הפועל באר-שבע בפעם הרביעית בתולדותיה או מכבי פ"ת בפעם השלישית? מחר (חמישי, 20:30) נקבל תשובה לשאלה הזו כששתי הקבוצות ייפגשו בגמר גביע המדינה לעונת 2023/24. הדרומיים הניפו את הגביע בעונות 1996/97, 2019/20 (אז היריבה בגמר הייתה אותה מכבי פ"ת) ו-2022/23, בעוד הכחולים עשו זאת פעם אחת לפני קום המדינה (1934/35 ו-1951/52).
בשתי הפעמים שהשתיים נפגשו העונה במסגרת ליגת העל באר-שבע ניצחה בחוץ 1:4 בעוד המפגש באצטדיון טרנר הסתיים ב-1:1. בשעה זו מתקיימת מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת הקרב על התואר. המאמנים והקפטנים משני הצדדים מדברים על ההכנות האחרונות.
2 צפייה בגלריה
דרוכים לקראת הקרב על התואר. ויטור וברדה לצד לוי וקוז'וך
דרוכים לקראת הקרב על התואר. ויטור וברדה לצד לוי וקוז'וך
דרוכים לקראת הקרב על התואר. ויטור וברדה לצד לוי וקוז'וך
(רדאד ג'בארה,ONE)
מאמן הפועל באר-שבע, אליניב ברדה: "מאמן יכול לעזור לשחקנים כדי להיות מוכנים, אבל הם צריכים לבוא מוכנים בעצמם. השחקנים שלנו מאוד אינטליגנטים, הם מבינים את גודל המעמד ואת החשיבות של המשחק". על ההרכב: "יש לנו עוד הכנות לעשות ועוד לילה לפני המשחק - נקבל את ההחלטה בהמשך".
על היכולת בתקופה האחרונה: "הצגנו יכולת לא טובה במשחקים האחרונים ואנחנו רוצים לתקן. עם התמיכה של הקהל שלנו אנחנו צריכים לבוא הכי מרוכזים שיש ולעשות את זה. אני חושב שיש הרבה סיבות לכושר הלא טוב שהיינו בו אבל מה שחשוב זה להגיע מחר עם מוטיבציה ולעשות מה שצריך. הקהל זה הדבר הכי טוב שיש להפועל באר-שבע, השחקנים מרגישים את העוצמות שלו בכל רגע במשחק. אני בטוח שהם ידחפו אותנו ואני מקווה שנחזיר להם".
הקפטן, מיגל ויטור, התייחס גם הוא לכושר הלא טוב של באר-שבע: "אני חושב שאף אחד לא רוצה להגיע לגמר במומנטום החלש שאיתו אנחנו מגיעים, אבל אני חושב שמחר זה משחק אחר שלא דומה לאף אחד מהמשחקים שהפסדנו בהם. יש לנו הזדמנות לעשות היסטוריה ולשמח את האוהדים שלנו. זה כל מה שאנחנו חושבים עליו ולא על שלושת המשחקים האחרונים".
2 צפייה בגלריה
גביע המדינה
גביע המדינה
מי תניף את גביע המדינה?
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי פ"ת, רן קוז'וך: "אנחנו מגיעים בסגל מלא, עכשיו אנחנו צריכים לנצח. אני מקווה שנקבל את ההחלטות הנכונות במהלך המשחק". על הכושר הירוד של באר-שבע: "לפני חצי הגמר נוף הגליל דרסו את הליגה הלאומית ואנחנו היינו מועמדים לירידה. היו כאלה שאפילו אמרו שהם הפייבוריטים - אז אנחנו לא מתבלבלים. אנחנו באים נחושים אבל אנחנו לא מתבלבלים. אני מאמין שהסיכויים עם 50-50".
על האווירה במועדון: "אני יכול להגיד שאנחנו רוצים את זה מאוד. עברנו עונה לא פשוטה. הקבוצה התחילה טוב, ואז הייתה נפילה. כשהגעתי התייצבנו ואז שוב היו לנו מהמורות בדרך. השחקנים השקיעו המון במהלך העונה. אני חושב שזה אירוע שרוב השחקנים שלי לא רגילים אליו, אני חוויתי אותו כמאמן בעונה שעברה. זה שונה מכל דבר אחר. ננסה להיות במשחק, אם נדע לעשות את זה - וזה קשור לטקטיקה - אז יש לנו סיכוי".
הקפטן תומר לוי: "אני השריד היחיד של הגמר מ-2020. יש לנו צוות מקצועי נהדר שמכין אותנו למשחק ואנחנו נגיע כדי לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. זה רגע השיא בקריירה שלי, הגענו לפה בזכות ולא בחסד. אין יותר מרגש מזה. מדובר בסך הכך במשחק אחד ואנחנו צריכים לעשות רק צעד אחד ומבחינתנו זה מעבר לפינה".
הקבוצה של אליניב ברדה נחשבת לפייבוריטית לקראת ההתמודדות, אך מגיעה אליה כשהיא בכושר רע ואחרי שלוש תבוסות במהלכן ספגה לא פחות מ-11 שערים (3:0 למכבי ת"א, ופעמיים 4:1 למכבי חיפה ובני סכנין). על אף זאת, באר-שבע תקווה לשים את היכולת החלשה מהתקופה האחרונה בצד ולשים את היד על התואר בפעם השלישית בחמש השנים האחרונות.
מנגד, המלאבסים סופרים שלושה ניצחונות ותיקו אחד בארבעת משחקיהם האחרונים (כולל ה-0:3 בחצי הגמר על הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית), ויקוו להפתיע בדרך לזכייה ראשונה זה 72 שנה.
פורסם לראשונה: 13:32, 29.05.24