הקיץ כבר מאחורינו, כבר אין שרב לאורך רוב שעות היום, אפשר אפילו לומר שבערב מתחיל להיות קריר. בליגת העל מתעקשים שאנחנו עדיין באוגוסט, ומתעקשים לשחק בערבים. משום מה, ליגת העל משווקת כמוצר פריים-טיים לכל דבר, משל הייתה הזמר במסכה או הישרדות. אם היא הייתה מתמודדת בהישרדות, הליגה שלנו הייתה מודחת ראשונה לאור השיעמום וחוסר אסטרטגיה.
רק המשחק בין מכבי תל אביב לקריית שמונה נפתח בשעה יחסית נורמלית (17:30), ולא נראה שהשמש הפריעה לשחקנים, כי היה משחק טוב מאוד. מכבי ת"א כ"כ התרגשה מהשעה שהיא הצליחה לנצח וכבשה לא פחות משלושה שערים.
5 צפייה בגלריה
קוואס בפעולה
קוואס בפעולה
רק המשחק בין מכבי ת"א לק"ש נפתח בשעה נורמלית
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
אברהם מול ספורי
אברהם מול ספורי
באר שבע ונתניה נאלצו לשחק עד כמעט 22:30. אברהם מול ספורי
(צילום: יאיר שגיא)
בפרמייר-ליג, ליגה לא פחות טובה מליגת העל, משחקים בשעות הצהריים. כך גם אוהד שגר רחוק יוכל לאכול ארוחת ערב עם משפחתו. אפילו להביא את ילדיו למשחקים, בלי שהם יירדמו במחצית כי מחר יש בית ספר.
חוסר הנגישות של הליגה לילדים היא דבר תמוה במיוחד, האם הקבוצות והמינהלת מצפות שאוהדים צעירים יתאהבו בקבוצות דרך תקצירים? (שאם יש בהם יותר משני שערים, זה נס). או שאולי ילדים חובבי כדורגל יעדיפו לצפות ברונאלדו וקווין דה בריינה, שזמינים להם בשעות נוחות? גם ברצלונה וריאל מדריד משחקות לעיתים בשעות הצהריים, אבל בישראל רגישים לאור יום.
5 צפייה בגלריה
רודריגו בפעולה
רודריגו בפעולה
גם ריאל מדריד שיחקה אתמול בצהריים
(צילום: AFP)
בכל פעם שמכבי תל אביב ומכבי חיפה משחקות בצהרי היום, הורים שמחו מאוד להביא את הילדים שלהם ליציע. הרי החלום של כל אוהד ואוהדת הוא להביא את דור ההמשך איתם ולהיכנס יד ביד ליציע. אבל זה קורה לעיתים רחוקות מדי. על בית"ר ירושלים אין מה לדבר בכלל, הקבוצה הזו משחקת רק בחשיכה, גם בנימוק שחלק לא מבוטל מאוהדיה שומרי שבת. אפילו זקני היציע המזרחי לא זוכרים מתי קבוצתם שיחקה כשהייתה שמש בחוץ. התוצאות בהתאם, הקהל נשאר בבית.
הכדורגל הישראלי אינו תוכנית פריים טיים מוצלחת במיוחד, ואין סיבה אמיתית לשעות האלה. אם לא יתעשתו שם למעלה, תוך כמה שנים הכדורגל הישראלי ישוחק מול יציעים ריקים. הדור הוותיק לא יטריח את עצמו בשעות מאוחרות, והדור הצעיר פשוט לא יכיר את החוויה הזו, ויעדיף לטוס ללונדון או מדריד.
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
כשמכבי ת"א משחקת בצהריים האוהדים שמחים להביא ילדים ליציע
(צילום: אביהו שפירא)

הסוד של רן בן שמעון

טוב, אין באמת סוד. האמת היא שמ.ס אשדוד משחק כדורגל פשוט נפלא, והיא עושה זאת בעקביות. נכון, פתיחת העונה הייתה חלשה, אבל היא חזרה לעצמה. ההצלחה של אשדוד עוברת מתחת לרדאר, ובמיוחד ההצלחה של רן בן שמעון.
המאמן לקח אליפות עם קריית שמונה, ומאז מתחזק קריירה די יציבה. לא ברור איך שמו לא מוזכר כמועמד לקבוצות הגדולות או לנבחרת. הוא קצת מתבזבז במ.ס אשדוד. להצליח בקבוצה של ג'קי בן זקן זה מאוד נחמד, אבל הגיע הזמן שהוא יחזור לליגה של הגדולים. יהיה מעניין לראות איך הוא יתמודד שוב עם לחץ של קבוצת צמרת. הקדנציה שלו במכבי ת"א הייתה כישלון, אבל אלה היו ימים אחרים, והפועל תל אביב סיימה תחתיו במקום הרביעי תוך הצגת כדורגל התקפי - היא הייתה חותמת על המקום הזה היום. במבט לאחור העונה שלו באדום לא הייתה כישלון.
5 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
הגיע הזמן שייצא מהחממה. רן בן שמעון
(צילום: אורן אהרוני)
הגיע הזמן שלו לצאת מהחממה האשדודית ולחזור להתמודד על תפקידים בכירים, ייתכן שהכדורגל הישראלי מפסיד כאן איש מקצוע מעולה, וחבל.