מכבי תל אביב לא תשחק בסופו של דבר במוצאי יום כיפור במסגרת הליגה האזורית, לאחר שמשחקה מול אלשקרט בשלב הבתים הוקדם ליום שלישי ב-17:30, 14 בספטמבר. כך עדכן מנכ"ל ההתאחדות יוסי שרעבי שעמל רבות על העניין.
כבר בנובמבר 2020, כאשר פורסמו השלבים השונים במפעלים של אופ"א, היה ברור כי במידה שהנציגות הישראליות יעפילו לבתים הן אמורות לקיים את המחזור הראשון ביום כיפור (חמישי), דבר שאינו מקובל על ההתאחדות ועל הקבוצות. שרעבי וסמנכ"ל התחרויות אמיר נבון קיימו ביום חמישי בשבוע שעבר פגישה עם מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ב"ש (לא עלתה בסופו של דבר), וניסו למצוא פתרון מול ראשי אופ"א.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
שרעבי אמר: "זה היה מורכב ולא פשוט, אבל בסופו של דבר נמצא פתרון מוסכם, כאשר היה ברור כי אף אחד מהמשחקים לא יתקיים בערב כיפור כמובן או בסמוך לסיום הצום. שוחחתי בנושא ממושכות עם מנהל התחרויות באופ"א, ג'ורג'יו מרקטי, ועם המנכ"ל תיאודור תיאודורידיס. יו"ר ההתאחדות אורן חסון שוחח עם נשיא אופ"א אלכסנדר צפרין ואנחנו בהחלט מודים לאופ"א על ההבנה".
"היה לי חשוב ביום חמישי בצהריים, טרם משחקי ההכרעה, לעדכן את ראשי שלוש הקבוצות בהתפתחויות, להבהיר שההתאחדות פועלת בנושא כבר זמן רב ולא תוותר, וכמובן לבקש מהן 'להקשות' עלינו ועל אופ"א ככל הניתן ולהעפיל לשלב הבתים", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי
מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי
יוסי שרעבי
(צילום: אורן אהרוני)
"אני רוצה לאחל הצלחה למכבי ת"א ומכבי חיפה ולהודות לפעילות משרד החוץ שתרמה לקביעת המועד החדש, למנכ״ל ההתאחדות הארמנית, לקבוצת אלשקרט ולראשי אופ״א שהבינו את קדושת יום כיפור ובמאמצים עילאיים משותפים מצאו את הפתרון הנכון".