כדורגלן העבר הצרפתי אריק קאנטונה יצא לאחרונה בשלל אמירות נגד ישראל. כך למשל טען ש"היא שודדות זכויות אדם כבר 75 שנה" וכי צרפתים שעלו ארצה ולוקחים חלק במלחמה בעזה "משמידים פלסטינים". קאנטונה תהה כיצד יש לנהוג בהם: "האם הם מתישהו יוכלו לשוב לצרפת כאילו כלום לא קרה? האם הם מתישהו יעמדו לדין על המעשים שלהם?". הדברים הצליחו להרגיז רבים מאנשי הכדורגל בארץ, ובהם חלוץ הנבחרת לשעבר רונן חרזי – שהחליט להגיב בצורה מקורית במיוחד.
חרזי וקאנטונה שיחקו אחד נגד השני במשחק ההיסטורי בפריז בשנת 1993 שבו ישראל ניצחה 2:3 במסגרת מוקדמות גביע העולם. חרזי עצמו כבש את השער הראשון של ישראל בדקה ה-20. המשחק הסתיים כזכור בדרמה גדולה, כאשר ראובן עטר כבש את שער הניצחון לישראל בתוספת הזמן. בסיום המשחק החליפו קאנטונה וחרזי חולצות. כעת, כאמור, חרזי החליט לעשות מעשה.
3 צפייה בגלריה
רונן חרזי
רונן חרזי
רונן חרזי והחולצה
3 צפייה בגלריה
החולצה של קאנטונה
החולצה של קאנטונה
החולצה של קאנטונה
"בתחילת המלחמה נתקלתי במקרה בהתבטאות של קאנטונה, שחקן מנצ'סטר יונייטד ונבחרת צרפת לשעבר והיום אנטישמי לא קטן, שטוען ש'ישראל שודדת זכויות אדם כבר 75 שנה'", אומר חרזי.
חרזי מספר: "הוא תומך בעזה ובפלסטינים בלי שום אמפתיה לנו ולמה שעברנו. לא יכולתי שלא להיזכר בפרצוף הזועף שלו אחרי משחק הנבחרת ב-1993. עלה לי מיד רעיון להעמיד למכירה פומבית את החולצה שלו מאותו משחק, שנמצאת אצלי מאז, ולתרום את הכסף ליישובי העוטף ולצה"ל. בזמן שאני מתייעץ עם חברים קרובים מהי הפלטפורמה הכי טובה למכור אותה, הטאלנט הוסיף עוד התבטאות שנאה, בה תקף את החיילים היהודים-צרפתים שכאילו הורגים פלסטינים להנאתם, ותהה אם יועמדו למשפט. הכסף שייאסף מהמכירה הוא התרומה הצנועה של 'שנינו' להצלחת המבצע ולשיקום העוטף".
3 צפייה בגלריה
אריק קאנטונה
אריק קאנטונה
יצא לאחרונה בשלל אמירות נגד ישראל. קאנטונה
(צילום: AP)
החולצה עלתה אמש למכירה פומבית בבית המכירות "פנטגון פומביות" במחיר התחלתי של 5,000 דולר. לפי אייל איליה, הבעלים של בית המכירות, "שווייה של החולצה הוא 15 אלף דולר עד 25 אלף. הסיבה היא שיש מקסימום 45 כאלו, כמספר ההופעות של קאנטונה בנבחרת צרפת. זו חולצת משחק, לא חולצת חנות ששחקן חותם עליה. השחקן שיחק והזיע בה, בז'אנר המדובר זה הכי יקר שיש".