על פי דיווחים בתקשורת רוסית, כדורגלן העבר לירון בסיס נעצר אתמול (רביעי) על ידי המשטרה המקומית בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו.
שגרירות ישראל במוסקבה ומשרד החוץ לא קיבלו על כך כל הודעה רשמית עדיין. לפי הדיווחים, בסיס בן ה-50 נעצר במלון "ארבאט סטארס". הוא הוכנס לרשימת המבוקשים הבינלאומית באמצעות האינטרפול עקב האשמות של רשויות האכיפה בגרמניה על הונאה. לפי התקשורת הרוסית, הוא נעצר לבקשת הגרמנים.
2 צפייה בגלריה
בסיס
בסיס
בסיס
(צילום: ענת מוסברג)
2 צפייה בגלריה
לירון בסיס
לירון בסיס
כיכב בליגת העל בשנות ה-90. בסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
בסיס כיכב בליגת העל בשנות ה-90, כשזכה עם הפועל באר שבע בגביע המדינה ב-1997, ושנתיים לאחר מכן זכה עם הפועל חיפה באליפות המדינה. לאחר מכן עבר למכבי ת"א, מ.ס. אשדוד, בית"ר ירושלים ומכבי פ"ת, לפני שחזר להפועל חיפה בלאומית. את הקריירה הוא סיים ב-2008 במדי עמישב פ"ת, איתה עלה לליגה א'.
הוא היה אחד משחקניה הבולטים של הפועל באר-שבע, בזכייה הראשונה שלה אי פעם בגביע המדינה ב-1997 (עם 0:1 בגמר על מכבי ת"א משער במספרת של ג'ובאני רוסו). לאחר מכן המשיך לשתף פעולה עם רוסו והמאמן אלי גוטמן בהפועל חיפה, עימה זכה באליפות היסטורית בעונת 1998/9, היחידה בתולדות המועדון האדום. הוא זומן לנבחרת ישראל, אך אין לו הופעה בשורותיה. בנבחרת הצעירה יש לו שש הופעות ושני שערים.