, מלך שערי ליגת העל לנוער בעונה שעברה.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו
מכבי חיפה פתחה את הכיס, אבל לא מצאה לו מחליף. פיירו
(צילום: עוז מועלם)
ויטל אנסימבה ינסה להיכנס לנעליים הגדולות של קורנו, ואולכסנדר סירוטה החליף את לורנזו שימיץ' במרכז ההגנה. החיזוק הגדול ביותר הוא אולי בכלל שחקן שכבר היה בקבוצה, דיא סבע שחזר מחצי עונת השאלה באיחוד האמירויות ופתח את העונה נפלא. בסך הכל, הקבוצה הוציאה הקיץ 7.7 מיליון אירו והכניסה 12 מיליון אירו.