משה חוגג מדבר בעקבות האלימות בבלומפילד
משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, הגיב לראשונה לאירועים האלימים הקשים שהתרחשו אתמול (שני) בבלומפילד במשחק מול הפועל תל אביב, בין היתר התקיפה של אוהדת הקבוצה על-ידי ארגון לה פמיליה לכאורה.
"אמש חווינו במופע בלהות באצטדיון בלומפילד, אני רוצה להביע צער באמת עמוק והתנצלות בפני הפצועים ובפני כל מי שנפגע מההתנהגות הבזויה הזאת של ארגון לה פמיליה", אמר חוגג בסרטון שפירסם. "סליחה להורים ששולחים את הילדים למשחקים בלי ביטחון ובלי לדעת איך הם יחזרו, אני לא רוצה לדמיין איך הייתי מרגיש כאבא אם הייתי יודע שהילדה שלי בבית חולים אחרי שהיא סך הכל הלכה למשחק כדורגל וביקשה לעודד את הקבוצה שלה".
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
על לה פמיליה, הוסיף חוגג: "התופעה הזאת של הארגון, שאמרתי לא פעם ולא פעמיים שמבחינתי הוא ארגון טרור, אני נאבק בה זמן רב וממושך מאוד ולצערי נאבקתי בה די לבד, ולבד אי אפשר לעשות פה שום דבר. אם הרשויות פה לא יתעוררו, בעתיד הלא רחוק תוקם פה ועדת חקירה. אולי הגיע הזמן שמישהו יקרא את הכתובת על הקיר".
"אני זועק פה לעזרה, מבקש משר תרבות והספורט: תכניס תרבות לתוך הספורט. תעזרו לנו במשטרה. לא יכול להיות שכל פעם המועדון שלנו יצטרך להתחנן כמעט, להילחם כדי למנוע מהאנשים האלה להיכנס. אנחנו יודעים מי ראשי לה פמיליה, מי השמות ומי האנשים ומי הפעילים. מבקשים מכם - תעבדו איתנו, תעזרו לנו לתת ביטחון לאוהדים. זה הכל".
"אנחנו צריכים את ההתאחדות לכדורגל, את קבוצות ליגת העל, את המינהלת, את המשטרה ואת משרד הספורט", המשיך הבעלים. "חייבים את כולם כדי להילחם למען המטרה הזאת, אחרת אפשר לסגור את הענף. אם ילדים ואנשים, אם אישה עם קביים מגיעה למשחק כדורגל ומוצאת את עצמה בבית חולים, מה נגיד כולנו? חייבים לעשות לזה סוף. תתעוררו".
3 צפייה בגלריה
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
הרגע בו החל כל הבלגן בבלומפילד
3 צפייה בגלריה
האוהדת שפונתה לבית החולים
האוהדת שפונתה לבית החולים
האוהדת שפונתה לבית החולים
(צילום: פרטי)
חוגג גם פנה לאישה שהותקפה: "לגבי האוהדת שלנו ש'העזה' לעודד שחקן של בית"ר ממוצא מוסלמי, וסיימה את הערב בבית חולים, אני רוצה לאחל רפואה שלמה ולהתנצל בשם כולם על המקרה הזה ולקוות שתהיה הנפגעת האחרונה מהאלימות בספורט. אני מזועזע מהדבר הזה ובשוק שגבר מסוגל להרים יד על אישה, ועוד במשחק כדורגל ועל אוהדת של קבוצתו. הלוואי שהדברים האלה יסתיימו, אבל הם לא יסתיימו אם לא נעשה מעשה".
לסיום, פנה לאוהדי בית"ר: "האנשים האלה (לה פמיליה) עושים לכם נזק, הם עושים נזק למועדון כבר שנים והם עושים נזק לכם, בכך שאנשים משייכים אתכם כאוהדי בית"ר לקבוצה הבזויה הזאת. אסור לכם להמשיך לשתוק וזה לא משנה מי בעל הבית. הקבוצה הזאת רק שלכם, לא של לה פמיליה ולא שלי. אתם הכוח ואם תתנו יד למלחמה הזאת, זה ייעצר".
מאוחר יותר הכריזה הקבוצה על מפגן תמיכה מיוחד מול הפועל חיפה, וקבעה למשחק מחיר אחיד של 50 שקלים לכרטיס. "כולנו מזועזעים מאירועי האלימות שהתרחשו אמש בתוך יציע האוהדים שלנו. לנו כאוהדים, כמועדון וכחברה בכלל אסור להשלים עם מעשים כאלה ועלינו לעקור אותם מהשורש", נכתב בפוסט בדף הרשמי של בית"ר ירושלים ברשתות החברתיות, "לכן, המועדון מכריז על מפגן תמיכה – נגד האלימות ובעד אוהדי הקבוצה שנפצעו באירועי בלומפילד. ביום ראשון הקרוב בטדי. מפסיקים לשתוק! מגיעים, מעודדים, מגנים כל סוג של אלימות ומחזירים את בית״ר לשפיות".