עדן קארצב נחת אמש (רביעי) בבירת רוסיה על מנת לסגור את הפרטים האחרונים ולהשלים את החתימה בדינמו מוסקבה, רק שעכשיו נראה כי העסקה תקועה לאחר שהצדדים נתקלו בבעיות בהעברת הכספים.
דינמו רוצה להעביר כרגע חלק מהסכום ואם הליגה הרוסית תיעצר בעקבות הלחימה באוקראינה, אז שתהייה לה את האפשרות לבטל את העסקה. מכבי נתניה מצידה לא מוכנה לשחרר את השחקן מבלי לקבל את סכום הכסף המלא שעליו סיכמו הצדדים, 2.8 מיליון אירו.
בקרבתו של קארצב - שנמצא ברוסיה עם סוכנו אבי נימני - בטוחים כי יצליחו להתגבר על המכשול: "נציגי הקבוצה מרוסיה מנסה למצוא פתרון והם מאוד רוצים את עדן, אנחנו מאמינים שהדברים יסתדרו ויפתרו במהלך היממה הקרובה".
1 צפייה בגלריה
קארצב בפעולה
קארצב בפעולה
יישאר בארץ? קארצב
(צילום: עוז מועלם)
קארצב צפוי לחתום לשלוש שנים בשורות הקבוצה שסיימה בעונה שעברה במקום השלישי בליגה הרוסית, וישתכר 500 אלף אירו לעונה. זאת עסקה מעולה עבור נתניה, אבל היא תאבד את אחד השחקנים הטובים ביותר שלה. כעת נתניה תחפש לו מחליף ישראלי, וכבר הציעה למכבי ת"א חצי מיליון אירו עבור נדב נידם. קבוצתו הקודמת של קארצב, מכבי ת"א, צפויה לגזור קופון של 20 אחוז מסכום העסקה שהם כחצי מיליון אירו.
קארצב, שגדל במכבי ת"א, הגיע לנתניה בעונה שעברה במסגרת טרייד שבו גבי קניקובסקי עבר לצד השני. הוא רשם 22 הופעות ליגה בעונה שעברה וסיים עם נתניה - אחת ההפתעות הנעימות של העונה - במקום הרביעי, שהיה שווה כרטיס למוקדמות הליגה האזורית. יש לו גם שלוש הופעות בנבחרת ישראל.
את דינמו מוסקבה מאמן סלבישה יוקאנוביץ', שאימן בעבר את מכבי תל אביב ועלה עימה לליגת האלופות, לפני שנטש באמצע העונה לטובת פולהאם. בעונה שעברה היא סיימה כאמור במקום השלישי בליגה הרוסית. בסגל שלה אפשר למצוא בין היתר את דייגו לקסלט מאורוגוואי ואת שחקן נבחרת רוסיה פיודר סמולוב. הקבוצות הרוסיות מושעות מאופ"א בשל המלחמה באוקראינה ולכן, לפחות העונה, קארצב ישחק רק במסגרות המקומיות.
בימי ברית המועצות דינמו הייתה אימפריה וזכתה ב-11 אליפויות (האחרונה ב-1976). היא זכתה גם שבע פעמים בגביע הרוסי (הפעם האחרונה ב-1995), ובעונה שעברה הייתה קרובה לזכות בפעם השמינית אך הפסידה 2:1 בגמר לספרטק מוסקבה.