בית הדין של ההתאחדות לכדורגל החליט לקבל חלקית את הערעור שהגישה בני סכנין בנוגע למהומות באצטדיון טרנר לפני כחודש וחצי, שגרמו לביטול המשחק נגד הפועל באר-שבע. לקבוצה הוחזרה נקודת ליגה שהופחתה לה בעקבות התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, אך תוצאת המשחק נותרה 0:0 ללא נקודות. לצד זאת, ערעורה של הקבוצה הדרומית נדחה ועונש הפחתת הנקודה שנפסק לה נותר על כנו.
ההחלטה להחזיר לסכנין את הנקודה התקבלה ברוב של שני שופטים מול אחד, כאשר מי שהתנגד היה אב בית הדין, השופט (בדימוס) ד"ר עדי זרנקין. בהחלטה נכתב כי חלקם של אוהדי באר-שבע בתקרית היה גדול בהרבה מזה של אוהדי סכנין, ועל כן הוחלט לבטל את עונש הפחתת הנקודה לצד קנס כספי נוסף בגובה 15 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
המהומות בטרנר
(צילום: הרצל יוסף)
מהפועל באר-שבע נמסר: "קיבלנו בתסכול ובצער רב את התוצאה המקוממת של הערעור שהוגש לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. חרף טיעונים שמוכיחים מעבר לכל ספק כי הצדק עימנו, ברמה המשפטית ובכלל, לצערנו בית הדין פסק כפי שפסק, בין היתר בחריגה מסמכות. אנו פועלים על פי חוק ובמסגרת זו, אנו בוחנים את האפשרות לפנות לערכאות נוספות, ביניהן לבית משפט אזרחי".
בנוסף, הבעלים, אלונה ברקת כתבה ב-X (לשעבר טוויטר): "למרות שבסוף גם הגב של הגמל עלול להישבר, לגמל הזה אין שום כוונה להרים ידיים. לפעמים, צריך ללכת עד הסוף, עבור עצמך אבל בעיקר עבור הכלל. זה בדיוק מה שנעשה".
מנגד, בבני סכנין שמחו על ההחלטה: "לאחר התמדה, עבודה קשה ואמונה בפירות מאמצינו, הצלחנו לשחזר את הנקודה שהורדה בעקבות אירועי המשחק נגד באר-שבע. בתמורה לנקודה, נקנסנו ב-15,000 שקל. אנו מודים לאלוהים על מתן הצדק ונבקש מכם אוהדינו היקרים - שבהתנהגותכם, אל תכניסו את הקבוצה תחת עונשים כספיים כאלו ואחרים".
ב-17 בספטמבר החליט בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להטיל עונש של הפחתת נקודה ממאזנן הפועל באר-שבע ובני סכנין בעקבות המהומות באצטדיון טרנר לפני המשחק ביניהן לפני שבועיים ויומיים, שגרמו לביטולו. בנוסף, שתי הקבוצות ספגו קנסות כספיים ותוצאת המשחק הוכרזה כ-0:0 ללא נקודות.
2 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
"אין שום כוונה להרים ידיים". אלונה ברקת
(צילום: שאול גולן)
הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם ליובין הרשיעו את סכנין בעבירה של קריאות פוגעניות מצד אוהדיה, פריצה לשדה המשחק והתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. הקבוצה נקנסה ב-50 אלף שקל ונאסר עליה למכור כרטיסים למשחק חוץ אחד בפועל. בנוסף, סכנין קיבלה עונש קנס על תנאי בגובה 25 אלף שקל במקרה חוזר של ביזוי ההמנון מצד אוהדיה.
באשר לבאר-שבע, היא הורשעה בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות ובפריצת אוהדיה לשדה המשחק. הדרומיים נקנסו ב-120 אלף שקל. הדיין נועם ליובין, שהיה בדעת מיעוט, טען כי תוצאת המשחק הייתה צריכה להיפסק 0:3 לטובת באר-שבע. "האחריות על אי קיומו של המשחק הייתה מוטלת באופן בלעדי על כתפי סכנין", כתב בנימוקו.

המהומה וגל המעצרים בעקבותיה

כזכור, חלק מאוהדי סכנין עמדו עם הגב למגרש בעת נגינת ההמנון הלאומי לפני המשחק, ובתגובה עשרות אוהדי באר-שבע פרצו לכר הדשא חמושים במקלות והחלו להתעמת איתם. המשחק הופסק ולאחר מכן גם בוטל, אחרי ששחקני סכנין סירבו לעלות למגרש.
בעקבות האירוע החמור משטרת ישראל ביצעה גל מעצרים בשבוע שלאחר מכן, שכלל 24 אוהדים - 16 של באר-שבע ושמונה של סכנין. 12 אוהדים נעצרו ביום המשחק, ו-12 נוספים מספר ימים לאחר מכן.
המעצרים בשלב השני נעשו באמצעות שימוש במצלמות האבטחה של האיצטדיון, ובאמצעותן זוהו האוהדים שפרצו לכר הדשא, נטלו חלק בתקרית ולאחר מכן הצליחו לחזור חזרה ליציעים. כלל האוהדים הורחקו מהמגרשים לתקופות שונות.