נבחרת ישראל הצעירה תשתתף בהמשך הקיץ בטורניר הכדורגל של המשחקים האולימפיים בפריז, וההתרגשות בשיאה. ישראל - שתשחק בבית 4 של הטורניר מול יפן, פרגוואי ומאלי - פתחה היום (חמישי) את ההכנות שלה לקראת הטורניר עם אימון ראשון.
בלם מכבי חיפה שון גולדברג (29), שהוא אחד משלושת חריגי הגיל בסגל של גיא לוזון לצד השוער דניאל פרץ והקשר עומרי גאנגלמן, סיפר על החושות שלו: "זה מרגש מאוד. להיות חלק מהמשחקים האולימפיים זה משהו לא רגיל, משהו שלא כולם זוכים לו. זה כבוד גדול שיש רצון שאני אהיה כאן, ואני בא בכל הכוח לעזור לנבחרת".
1 צפייה בגלריה
גולדברג
גולדברג
"זה מרגש מאוד". גולדברג
(צילום: יאיר שגיא)
על האם הוא ציפה לקבל זימון: "לא חשבתי על זה יותר מדי אבל לאט לאט התחלתי לראות פרסומים בנושא ואז גיא באמת דיבר איתי, ומאוד התרגשתי ושמחתי - וכמובן שקפצתי על זה".
על מה הוא אמור להביא בתור השחקן הכי ותיק בסגל: "התשובה בגוף השאלה. ניסיון הוא מרכיב מאוד משמעותי כאן, אבל אני באמת חייב לציין שיש כאן שחקנים מצוינים, שחקנים שמשחקים בליגת העל וגם ליגיונרים, ויש איכות מאוד מאוד גדולה. יש לנו קבוצה מאוד מלוכדת ואנחנו יכולים לעשות דברים מאוד יפים ביחד".
על איפה הוא ממקם את המשחקים האולימפיים בין הרגעים הגדולים בקריירה: "אני חושב שבדיעבד יהיה יותר קל להגיד אבל זה חד משמעית נמצא בטופ - לייצג את ישראל באולימפיאדה עם נבחרת ישראל זה דבר מאוד נדיר. אנחנו מאוד מתרגשים ואני חושב שזו תהיה חוויה יוצאת דופן".
על האפשרות שיהיו מחאות אנטי-ישראליות: "היה לנו יום בווינגיט שבו דיברו איתנו על הנושא הביטחוני. אנחנו מודעים לזה, ראינו את זה קורה גם באירוויזיון וגם באירועים כאלה ואחרים. אנחנו מרגישים גאווה גדולה ללכת עם הדגל על החזה, לייצג את המדינה שלנו, ובעזרת השם גם להביא הרבה כבוד".
על הציפייה: "ללכת הכי רחוק שאפשר. אנחנו באמת מאמינים בזה בלב שלם ומתכוננים בצורה הזאת".
על המצב בארץ: "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד קשה של המדינה וזה מאוד קשה ומאוד עצוב, ואני מקווה שאנחנו נדע ימים טובים יותר ושכל החטופים יחזרו כמה שיותר מהר בריאים ושלמים. אני באמת חושב שאנחנו יכולים להסב מעט אושר, מעט חיוך, לתת לאנשים טיפה ניתוק מכל הקושי שהם עוברים".
שון גולדברג מדבר לקראת המשחקים האולימפיים
(צילום: יאיר שגיא)
המשחקים של ישראל בשלב הבתים:
24 ביולי, 22:00, פארק דה פראנס, פריז: מאלי - ישראל 27 ביולי, 20:00, פארק דה פראנס, פריז: פרגוואי - ישראל 30 ביולי, 22:00, סטאד דה לה בוז'ואר, נאנט: ישראל - יפן

איך זה עובד?

ישראל תשתתף בטורניר בפעם השלישית בתולדותיה, אחרי שעשתה זאת ב-1968 ו-1976 - וזכתה, יש לציין, להגרלה די נוחה ולא נפיצה, לאחר שהייתה יכולה לקבל יריבות כמו מצרים או מרוקו. אם תסיים באחד משני המקומות הראשונים ותעלה לרבע הגמר, היא תשחק בהצלבה מול יריבה מבית 3, הכולל, בין השאר, את מצרים.
מאפיין נוסף המייחד את טורניר הכדורגל באולימפיאדה הוא העובדה שהטורניר מתחיל יומיים לפני טקס הפתיחה של המשחקים, וזאת כדי לאפשר שני ימי מנוחה בין משחק למשחק. בנוסף,המשחקים נערכים במספר ערים ברחבי המדינה המארחת. פרט לפריז (פארק דה פראנס), הטורניר יתקיים גם במארסיי, ליון, בורדו, נאנט, ניס וסנט אטיין בין 24 ביולי ל-10 באוגוסט. ישראל, כאמור, תשחק פעמיים בפריז ופעם אחת בנאנט.
טורניר הכדורגל באולימפיאדה נערך במתכונת של ארבעה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד, אשר משחקות שלושה משחקים נגד יריבותיהן בבית. שתי הראשונות מכל בית ממשיכות לשלב רבע הגמר, ומכאן והלאה הטורניר מתנהל בשיטת נוקאאוט עד הגמר אשר נערך בדרך כלל יום לפני סיום האולימפיאדה.