לברק בכר היו לא מעט כאבי ראש בהכנה לקראת משחק העונה הערב (שבת, 20:00, סמי עופר) נגד הפועל באר-שבע. למכת הפציעות מצטרפת גם היעדרותו של הבלם דילן בטובינסיקה (שאת מקומו צפוי למלא שון גולדברג), כשממול יתייצבו האדומים עם אחת ההתקפות הקטלניות בליגת העל העונה, יחד עם מכבי חיפה (53 שערי זכות).
אבל לצד אי הוודאות והסיכונים, יש גם את המניה הבטוחה - הבלם עבדולאי סק שמגיע למפגש הפסגה בכרמל כשהוא בכושר שיא - אחרי 90 דקות במשחק במדי נבחרת סנגל (1:5 על נבחרת מוזמביק). בעקבות ההופעה זכה הענק הירוק (שבליגה הבלגית כבר זכה בכינוי הלא פוליטיקלי קורקט 'קינג קונג') למחמאות מלבבות מצד המאמן הלאומי, אליו סיסה, שהעדיף אותו בהרכב על פני בלם נוטינגהאם פורסט מוסה ניאקטה.
3 צפייה בגלריה
יוג'ין אנסה עבדולאי סק
יוג'ין אנסה עבדולאי סק
אין מעבר. סק מול יוג'ין אנסה
(צילום: עוז מועלם)

"נכנסיים לנעליים מאוד גדולות"

"סק בכושר הכי טוב מבין הבלמים שלנו", הסביר סיסה את הציוות המפתיע של סק, שבגיל 30 רשם את ההופעה החמישית שלו ב'נבחרת האריות של טנרגה', כשהראשונה הייתה אי שם לפני כעשור. "אני מכיר אותו מאז שהייתי מאמן הנבחרת האולימפית, אני אחד מהאנשים שהביאו אותו לכאן. הוא ילד שתמיד היה חלק מהתוכניות שלי. נכון, הוא לא היה חלק מהסגל שלנו למונדיאל, אבל הוא חזר. מעולם לא פקפקתי באיכויות והפוטנציאל שלו".
אז למה בכל זאת הגיע הזימון המיוחל? "אני מודה שלא היינו צריכים אותו כי היה לנו זוג בלמים שעבדו בתיאום מושלם. לקחנו אותו בגלל היעדרות של כמה שחקנים והעובדה שהוא הכי תחרותי בין השחקנים שיש לנו במרכז ההגנה. אז אומנם מוסא ניאקאטה חוזר מפציעה, אבל היה נכון יותר לתת לעבדולאי את הקרדיט. עכשיו התחרות קיימת והיא תימשך".
3 צפייה בגלריה
אליו סיסה על הקווים
אליו סיסה על הקווים
מילים חמות. סיסה
(צילום: AP)
מבחינת סק, הרנסנס הבינלאומי הוא המשך ישיר לקליטה המהירה שלו במרכז ההגנה של מכבי חיפה, על אף החששות שעלו כשהצטרף כמחליף של בוגדן פלאניץ' הסרבי, בהמלצת חברו ליאור רפאלוב ששיתף איתו פעולה באנטוורפן הבלגית. הניצחון הכמעט מוחלט שלו בכדורי הגבוה (73 לעומת 92 מאבקים) הוא בחזקת הברור מאליו בזכות המימדים הפיזיים שלו (1.92 מ'), אבל אלה שהטילו ספק לגבי היכולת שלו להתמודד בקרבות הקרקע, נאלצו לאכול את הכובע. הנתונים מעידים שהוא מנצח 71 אחוז מהמאבקים האלה (135 מתוך 185). כן, ויש לו גם 54 תיקולים מוצלחים העונה.
"הוא נכנס לנעליים מאוד גדולות והוא עדיף לדעתי על פלאניץ'", אומר פרשן הכדורגל ושחקן העבר של מכבי חיפה אורי אוזן. "יש לו איכויות שלפלאניץ' אין, הוא כל הזמן מתקדם ומקבל יותר ביטחון ומשתפר. כשהוא חתם בקבוצה הוא היה אומנם בכיר יותר מבטובינסיקה אבל הוא היה במצב גופני פחות טוב ממנו. הוא התחיל כבלם שני ובטובנסיקה קיבל את הקרדיט ראשון, אבל פגרת המונדיאל עזרה לו. הרבה שנים לא ראיתי בלם פיזי כזה, הכי חזק. הוא וואקמה של שחקני ההגנה, יודע להשתמש בגוף, בעל משחק ראש מדהים. בונים לו תרגילים וראינו את זה כששון גולדברג חוסם לו מול הפועל ירושלים. הוא מראה מנהיגות, אופי ונכנס נהדר לעניינים".
3 צפייה בגלריה
עבדולאי סק שחקן מכבי חיפה מול הפועל חדרה
עבדולאי סק שחקן מכבי חיפה מול הפועל חדרה
חזק גם על הקרקע. סק מול סמי בוראד מהפועל חדרה
(צילום: עוז מועלם)

"היתרון על פני מכבי ת"א"

זה לא רק הכדורגל, במכבי חיפה יודעים לספר על כריזמה שלדעת מספר אנשים במועדון חתום על הניצחון האחרון על מ.ס אשדוד, לא פחות מהשוער ג'וש כהן שעצר פנדל במצב של פיגור ועומר אצילי שכבש צמד מהנקודה הלבנה. לאחר שער השוויון, ריכז הבלם את חבריו לקבוצה במעגל והחל בנאום מנהיגות: "הקהל בטירוף, בואו נהיה גם אנחנו בטירוף, נהיה אחראיים ונקח את המשחק הזה". הסוף של המשחק, ידוע לכולנו.
כמובן שלא הכל מושלם. סק זקוק לליטוש נוסף במסירה קדימה אבל במכבי חיפה רואים את השורה התחתונה וכבר הביעו רצון להאריך את החוזה שלו (שתם בקיץ) לעונה נוספת. המגעים מול סוכניו כבר החלו. מבחינת אוזן, מדובר בצעד מתבקש: "לדעתי הוא ימשיך להשתפר. מגיע פה שאפו גדול לסקאוטינג של מכבי חיפה, ואם אתה שואל אותי, זה היתרון שלהם על פני מכבי ת"א במאבק על התואר. יש למכבי חיפה מחלקה שמביאה זרים איכותיים וזה מסוג הדברים שמייצרים למועדון יתרון על פני המתחרים".