בהתאחדות הכדורגל מרוצים לאחר שהצליחו לטרפד את הניסיון הפלסטיני להרחק את ישראל מהכדורגל העולמי. נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו החליט כי הדרישה של ההתאחדות הפלסטינית להטיל סנקציות על ההתאחדות הישראלית לא תעלה להצבעה בקונגרס פיפ"א, שהתקיים בסוף השבוע בבנגקוק.
מועצת פיפ"א, הכוללת את אינפנטינו וראשי הקונפדרציות השונות שמשמשים כסגנים שלו, הצביעה פה אחד נגד העלאת הדרישה, כולל ההתאחדות האסייתית שאליה משויכת הרשות הפלסטינית. התומך הגדול ביותר של ישראל היה נשיא אופ"א, אלכס צ'פרין.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
השיג שקט, לפחות עד השנה הבאה. זוארץ
(Manan VATSYAYANA / AFP)
החשש הגדול של המשלחת הישראלית, שבראשה עמד יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, היה כי הדרישה של הפלסטינים או אפילו ההצעה המרוככת של מועצת פיפ"א תובא להצבעה בקונגרס, כשמדינות רבות התכוונו להצביע בעדה. אינפנטינו אמר בנאומו: "כמו כל אדם אחר הייתי בהלם ממה שקרה ב-7 באוקטובר בישראל, ואני גם רואה מה שקורה בעזה - אבל אני לא רוצה ליצור פילוג. מועצת פיפ"א חושבת שהכדורגל צריך להיות כוח מאחד ולא מפלג. בגלל הרגישות הברורה של הנושאים הללו, ועדת מומחים תבדוק את הבקשות של הפלסטינים ותוודא שהעקרונות של פיפ"א ממומשים".
ועדת המומחים תבחן משפטית אם ההתאחדויות של פלסטין או ישראל מפירות את כללי פיפ"א, ועד ה-20 ביולי מועצת פיפ"א תדון בהמלצותיה - אבל על פי גורמים בכירים בפיפ"א לא צפויות התפתחויות לפחות עד לקונגרס הבא של הארגון, בשנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
"אנו צריכים להיות כוח מאחד". אינפנטינו
(Manan VATSYAYANA / AFP)
שינו זוארץ: " רוצים לקדם כדורגל מאחד"
(באדיבות ONE)
יש להבהיר כי מדובר בעצם בבחינה משפטית של שתי ההתאחדויות, הישראלית וגם הפלסטינית - האם לפי כללי פיפ"א יש הפרה מצד אחד מהצדדים. ישראל תנסה להציג בפני הבודקים כיצד הפכו מתקני הספורט בעזה, בעיקר מגרשי הכדורגל, לסליק להסתרת תחמושת, ולחלק ממערכת המנהרות.