שדרן הרדיו ואיש הספורט גדעון הוד הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 90. הוד היה האיש שהביא לארץ את התוכנית "שירים ושערים" אחרי שהתלהב מהרעיון באיטליה, ובמשך שנים רבות היה מהקולות המוכרים מהמגרשים בכל רחבי הארץ. הוא גם היה במשך שנים השדר של משחקי קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א באירופה.
הוד היה ידוע כחובב מוזיקה קלאסית, והיה מזוהה עם התוכנית "פנינים לשבת" שהגיש ברשת ב' החל משנות השמונים ועד 2021, כמו גם פינת הבטיחות בדרכים "אור ירוק".
2 צפייה בגלריה
הוד
הוד
סיקר חמש אולימפיאדות - הראשונה במינכן 1972. הוד
(צילום: שאול גולן)
גדעון הוד מספר לאורי לוי על השידור הראשון ועל השידור האחרון
(באדיבות כאן 11)
הוא נולד בת"א, שירת בצבא כמדריך ספורט בחיל האוויר, ולאחר מכן למד חינוך גופני (שימש כמורה לספורט עד שעבר תאונת אופנוע קשה ב-1967). ב-1954 הוא עבר קורס קרייני רדיו בקול ישראל והתקבל שם לעבודה. כילד נהג להשתתף בקביעות בחידוני טריוויה ומוזיקה רדיופוניים – והחידון המוזיקלי שהגיש בהמשך הקריירה היה קרוב במיוחד לליבו.
השדר האגדי נחמיה בן אברהם היה זה שזיהה בשנות השישים את החיבור המיוחד של הוד לספורט, וסייע לו להפוך לאחד הבכירים בתחום. הוא סיקר חמש אולימפיאדות – הראשונה שבהן במינכן 1972, שם עקב מקרוב אחרי רצח י"א הספורטאים – ובין השאר היה הקול שהביא מווירטון ב-1977 את הניצחון ההיסטורי של מכבי ת"א על צסק"א מוסקבה.
2 צפייה בגלריה
גדעון הוד עם כוכבי שירי ושערים
גדעון הוד עם כוכבי שירי ושערים
הוד (שלישי משמאל, למעלה) עם החברים ב"קול ישראל"
(צילום: טל שחר)
בדצמבר 2021, אחרי 66 שנים של הגשה ברשות השידור, התאגיד סיים את ההתקשרות איתו, דבר שהוד קיבל באכזבה רבה – וכך המוני מאזינים שהיו מכורים לתוכניות שהגיש. הוא החזיק באוסף עצום ונדיר של תקליטים ודיסקים של מוזיקה קלאסית, וצפה באדיקות באירועי ספורט מכל העולם – שתי האהבות הגדולות שמעולם לא נטש. יהי זכרו ברוך.