נבחרת שווייץ תתארח מחר (רביעי, 21:45) באצטדיון פאנצ'ו בהונגריה למשחק הדחוי מול ישראל כשהיא יודעת שניצחון יקרב אותה מאוד לעלייה ליורו 2024.
לשווייץ 15 נקודות מ-7 משחקים, ארבע יותר מישראל ואחת פחות מהמוליכה רומניה (לה יש משחק עודף). רבים חשבו כי בשלב הזה שווייץ כבר תבטיח את עלייתה, אבל זה לא קרה. בארבעת המשחקים האחרונים היא סיימה שלוש פעמים בתיקו, והתקשורת המקומית העבירה על המאמן מוראט יאקין לא מעט ביקורת.
2 צפייה בגלריה
מוראט יאקין ומנואל אקאנג'י
מוראט יאקין ומנואל אקאנג'י
מוראט יאקין. "גם לי היה שבוע אמוציונלי"
(צילום: EPA/LAURENT GILLIERON)
צפו בדיווח מהונגריה
(צילום: עוז מועלם)
במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול ישראל, יאקין נשאל המצב בישראל וענה: "גם לי היה שבוע אמוציונלי (בעקבות מותה של אימו). אנחנו באים לעשות את העבודה שלנו, אני לא יודע איך נבחרת ישראל תגיע למשחק הזה".
"אנחנו רוצים להיות ביורו 2024. האיכות, הביטחון והגאווה שלנו יכולים להביא אותנו לשם", הוסיף יאקין, "נגיע בצורה הטובה ביותר על מנת להשלים את המטרה. אני חושב שישראל תיתן לנו יותר שטחים במשחק הקרוב כי היא תרצה לנצח, אז היא תשחק בצורה פתוחה יותר. אני צופה משחק שונה מאשר נגד בלארוס, שלא נתנה לנו הרבה שטחים"
2 צפייה בגלריה
מוראט יאקין באימון
מוראט יאקין באימון
מוראט יאקין באימון
(צילום: EPA/LAURENT GILLIERON)
מנואל אקאנג'י, שחקנה של מנצ'סטר סיטי, הוסיף: "ניתחנו את הטעויות מהמשחקים הקודמים, אני מקווה שהפעם נדע לשמור על שער נקי ולנצח. נעשה את הדברים אחרת. הקשר שלי עם מוראט יאקין טוב, אני מתמקד כרגע בעלייה ליורו. אני לא יכול לדמיין איך מרגישים השחקנים הישראלים בעקבות מה שקורה במדינה, אני מתרכז בעצמי ובמשחק שלי".