המשמעות של ירידת ליגה מבחינת הפועל ת"א עלולה להיות הרת גורל. במקרה כזה, קבוצת המשקיעים שהחלה לנהל את המועדון בקיץ החולף עלולה לעזוב, זאת חרף הצהרותיו של דייויד מינצברג כי הם מתכוונים להישאר בוולפסון גם במקרה של ירידה לליגה הלאומית.
אחרי ההפסד אמש (שני) 2:0 להפועל ירושלים, שהיה המשחק השביעי ברציפות שהקבוצה לא כובשת (השוואת השיא השלילי של המועדון), הפועל ת"א רחוקה רק נקודה אחת מהמקום הלפני אחרון, שמוביל לליגת המשנה.
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
ירידת ליגה נראית קרובה מתמיד. דייויד מינצברג
(צילום: יריב כץ)
במקרה כזה, בהיעדר הכנסות משמעותיות, למינצברג יהיה קשה לשרוד בכדורגל הישראלי. דבר כזה עלול להוביל בתרחיש קיצון להליכה לפירוק שכרגע לא נראה ריאלי. ישנה גם אפשרות שמינצברג יעזוב בשל אי גיוס משקיעים או ניסיון להעביר את הקבוצה לקבוצת ניהול אחרת, בין אם מעבר מלא או שותפות כמו במקרה של בניית קבוצת משקיעים בראשות חזי מגן, אלי טביב או אוהדים.
וזאת לא רק היכולת המקצועית. בשל המלחמה, מינצברג מתקשה בגיוס כספים ומשקיעים חדשים לקרן שלו. משקיעים משמעותיים בחרו להפסיק להשקיע בפרויקט, מה שככל הנראה יוביל את הפועל ת"א לסיים את העונה הנוכחית בגרעון. לכן ישנה אפשרות של מכירות שחקנים, לקיחת הלוואות או שכנוע של משקיעים לגייס כספים, מאחר שמסירה חזרה של הקבוצה משמעותה איבוד כל ההשקעה ויש למינצברג אחריות למשקיעים שגייס.
גם הסכסוך בין הבעלים הקודמים לנוכחיים לא מסייע לשקט במועדון, זאת אחרי שהליך הגישור שניהל היועץ המשפטי של מכבי ת"א, מורן מאירי לא צלח. אם בסופו של דבר הפועל ת"א תצליח להישאר בליגת העל, מינצברג וקבוצת המשקיעים בראשותו צפויים להמשיך במועדון גם בעונה הבאה.

"אנחנו לא מספיק איכותיים"

במועדון ישנו לחוץ עצום לאחר עוד משחק - השביעי ברציפות כאמור - ללא ניצחון או שער זכות תחת יוסי אבוקסיס. אחרי שאמיליוס זובאס ניסה למסור להישאם לאיוס בהתקפה האחרונה והקשר שוב הציג מהלך אדיש, השוער הליטאי זעם עליו ובין השניים נוצר עימות על הדשא. עם שריקת הסיום, כשהשחקנים ניסו לגשת לעבר הקהל, האוהדים דרשו מהם לא להתקרב אליהם והיחיד שהגיע היה זובאס.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א יוסי אבוקסיס
מאמן הפועל ת"א יוסי אבוקסיס
ביקורת על החילופים שלו. יוסי אבוקסיס
(צילום: טל שחר)
הביקורת כלפי אבוקסיס הייתה על בחירת ההרכב עם החלוץ בובקאר טאמבדו, כשאלן אוז'בולט ומאוויס צ'יבוטה נותרו על הספסל. בנוסף, אל ים קנצפולסקי הוחלף בדקה ה-30 אחרי שאיבוד כדור שלו הוביל לשער הראשון של ירושלים. אחרי החילופים שביצע אבוקסיס הפועל הפכה למסוכנת יותר, אבל שוב לא הבקיעה. "יכול להיות שבחירת ההרכב שלי לא הייתה נכונה", אמר המאמן בסיום. "ספגנו אחרי טעות גדולה, מסכן אל ים שאיבד את הביטחון".
לאבוקסיס מצפה משחק עונה בעוד שבועיים בבלומפילד מול הפועל פ"ת, והוא מודע לביקורת המקצועית סביבו. "גם עם ארבעה חלוצים לא כבשנו, זה לא נכנס. יש משהו שהוא מעבר למערך או הרכב. אנחנו חזקים ואני מאוכזב ורוצה שנישאר", אמר המאמן.
"אנחנו נעבור את זה, נישאר בליגה", המשיך אבוקסיס. "כל ביקורת כלפינו היום נכונה, אבל אנחנו לא מרימים ידיים. נכון שהמצב נראה לא טוב וכל טעות עולה לנו בשער. אף אחד מאיתנו לא חשב שנהיה במצב הזה. אנחנו לא כובשים באף הרכב - הגנתי או התקפי. משהו קורה לנו בשליש האחרון. אהבתי את זה ששחקנים כעסו אחד על השני בסוף. מעדיף את זה מאשר שיהיו חסרי דאגה. נגד הפועל פ"ת זה יהיה המשחק של העונה".
המגן הימני, רז מאיר, ניסה להסביר בסיום בקצרה, אך בצורה הכי ברורה את הסיטואציה אליה נקלעה הקבוצה: "אנחנו לא מספיק איכותיים".