לראשונה מאז 2019/2020 הכוכב האדום בלגרד תחזור לליגת האלופות כשתתארח הערב (ג', 22:00) אצל אלופת אירופה מנצ'סטר סיטי. אולי ברק בכר אופטימי, אבל הנתונים לא מבשרים טובות עבור אלופת סרביה.
הקמפיין האחרון של הכוכב האדום בליגת האלופות היה גרוע. היא לא כבשה בארבעה משחקים ברציפות וסיימה במקום האחרון בבית שכלל את אולימפיאקוס, באיירן מינכן וטוטנהאם, וסיימה עם שלוש נקודות בלבד (ניצחון על אולימפיאקוס). באיירן מינכן הביסה אותה 0:3 ו-0:6. טוטנהאם גם כן חגגה על חשבונה עם 0:4 ו-0:5. כך שהכוכב האדום לא תרצה להיזכר בקמפיין הזה.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. המספרים של הכוכב האדום לא מעודדים
(צילום: Paul ELLIS / AFP)

הפעם האחרונה בה הכוכב האדום ניצחה קבוצה אנגלית הייתה בעונת 2018/19 - אז הפתיעה אלופת סרביה 0:2 את ליברפול. ליברפול סיימה את העונה כאלופת אירופה, הכוכב האדום סיימה במקום הרביעי בבית. גם את העונה שעברה באירופה הכוכב האדום תרצה לשכוח. זה התחיל בהדחה במוקדמות ליגת האלופות מול מכבי חיפה וברק בכר, והסתיים במקום האחרון בבית אליו הוגרלה בליגה האירופית. בשבעת משחקי החוץ האחרונים שלה באירופה היא לא ניצחה.
המאזן של הסרבים מחוץ לבית בליגת האלופות לא טוב וכולל שישה הפסדים רצופים. הניצחון האחרון שלהם באנגליה היה אי שם בעונת 1973/74, כשליגת האלופות נקראה "גביע האלופות". הכוכב ניצחה 1:2 את ליברפול, גם בבית וגם בחוץ, ועלתה על חשבונה לרבע הגמר. כיום זה נראה כמו תסריט דמיוני. מלבד הניצחון הנדיר על ליברפול, המאזן של הכוכב האדום על אדמת אנגליה עומד על שישה הפסדים וארבע תוצאות תיקו.
3 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה. מאזן מדהים בליגת האלופות
(EPA/PANAGIOTIS MOSCHANDREOU)

המאזן המדהים של סיטי

מנצ'סטר סיטי תשחק הערב לראשונה מול קבוצה סרבית בליגת האלופות. ב-13 המשחקים בעונה שעברה היא לא הפסידה (שמונה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו), וכמובן זכתה בגביע אחרי 0:1 על אינטר בגמר. זאת ההופעה ה-13 ברציפות של סיטי בשלב הבתים, בעשר הפעמים האחרונות היא הצליחה להעפיל לשמינית הגמר.
ב-26 משחקי הבית האחרונים שלה בליגת האלופות, מנצ'סטר סיטי לא הפסידה (24 ניצחונות). ההפסד האחרון שלה היה בעונת 2018/19 לליון (2:1). פפ גווארדיולה רוצה לזכות בפעם הרביעית בליגת האלופות ולהשתוות לקרלו אנצ'לוטי בראשות טבלת המאמנים. הוא כבר הפך למאמן השישי בהיסטוריה שזוכה בליגת האליפות עם שתי קבוצות שונות (סיטי וברצלונה).
3 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
הולאנד. מלך השערים של ליגת האלופות
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
למרות הדיווחים אתמול שגרסו כי הוא ינוח, ארלינג הולאנד צפוי לפתוח בהרכב של מנצ'סטר סיטי הערב. בעונה שעברה הוא שבר את שיא הכיבושים בפרמייר-ליג בעונה אחת (36) ובליגת האלופות סיים כמלך השערים עם 12, כולל חמישייה מול לייפציג. אם בכל זאת ברק בכר והכוכב האדום מחפשים משהו להיאחז בו - אז הולאנד לא כבש בשלושת המשחקים האחרונים בליגת האלופות.
מנצ'סטר סיטי מגיעה למשחק הזה בכושר נפלא עם מאזן מושלם בפרמייר-ליג: חמישה ניצחונות בחמישה מחזורים. במחזור האחרון חזרה מפיגור ל-1:3 בחוץ על ווסטהאם. זאת בעוד הכוכב האדום מגיעה בכושר פחות טוב. במחזור האחרון היא ספגה את ההפסד השני שלה בליגה העונה - 2:1 לצ'וקאריצ'קי. זאת לאחר שלא הפסידה בליגה במשך שנתיים.
ברק בכר נכנס עכשיו לרצף משחקים לא פשוט, שכולל את הדרבי מול פרטיזן בלגרד ב-27 בספטמבר ובמחזור השני ייערך אולי המשחק הכי חשוב שלו בכוכב האדום: מול יאנג בויז בבית. הסרבים רוצים לסיים במקום השלישי בשלב הבתים, והם יהיו חייבים לנצח את אלופת שווייץ. האם ברק בכר יצליח להדהים הערב את כל העולם? גם תיקו יהיה סנסציה מדהימה. התשובה בחצות.