רק לפני חודשיים מכבי חיפה חגגה אליפות בסמי עופר ואתמול (שבת), שוב חגגו הירוקים תואר באצטדיונם הביתי, לאחר 1:3 על בית"ר ירושלים ב-"אלוף האלופים". מעבר לחגיגות על כר הדשא, השחקנים של האלופה חגגו בחדר ההלבשה והשמחה הייתה גדולה. פרד פריידי העלה את האורחת ליתרון לקראת הירידה למחצית, אך צ'ארון שרי, דין דוד וענאן חלאילי השלימו מהפך עבור הקבוצה של מסאי דגו, שחגג תואר ראשון כמאמן בוגרים.
מי שהביא את המפנה היה דין דוד, שכבש שתי דקות אחרי שעלה מהספסל ובישל לענאן חלאילי (שנפצע במהלך המשחק), מחליף נוסף, את השלישי בתוספת הזמן. "כל תואר מרגש וחשוב, ובכל תואר כיף לזכות", אמר שחקן בקבוצה. "אנחנו ממש לא שבעים מהזכיות ורוצים עוד ועוד תארים".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה דיא סבע עם ענאן חלאילי, דולב חזיזה
שחקן מכבי חיפה דיא סבע עם ענאן חלאילי, דולב חזיזה
שחקן מכבי חיפה דיא סבע עם ענאן חלאילי, דולב חזיזה
(צילום: עוז מועלם)
מסאי דגו היה נרגש מאוד בסיום וחגג עם השחקנים והקהל. המאמן זכה לשבחים על החילופים שהביאו את הניצחון, ובמכבי חיפה שבעי רצון מפתיחת העונה שלו. אם משהו העיב מעט על החגיגות זה הדלקת האבוקות של הקהל ביציע הצפוני. נגד הירוקים עומד עונש הפחתת 2 נקודות על תנאי ובקבוצה חוששים שהעונש יופעל. במכבי חיפה ינסו להביא לבית הדין שוב את התצלומים כדי להראות שהם נלחמים באוהדים שמפרים את ההנחיות, אך ספק אם זה יעזור, לאור תקדימים במקרים של קבוצות אחרות.
באנגליה מדווחים כי נת'ניאל צ'אלובה שהגיע לישראל להתרשמות מסרב לחתום במכבי חיפה. במועדון ינסו לסגור את העניינים מולו ביממה הקרובה כאשר במידה ויבינו שהפרסום נכון, המנהל המקצועי גל אלברמן יפנה למועמד הבא ברשימה.
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו ושרי
מסאי דגו ושרי
מסאי דגו ושרי
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה תצא מחר למולדובה לקראת המשחק הראשון מול שריף טירספול, בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. דגו מתלבט לגבי ההרכב מאחר שהוא לא רוצה ליצור עומס על שחקניו, אך יחד עם זאת מבין שמדובר במשחק קשה וחשוב ומרבית ההרכב שפתח אמש צפוי לקבל את הקרדיט גם מול שריף.
חלאיילי, שכאמור נפצע במהלך המשחק נגד נגד בית"ר ירושלים ולא ייצא למשחק במולדובה, קיבל טיפול תרופתי מרופא המועדון ד"ר בצלאל פסקין. הוא יזכה למנוחה בת מספר ימים וצפוי להיות כשיר למשחק הגומלין.

בית"ר ירושלים עם הפנים לסלוניקי

"אני לא מבין בשביל מה יש שופטי VAR, אם הם טועים בשתי החלטות כאלו שמובילות לשערים נגדנו", זעם מאמן בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס, על השופטים בסיום משחק אלוף האלופים, בו הפסידה קבוצתו למכבי חיפה 3:1. יחד עם זאת, במחזיקת הגביע מודעים לכך שההכנה שלהם לקראת פתיחת הליגה בעוד כחודש לא אידיאלית, ובעיקר רחוקה מזו של מכבי חיפה, שהגיע למשחק על התואר הראשון העונה כשמאחוריה כבר שני משחקים רשמיים.
"עוד נביא שלושה-ארבעה שחקנים משמעותיים", הסביר אבוקסיס, שהבהיר כי הפערים הגדולים בין המחציות קשור לכושר הגופני של הקבוצה. "גם היינו פחות חכמים ביציאות למתפרצות. במחצית הראשונה השחקנים היו מאוד ממושמעים וחיפה עם האיכות שלה כמעט ולא הגיעה למצבים".
3 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
המאמן המשיך: "חסרה לנו מהירות אחרי שאספרייה עזב בחלק הקדמי, יש לנו מוסרים טובים ואין עומק קדימה. כל עוד ניקולאסקו ושועה הם חלק מבית"ר, אשתמש בהם. יון ניקולאסקו רוצה להתקדם ואין עדיין הצעות מספקות, לירדן שועה אין כרגע הצעות".
בית"ר ירושלים, שתתארח ביום חמישי הקרוב אצל פאוק סלוניקי במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של הקונפרנס-ליג, עוד תנסה להכשיר את אדי גוטליב על מנת שיוכל להשתלב, אולם לא נראה כי עד למשחק תוכל להתחזק בשחקן זר נוסף.
שלוש מטרות החיזוק העיקריות של מחזיקת הגביע הן בלם, קשר אחורי וקשר התקפי. "זה משחק ראשון בלבד בסמי עופר נגד האלופה שכבר במוקדמות האלופות", הסבירו בבית"ר. "עמדנו מולה כל עוד היה לנו את כושר גופני. נהיה קבוצה טובה מאוד".