אתמול (שישי) הבעלים לשעבר של הפועל ת"א, מאיר תושב, הציע מתווה של פשרה לנציגיו של אדמונד ספרא, המיליארדר היהודי שרוצה לרכוש את הקבוצה.
תושב הציע להפקיד בנאמנות 4.5 מיליון שקל ומנגד דייויד מינצברג יפקיד סכום דומה, הליך הגישור בין הצדדים יימשך במשך שבוע נוסף או שהצדדים ייכנסו לבוררות מחייבת שלאחריה יוחלט מי חייב כסף. בסיומו כל צד משלם/מקבל את חלקו. אך היום נציגי דייויד מינצברג, הבעלים הנוכחי, הבהירו כי ספרא לא יהיה חלק מהמו"מ בין מינצברג לבעלים הקודמים של הפועל ת"א, ולמעשה המתווה שהציע תושב לא רלוונטי.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
כרגע אין מתווה. דיוויד מינצברג
(צילום: יריב כץ)
עורכי הדין של מינצברג הגיבו: "בצל הפנייה הפומבית של מאיר תושב לתקשורת (מבלי לפנות בכלל לדייויד מינצברג) נעשתה פנייה במקביל גם לעורכי הדין של ספרא בישראל כאשר אלה עדכנו אותם כי ספרא לא יהיה חלק בתהליך שבין מינצברג לבעלות הקודמת והפנו אותם לבעלים הנוכחיים של הפועל ת"א. למרות זאת, עורכי הדין של מאיר תושב בחרו שלא לפנות לבעלים הנוכחיים והוציאו הודעה פומבית המקשרת את ספרא למתווה, למרות בקשתו המפורשת שלא לעשות כך".
עוד הוסיפו: "במהלך השנה האחרונה סירב תושב לבקשות של הבעלים הנוכחיים אפילו להתחיל לשלם חלק מהחובות שהם חייבים, שסכומם הסופי צפוי להיקבע השבוע על ידי דלויט. לא יהיה חידוש של משא ומתן זה עד שתושב, גרינברג וניסנוב יסדירו את החובות שהם חייבים למועדון". ההודעה המשותפת בחמישי אישרה את חשיפת ynet לפיה ספרא ביקש לקבל מועדון נקי מחובות - בהתאם לחוזה בין מינצברג לבעלות הקודמת, הקובע כי היא תישא באחריות לחובות העבר.
מחר חברת דלויט צפויה לפרסם את ההתחשבנות הסופית בין הצדדים ולחשוף את החובות הסופיים של הפועל ת"א. כפי שנחשף ב-ynet, החוב עומד על כ-13 מיליון שקל. מינצברג התחייב מצידו לשלם את החוב שהוא יצר העונה - כשני מיליון שקל.