המצב הביטחוני הקשה, מתקפת המחבלים בעוטף עזה והיציאה למבצע "חרבות ברזל" משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, כאשר גם ברחבי העולם מגיבים לאירועים. גם היום (חמישי) ynet מביא את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
23:30: ליגת ה-NFL הודיעה כי לפני כל המשחקים בסוף השבוע (החל מהמשחק הלילה בין קנזס לדנבר) תיערך דקת דומייה לזכר הנרצחים בישראל.
20:15: הכדורגלן האנגלי האגדי דייויד בקהאם, שהיום הוא גם מבעלי אינטר מיאמי ב-MLS, כתב באינסטגרם שלו: "אובדן החיים בישראל ובפלסטין נוראי. אנחנו לא יכולים לתאר מה קורה למיליונים ברחבי העולם. הלב שלי הולך לילדים ומשפחות ומשפחות שמצאו את עצמם במרכזו של קונפליקט נוראי. יש כאן משבר הומינטרי חמור".
4 צפייה בגלריה
הסטורי של דייויד בקהאם
הסטורי של דייויד בקהאם
הסטורי של דייויד בקהאם
19:00: ללא דקת דומייה וללא כל מחווה לישראל, מוקדמות יורו 2024 נפתחו.
17:00: כדורגל העבר ליאור אסולין, שנרצח במסיבה ברעים, הובא למנוחות.
15:45: ההתאחדות האנגלית החליטה לערוך דקת דומייה לזכר "הקורבנות בשני הצדדים" ולא תאיר את וומבלי בצבעי דגל ישראל. גם בפרמייר-ליג הביעו צער על "ההרס בישראל ובעזה".
11:10: ענבר הימן, שנראתה בסרטונים כשהיא מובלת על ידי מחבלים מהמסיבה ברעים לתוך עזה, התגוררה עם שותף בדירה שכורה בחיפה. אתמול (רביעי), היא עלתה לכותרות בגלל דרישת בעל הדירה שלה שתשלם את חלקה בשכר הדירה ולא יבקש לפנות את חפציה מהדירה. משפחתה ומשפחת בן זוגה, נועם אלון, זכו במהלך היום לאלפי פניות מאזרחים וגורמים שונים לסיוע, אחד מהם - מועדון הכדורגל מכבי חיפה - אותו אוהדת ענבר - שהודיעו כי יממנו לה דירה לשנה, "ברגע שהיא חוזרת. ואנחנו מאמינים היא תחזור".
4 צפייה בגלריה
ענבר הימן
ענבר הימן
ענבר הימן
(צילום: פרטי)
"יש לנו מגוון דירות בחיפה בשכירות, אחת מהן תהיה שלה למשך שנה. אנחנו חושבים שהדבר הכי חשוב כעת זו הערבות ההדדית, החוזקה שלנו כאוכלוסיה, כקהילה, וכל הפרסומים על בעל הבית.. קצת צרמו לנו במציאות שבה מדינה שלמה מגוייסת למשימה. רצינו להוריד את השיח מסדר היום ובעיקר לתת תקווה למשפחתה ולה כשהיא תחזור יחכה לה בית משלה".
04:42: כוכב ה-NBA ולוס אנג'לס לייקרס, לברון ג'יימס, התייצב הלילה (בין רביעי לחמישי) לצד ישראל. זאת לאחר שהליגה כבר הביעה את תמיכתה וגינתה את הטבח שנעשה על ידי חמאס בשבת, בעוטף עזה. "החורבן בישראל טרגי ובלתי נסלח", כתב בהודעה שפורסמה ברשתות. "האלימות והרצח של חפים מפשע על ידי חמאס הם טרור".
4 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(צילום: Ethan Miller / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
04:00: ניו זילנד ברייקרס, הקבוצה אותה מאמן מודי מאור ואימן בעבר דן שמיר, הצטרפה לתמיכה בישראל בעקבות הטבח בעוטף עזה. "כואבים ואבלים עד עמקי נשמתנו על אובדן החיים", נכתב בהודעה רשמית של המועדון. "אנו עומדים לצד ישראל".
02:00: מתאגרף העבר, פלויד מייוות'ר, מפרסם בחשבון האינסטגרם שלו דברי תמיכה נוספים בישראל, זאת לאחר שהודיע שהוא שולח את המטוס הפרטי שלו ובו מזון ואפודים חסיני כדורים עבור חיילי צה"ל. "אם תמונה שווה אלף מילים", כתב. "כמה עוד אפשר לומר כשמסתכלים על התמונות האלה? אמריקאים וישראלים חפים מפשע מוחזקים כבני ערובה והפשע היחיד שלהם היה להיות במקום הלא נכון בזמן הלא נכון.
4 צפייה בגלריה
מתאגרף העבר האמריקאי פלויד מייוות'ר
מתאגרף העבר האמריקאי פלויד מייוות'ר
מתאגרף העבר האמריקאי פלויד מייוות'ר
(Megan Briggs/AFP)
"כמו כולנו, המשפחות הללו יצאו לעוד יום אלא שהן עברו מארב ונחטפו באכזריות ונפגעו באלימות. העובדה היא שאלה חיים של חפים מפשע שנלקחו על ידי פעולת טרור מרושעת. זו לא פוליטיקה - אלה פשעים נגד בני אדם חפים מפשע. אני עומד לצד ישראל ומגנה את מחבלי חמאס. אני קורא לכל המפורסמים והספורטאים להשמיע את קולם בעת הזו, כדי להוקיע את הנתעבים האלה".
פורסם לראשונה: 08:20, 12.10.23