רובי קין רשם הערב (חמישי) הופעת בכורה חלומית כמאמן ראשי, כשמכבי ת"א שלו דרסה את הפועל באר-שבע 1:6 בחוץ ב"משחק האירופיות" במסגרת רבע גמר גביע הטוטו. הצהובים הציגו יכולת נהדרת תחת המאמן האירי, וחגגו בזכות שלושער של ערן זהבי ושערים של יונתן כהן, דור פרץ ודן ביטון. איאד אבו עביד הורחק במחצית השנייה, ורמזי ספורי רק צימק.
"שיחקנו כדורגל טוב ואני מאוד מרוצה מחלק מהדברים. היו גם דברים שאני לא מרוצה מהם - התאכזבתי מאוד שספגנו. אנחנו לא צריכים לספוג, בעיקר אחרי קרן כשאנחנו שולטים בכדור. זה היה יכול לקרות במצב של 0:0 ואז היינו מפסידים. אני חייב לדרוש יותר מהשחקנים והם חייבים לדרוש יותר מעצמם. הריכוז הוא אחד המפתחות שאנחנו צריכים".
3 צפייה בגלריה
רובי קין
רובי קין
"אני מאוד מרוצה מחלק מהדברים". קין
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
זהבי חוגג עם שחקני מכבי ת"א
זהבי חוגג עם שחקני מכבי ת"א
חגיגה בצהוב
(צילום: הרצל יוסף)
המאמן התייחס לכובשים: "זהבי? חלוץ מקבל ביטחון כשהוא כובש וטוב שהוא הבקיע במשחק הרשמי הראשון. אני מאוד מרוצה גם בשביל יונתן כהן, דן ביטון ודור פרץ שהיה נהדר היום".
"מה שקרה בשנה שעברה נגמר", המשיך קין, "לכל השחקנים יש הזדמנות להתחלה חדשה. אנחנו נותנים לכל השחקנים ביטחון להביע את עצמם. נהנתי מהמשחק, נהנתי מהאווירה. האוהדים היו מדהימים, אז אני מצפה להמשך".
כובש השלושער ערן זהבי אמר: "הכדור? אני תמיד שומר מזכרות כאלו. שיחקנו מעולה היום, נראינו כקבוצה, עשינו דברים שעבדנו עליהם בחודש האחרון. אנחנו לא יוצאים מגדרנו, ברגע שיוצאים מהאצטדיון המשחק נגמר וחושבים על המשחק הבא".
"אנחנו לא מקלים ראש בשום מפעל, תמיד רוצים להיות הכי טובים שאפשר", אמר זהבי. "זה לא 'רק גביע הטוטו', כל מפעל וכל משחק מאוד חשובים לנו. חבל שספגנו, המאמן נתן לנו בראש על זה ובצדק. ברור שאנחנו מכוונים לאליפות, אבל לשם כיוונו גם בעונה שעברה".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"אנחנו לא מקלים ראש בשום מפעל"
(צילום: הרצל יוסף)
על רובי קין: "יש אנרגיה אחרת, דרישות אחרות. כל מאמן דורש דברים אחרים. עשינו דברים שעבדנו עליהם וזה מה שמאוד משמח אותי. התוצאות ייקבעו, אבל נראינו הרבה יותר טוב".
המאמן המאוכזב, אליניב ברדה, אמר בסיום: "קיבלנו מקלחת קרה מאוד על הראש, בוקס לפנים. קשה לי לדבר אחרי משחק כזה. אני לא אאשים אף אחד, אלא אבדוק מה עשיתי לא נכון. אבדוק את עצמי ולא אגיד מילה רעה על השחקנים - אני גאה בהם גם בימים נוראיים כאלה".
ברדה המשיך והוסיף: "נקודת האור היחידה היא האוהדים שלנו שמילאו את היציעים, אבל החזרנו אותם הביתה מאוכזבים וכאובים. אני מבקש מהם סליחה. התפקיד שלי הוא לתקן ולדאוג שדבר כזה לא יחזור. זו הפעם הראשונה בחיים שלי שאני מחכה שהמשחק ייגמר. יש לי הרבה מחשבות, בעיקר איך לדאוג שדבר כזה לא יחזור".