ההודעה הדרמטית - והמשמעויות: להודעה המשותפת של דייויד מינצברג ואדמונד ספרא אתמול (חמישי) על השעיית המגעים למכירת הפועל ת"א, כפי שנחשף ב-ynet, יש מספר השלכות על עתיד המועדון. השניים מעוניינים להגיע למתווה למכירת הקבוצה ומנסים להפעיל לחץ על קבוצת הבעלות הקודמת, בראשות מאיר תושב: רק במידה שזו תסדיר את חובות העבר שבאחריותה, אלו מהתקופה שלפני מכירת המועדון לקבוצת המשקיעים בראשות מינצברג, ניתן יהיה להתניע את העסקה להעברת הפועל ת"א לידי ספרא.
אחרי שלל שמועות, בין היתר לפיהן ספרא מציע לקחת את האחריות על חובות המועדון מבלי להחזיר למינצברג את הכסף שהשקיע בהפועל ת"א בעונה החולפת, או שהמיליארדר היהודי הגיש הצעה חדשה שעליה מינצברג אינו משיב, ההודעה המשותפת אתמול אישרה את חשיפת ynet לפיה ספרא ביקש לקבל מועדון נקי מחובות - בהתאם לחוזה בין מינצברג לבעלות הקודמת, הקובע כי היא תישא באחריות לחובות העבר.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
חזית מאוחדת. דייויד מינצברג ואדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
בשבוע הבא, בהתאם לחוזה שנחתם בין הבעלות הקודמת לבין קבוצת מינצברג עוד בנובמבר 2022, תציג חברת "דלויט" את מסמך ההתחשבנות הסופית בין הצדדים. הדוח יקבע את גובה החובות הסופי, המוערכים כרגע ב-20 מיליון שקל. מסכום זה ידוללו המניות של הבעלים הקודמים (תושב, האחים שרון ואיציק ניסנוב, זאב גרינברג), שערכן נאמד ב-8 מיליון שקל, וכן יופחתו סכומים שקיבל המועדון בעבור שחקנים שנמכרו לחו"ל בתקופת הבעלות הקודמת.
אחרי הקיזוזים הללו, החובות שייוותרו מוערכים בכ-4 מיליון שקל בלבד, אך אליהם יש להוסיף חובות נוספים שאינם נכללים בדוח - 4 מיליון שקל למס הכנסה וכן תשלומים צפויים של 5.5 מיליון שקל במסגרת הליכים שמתנהלים נגד הפועל ת"א ב-CAS (בית הדין לבוררות בספורט).
נציגי ספרא ומינצברג שוחחו ביניהם אתמול והחליטו להוציא הודעה חריגה גם על מנת להבהיר כי הם עדיין מעוניינים לקדם את המכירה, אך כי יש גם צורך תחילה בהסדרת החובות. "ספרא הציב את האמת מול הקהל של הפועל ת"א", אמרו גורמים המעורים במגעים. "אם לא יוסדרו החובות, לא תהיה עסקה. ניסו להציג כאילו מינצברג מעכב את העסקה, אז הכדור בידיים של תושב. מדובר בעתיד הקבוצה". בעקבות ההתפתחות, שמציגה חזית מאוחדת בין ספרא למינצברג, אוהדי הקבוצה מתכוונים למחות בימים הקרובים נגד הבעלים הקודמים.
מבחינה מקצועית, משמעות ההודעה היא שמינצברג ימשיך בשלב זה לנהל את ההכנות לקראת העונה הבאה בליגה הלאומית. המטרה היא למנות מאמן באופן רשמי עד תחילת השבוע הבא. מסאי דגו כבר סיכם את תנאיו, אך לא הכל סגור איתו. מאמן מכבי חיפה בעונה החולפת, שהמריא לגמר ליגת האלופות בלונדון, הציב מספר דרישות מקצועיות - ובעיקר חושש מהמצב שנוצר לאור השהיית המגעים למכירת המועדון. אם הסיכום עם דגו לא יבשיל לכדי חתימה, ייתכן שדווקא יוסי אבוקסיס, שפוטר לקראת סיום העונה - אף שהחזיק גם בחוזה לעונה הבאה - יעשה קאמבק מהיר ובלתי צפוי ויעמוד על הקווים.
קוז’וך: "חשוב שיתחילו להרגיש מה זה תארים"
(ONE)