איש אינו יודע כמה זמן תימשך המלחמה בישראל, אך במינהלת הליגות כבר חושבים על חזרה לפעילות וסימנו תאריך: ה-25 בנובמבר.
הקבוצות הונחו היום (ראשון) להמשיך בשגרת האימונים בהתאם להנחיות הרשויות ופיקוד העורף ולהתכונן לחזרת הליגות המקצועניות בסוף השבוע של ה-25 בנובמבר, כאשר ככל ויהיה ניתן משחקי הליגה הלאומית יחודשו ב - 17.11 (פגרת נבחרת בה לא ניתן לקיים את משחקי ליגת העל).
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א מאוויס צ'יבוטה מול שחקן מכבי ת"א אנריק סבוריט
שחקן הפועל ת"א מאוויס צ'יבוטה מול שחקן מכבי ת"א אנריק סבוריט
יחזרו ב-25 בנובמבר? צ'יבוטה מול אנריק סבוריט
(צילום: עוז מועלם)
פעילות הליגות תחודש ככל שיתאפשר מבחינה בטחונית ובהתאם להנחיות הרשויות ופיקוד העורף. בשלב זה וככל שהליגות יחודשו במועדים אלו, יתקיימו כל המשחקים כמתוכנן כשמחזורים ומשחקים רבים ישוחקו באמצע השבוע. במידה ולא ניתן יהיה לחדש את הליגות במועד זה דירקטוריון המינהלת יתכנס שוב על מנת לדון בחלופות.
בנוסף, על מנת למנוע חוסר ודאות כלכלית אצל הקבוצות, הודיע כלפון כי המינהלת תמשיך בתשלומים ובתקצוב השוטף בחודשים אוקטובר ונובמבר על מנת לאפשר לקבוצות להמשיך בפעילות שלהן ככל שניתן בימים קשים אלה.
עדיין לא ברור מה יהיה עם הקהל במקרה של חזרה ב-25 בנובמבר, וזה כמובן תלוי בהתפתחויות המלחמה. אחת האפשרויות היא חידוש הליגה ללא קהל, עד אשר פיקוד העורף יאפשר זאת, אולם לא ברור אם בעלי המועדונים יסכימו לכך בשל אובדן הכנסות משמעותי.
2 צפייה בגלריה
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
ארז כלפון. הליגה תחזור ללא קהל?
(צילום: עוז מועלם)
בנוסף, לקבוצות ישנה בעיה מאחר שזרים עזבו את הארץ, כולל צוותים מקצועיים מלאים כמו במקרה של מכבי ת"א, שבלי רובי קין מקיימת רק אימוני רשות. ישנו חשש כי למרות ההודעה האפשרית על שיבת הליגה בעוד יותר מחודש, הם יחששו לחזור למדינה מוכת מלחמה.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר, הודיע כי הוא פועל בימים אלו על מנת לאפשר את החזרת הליגות לפעילות בשגרת חירום בתחילת נובמבר. על פי הצעתו המשחקים ייערכו ללא קהל, כמו בתקופת הקורונה.
מלשכת השר נמסר כי: "השר מיקי זוהר שוחח היום עם אלוף פיקוד העורף על מנת לקבל אישור רשמי לכך שהקבוצות יוכלו לחזור לשחק משחקים רשמיים ללא קהל כפי שהיה בתקופת הקורונה. על אף שהשר פועל לאפשר את חזרת הפעילות, בסופו של יום ההחלטה הסופית האם לחזור לפעילות תהיה מצויה בידי ההתאחדות, האיגודים ומנהלות הליגה השונות. יש לעדכן שהשר פועל בימים אלו גם מול ממשלת קפריסין על מנת שקבוצות המשחקות באירופה יוכלו לארח שם את משחקי הבית שלהם מול קבוצות הארופאיות שאינן יכולות להגיע ארצה לאור המלחמה".
פורסם לראשונה: 07:36, 22.10.23