צפו באימון הפתיחה של מ.ס אשדוד
(באדיבות ONE)
מ.ס אשדוד תפתח את העונה שלה הערב (שבת, 20:15) באצטדיון הי"א מול סקציה נס ציונה והתקווה שלה ושל מאמנה רן בן שמעון תהיה להשתלב בפלייאוף העליון. זו תהיה העונה הרביעית ברציפות של בן שמעון באשדוד. ליתר דיוק, בן שמעון סוגר 952 ימים ברציפות באשדוד ואם הוא לא יקבל הצעה מפתה ממועדון גדול או חלילה יפוטר, שזו האפשרות הקלושה יותר, הרי שהוא צפוי בתקופת החגים לעבור את רף האלף.
בשלוש השנים האחרונות בן שמעון הפך לתושב העיר שמשלם מיסי ארנונה לעיריית אשדוד. בהתחלה התגוררה המשפחה ברובע דרומי בעיר ובשנה האחרונה השתנתה הכתובת לדירה שמשקיפה על המרינה וחוף הים, בן שמעון מרגיש עכשיו לגמרי אשדודי. "אני מאוד אוהב את העיר הזו וגם התחברתי אליה, אני נמצא מרחק הליכה מחוף הים ומרחק של נסיעה בכמה דקות בקורקינט ממתחם הביג פאשן", מספר בן שמעון. "לאשדוד יש יתרונות רבים וגם חסרונות כמו בכל מקום, באשדוד יש דבר יפה כמו דלתות פתוחות ואנשים חמים, הכי חשוב שלבני המשפחה האחרים מאוד כיף והם מחוברים למקום". כשבן שמעון מדבר על ההתאקלמות באשדוד, הוא מתכוון גם לחיבור של האישה אסתר ושני ילדיו, גיא (14) שלומד בתיכון המקומי מקיף י"א ויהונתן (9), הבן הצעיר שלומד בבית הספר היסודי שירת הים.
2 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
"המטרה היא להציג כדורגל חיובי" בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
"האם אני אתגורר בשנים הקרובות באשדוד? אני לא יודע מה יהיה בעוד שלושה ימים", אומר בן שמעון ופוטר את האפשרות למענה עד מתי ימשיך לאמן את הקבוצה. בן שמעון מתבשר שהוא בעיר כבר 950 ימים ואוטוטו מגיע לאלף, וזה גורם לו לחיוכים: "וואלה, באמת? הזמן עובר מהר".
מבחינה מקצועית, בן שמעון סוגר במשך התקופה 83 משחקי ליגה, מתוכם הוא סופר 33 ניצחונות, 14 תיקו, 36 הפסדים, 110 שערי זכות, 113 שערי חובה ו-43 אחוזי הצלחה. בשלהי עונת המשחקים הראשונה שלו (2019/20), בן שמעון הצליח להשאיר את אשדוד בליגת העל, בעונה השנייה הוא הביא אותה לפלייאוף העליון ולאירופה ובשלישית לפלייאוף התחתון.
ומה יקרה בעונה שבפתח שמתחילה במוצ"ש? "המטרה היא להציג כדורגל חיובי, החבר'ה הצעירים ממשיכים להתפתח והם יקבלו במה ראויה. בסך הכל הציפיות שלנו הן גבוהות".
2 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
"נשמח להיות בפלייאוף העליון". בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
לאן אתם מכוונים, פלייאוף עליון, פלייאוף תחתון, אולי רק הישארות בליגה? "אנחנו מאוד נשמח להיות בפלייאוף העליון, זו תהיה הצלחה גדולה אם נהיה שם".
אבל זו תהיה ליגה עם שתי הגדולות מכבי חיפה ומכבי תל אביב שיתמודדו כנראה על האליפות, אחר כך הפועל באר-שבע ומכבי נתניה שמאוד חזקות. "אני מכיר על הנייר הרבה קבוצות שיכולות להפתיע וגם להיפך, דברים יכולים להשתנות בכל מחזור. בקריירה שלי כבר היו לי מספיק עליות וירידות כדי להבין שכל מה שכתוב על הנייר שווה את הנייר". בן שמעון יודע על מה הוא מדבר: בעונת 2011/12 הוביל את קריית שמונה הקטנה לאליפות הכי מדהימה בתולדות הכדורגל הישראלי.
במוצאי שבת אתם מתחילים מול נס ציונה, אתם מוכנים? "אנחנו כבר רוצים להתחיל את הליגה. היה לנו עיכוב של שבוע בגלל הדחיה של הפועל באר-שבע באירופה. מקווה שנתחיל ברגל ימין מול יריבה חזקה וראויה".
לרשות בן שמעון (51) תעמוד סוללת שחקנים חדשה שכוללת את הקשר הברזילאי לוקאס סלינס (27), החלוץ הגנאי אבנעזר ממאטה (21), המגן יהודי קולומביאני דויד קופרמן (21), החלוץ יניב מזרחי (26), הקשר הגנאי איסק פפואה (19) והקשר הצרפתי יהודי ג'ורדן סבן (25). בנוסף, יעמוד לרשותו של בן שמעון מאגר שחקנים שממשיך מהעונה שעברה, כשלא פחות מ-11 שחקנים בסגל יהיו מתחת לגיל 21 וממוצע הגילאים הכללי עומד על 23.7. "אני מרוצה מהשחקנים שעומדים לרשותי, אני מרוצה גם ממצב הקבוצה באופן כללי. אני נוהג שלא להתלונן, יש לי קבוצה מצוינת", הוא מסביר.