רק לפני שנתיים ירד עומרי גלזר עם סקציה נס־ציונה לליגה הלאומית. הקריירה המיוחלת של מי שסומן כשוער הבא של הנבחרת - וקיבל כבר בגיל 21 צ'אנס ללבוש את המדים הלאומיים בהפסד למקדוניה תחת אלישע לוי - נראתה על סף התרסקות.
בגיל 17 הועבר השוער לקבוצת הנוער של הפועל רעננה, בעוד פספוס של המועדון שבו גדל, מכבי ת"א. אחר כך באה קפיצה לשניים מהמועדונים המובילים בארץ, מכבי חיפה והפועל באר-שבע, שבשניהם קיבל מקום בהרכב רק בשל פציעה של השוער הבכיר (אוהד לויטה ואריאל הרוש בהתאמה). בשתי העונות האחרונות הוא סוף-סוף מיצה את הפוטנציאל, והגיע בדיוק למקום שאליו סומן.
3 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
הפך לשוער הבכיר של הכדורגל הישראלי
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שהפך לעוגן של אליניב ברדה בבאר-שבע, רשם גלזר בן ה־27 את אחת הקפיצות המשמעותיות שחווה שוער ישראלי. ברק בכר לקח אותו לכוכב האדום בלגרד, שם יוכל להציג את כישוריו בבמה היוקרתית ביותר בעולם - ליגת האלופות.
את המעבר מרעננה למכבי חיפה, תמורת מיליון שקלים בלבד, עשה גלזר בגיל 19. העובדה שלויטה נפצע ונאלץ להיעדר למספר חודשים סללה כאמור עבורו את הדרך להרכב, עד לאירוע שסגר מבחינתו את הסיפור במועדון הירוק.
זה קרה בדרבי של רבע הגמר בגביע המדינה. גלזר, שהציג יכולת חלשה באותה עונה - שבה הפכה מכבי חיפה לקבוצת תחתית - פשוט מסר כדור לגילי ורמוט, שאמר תודה וכבש. הטעות הקשה הזו הפכה אותו למעשה לנער פוסטר. בעונה לאחר מכן הוא כבר עבר לנס־ציונה בהשאלה, וירד עימה לליגת המשנה. מצד שני, דווקא שם החל שינוי מקצועי וחזרה לקו עלייה ברמה האישית. גלזר צבר ביטחון והזכיר לכולם מדוע הוא נחשב לכישרון גדול כבר בגיל הנוער.
3 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
התדרדר לנס ציונה, אבל חזר בגדול
(צילום: אורן אהרוני)

הועדף על פני פרץ

בבאר־שבע זיהו את הפוטנציאל והחתימו אותו כשוער המחליף של הרוש, אלא שגם שם הגיע השינוי במעמדו מכיוון בלתי צפוי. הרוש נפצע, גלזר קיבל את המושכות, ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים.
בגמר הגביע בעונתו הראשונה בקבוצה של אלונה ברקת אפילו הפך השוער ליקיר באר־שבע בזכות הדיפה של שלושה פנדלים מול מכבי חיפה. לא הרבה אחר כך הוא גם עצר פנדלים מול האקסית במשחק אלוף האלופים והותיר את התואר בנגב. המיתוג של "מומחה לפנדלים" התחזק מול קראיובה הרומנית בקונפרנס־ליג, כשהדף שני כדורים מהנקודה הלבנה בקרב על העלייה לשלב הבתים וזיכה את באר־שבע במיליוני שקלים במו ידיו.
היכולת המשכנעת בקבוצה מהנגב זיכתה אותו בזימון לנבחרת. המאמן אלון חזן בחר בו כשוער ראשון במשחק המכריע בשנה שעברה, בבלומפילד מול אלבניה, על הכרטיס לחצי גמר פלייאוף היורו והעפלה לדרג א' בליגת האומות. גם במשחק הזה הצדיק גלזר את הציפיות שתלו בו והציג יכולת גבוהה.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
אלון חזן. העדיף את גלזר על פרץ
(צילום: עוז מועלם)
לקראת פתיחת קמפיין היורו הנוכחי, הייתה בצוות המקצועי של הנבחרת התלבטות במי לבחור, בדניאל פרץ ממכבי ת"א - שסומן אז כשוער העתיד של ישראל והעדפתו הייתה גם סוג של ראייה אסטרטגית לעתיד – או בגלזר, שהציג יכולת מצוינת במהלך העונה בליגה לצד דעיכה מסוימת בביצועיו של פרץ.
מבחינת חזן לא הייתה כלל התלבטות. השוער שהוכיח את עצמו מול אלבניה קיבל את הכפפות במה שנראה כמינוי קבע, והראה כי האמון בו היה מוצדק לחלוטין גם מול קוסובו. אפילו בתבוסה 3:0 מול שווייץ לפני כשלושה חודשים גלזר ביסס את מעמדו כשוער הבכיר בישראל נכון להיום.

עו"ד גלזר? לא בקרוב

בכוכב האדום ייכנס גלזר לכפפות של מילאן בוריאן הקנדי, שהיה קפטן וסמל בבלגרד והושאל עתה לסלובן ברטיסלבה הסלובקית. השוער הישראלי יקבל על פי התקשורת הסרבית מחצית משכרו של בוריאן - כ־400 אלף יורו לעונה בחוזה לשלוש שנים. באר־שבע, שהחתימה במקומו את אופיר מרציאנו, תקבל מהכוכב האדום 1.5 מיליון יורו. בכר סימן את גלזר, המחזיק בדרכון רומני, כשוער הבכיר בקבוצתו בהמלצת מאמן השוערים גיא ויזינגר.
במהלך תקופת הקורונה החל גלזר ללמוד משפטים במכללה האקדמית קריית־אונו, אולי מתוך מחשבה להצטרף בבוא העת למשרד עורכי הדין של אביו, אבל החזרה למסלול ההמראה במגרש תדחה את המחשבות האלה בכמה שנים לפחות.
הערב בטדי (21:45) הוא יעלה שוב כשוער הבכיר של הנבחרת להופעה השביעית שלו במדים הלאומיים מול אנדורה. בזמן שההגנה של הנבחרת סופגת כבר 18 משחקים ברציפות, גלזר הוא עדיין השחקן האיכותי ביותר בסגל ששחקנים רבים בו אינם נמצאים בכושר. במשחק נגד האנדורים הוא יוכל לעזור לנבחרת לתקן את הסטטיסטיקה המביכה בתחום הספיגות, ומיד בסיומו הוא יטוס לבדיקות הרפואיות בבלגרד. השוער שירד לפני שנתיים עם נס־ציונה לליגה הלאומית עומד בפני קפיצת המדרגה הגדולה בקריירה שלו, בין הקורות של אלופת סרביה. השמיים, כלומר ליגת האלופות, הם הגבול.