לא שקט בהפועל באר-שבע, בבוקר שאחרי ה-6:1 אתמול (חמישי) למכבי תל אביב בטוטו-טרנר במשחק האירופיות של גביע הטוטו.
כ-20 אוהדים הגיעו הבוקר למתחם הבית האדום, שם ערכה הקבוצה אימון שמיועד לשחקנים שלא פתחו אתמול מול מכבי ת"א בשיתוף עם קבוצת הנוער. האוהדים קיללו ונזפו בשחקנים ("ביזיתם אותנו"), פרצו לכר הדשא ופוצצו את האימון. את המאמן אליניב ברדה דווקא גיבו וצעקו לעברו: "אל תיקח הכל עליך". לאחר שהשחקנים ירדו לחדר ההלבשה והמהומה הסתיימה - הקבוצה חזרה לקיים משחק אימון מול שחקני הנוער.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע נגד מ.ס אשדוד
אוהדי הפועל באר-שבע נגד מ.ס אשדוד
לא שקט. אוהדי הפועל באר-שבע
(צילום ארכיון: דניאל כהן)
יש לציין כי ה-6:1 זו התבוסה הביתית הקשה ביותר שסופגת הקבוצה מאז הפך טרנר לביתה המחודש בספטמבר 2015. מכבי ת"א חתומה גם על ההפסד הקשה ביותר הקודם של באר-שבע שם, 4:0, בשלהי עונת 2018/18. הצהובים הם גם אלו שהנחילו לבאר-שבע את הפסד הליגה הראשון אי פעם באצטדיון, 1:0 בעונת 2017/18.
עד המשחק אתמול הייתה תחושה בבאר-שבע שקבוצתם היא למעשה המועמדת הבכירה לזכות בתואר האליפות העונה, אך לאחריו כבר הבינו בבירת הנגב שמולם מתייצבת העונה יריבה חזקה מאוד בדמותה של מכבי ת"א, זאת לצידה כמובן של מכבי חיפה.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
"לא אגיד מילה רעה על השחקנים שלי". ברדה
(צילום: הרצל יוסף )
"פשוט אסור היה לנו להיראות כך", אמר שחקן בכיר בקבוצה. בכל מקרה, כל השחקנים ששיחקו אתמול נראו רע מאוד וקשה לציין אפילו שחקן אחד שבלט לטובה. איתן טיבי, הראל שלום ואיליי מדמון לא נכללו בסגל, כמו גם אדריאן פאון המורחק.
המאמן אליניב ברדה והקשר רועי גורדנה התייצבו בפנים נפולות למסיבת העיתונאים ולא ניסו להסתיר את תחושתם הקשה מאוד. המאמן אמר, בין היתר: "קיבלנו מקלחת קרה על הראש וקשה לי לדבר. אני לא אאשים אף אחד ואחשוב מה לא עשיתי נכון. אני לא אגיד מילה רעה על השחקנים שלי גם בימים רעים. נקודת האור היחידה היא האוהדים שלנו שהחזרנו אותם הביתה כואבים ועצובים. אני רוצה לבקש מכל אחד מהם שקנה כרטיס סליחה. מה שקרה היום זו מעידה. אני מתחייב לכך שבתקופתי זה לא יקרה שוב".
3 צפייה בגלריה
כריסטופר פטרסון
כריסטופר פטרסון
תבוסה כואבת. פטרסון
(צילום: הרצל יוסף )
גורדנה הוסיף לגבי העתיד: "הפסדנו את המשחק, אבל מה לא נשחק יותר? שיחקנו זוועה והתוצאה זוועה. זה משחק שערורייה של כולנו. אף אחד לא רצה להראות ככה. כרגע אין לנו מה לעשות. נחשוב איך לתקן את מה שצריך, נתרומם מהמשחק הזה ונתקדם קדימה".
מקורבים לצוות המקצועי טענו אתמול שאחת המסקנות החשובות מהמשחק הוא שהקבוצה חייבת להתחזק בקשר מרכזי בעל שיעור קומה. "בלי קשר תותח לא נעמוד ביעדים שלנו", הם הסבירו. הקשר עדן שמיר, שהוחלף בדקה ה-18, לא מצליח להתאושש מפציעה טורדנית בשריר הירך הקדמי, זו שגרמה להשבתתו לקראת סוף העונה שעברה. במועדון חוששים מכך שהוא שוב סובל מקרע שישבית אותו לחודש וחצי. הוא צפוי להיעדר מהמשחק ביום חמישי הקרוב נגד פוניבאז' הליטאית במוקדמות הקונפרנס-ליג.

אור דדיה הושאל לאברדין

אור דדיה, שלא שיחק אתמול בתבוסה למכבי ת"א, עובר בהשאלה לאברדין מהליגה הסקוטית. במהלך שבועות האחרונים דובר על כך שאולי הפועל ת"א תהיה זו שתקלוט את המגן השמאלי, אך לאחר שמספר שחקנים חמקו מהקבוצה של מייקל ולקאניס וחתמו בקבוצות אחרות, גם דדיה בחר ביעד אחר, וייצא לראשונה בקריירה שלו לאירופה.
בעמוד האינסטגרם האישי שלו כתב דדיה: "יום אחד בסקוטלנד הספיק לי להבין שהשאיפה שלי יום אחד לשחק בחו"ל הייתה נכונה, ואין מאושר ממני שזה באמת קרה. תודה לסוכן שלי ולכל אנשי הפועל באר-שבע שגרמו לזה לקרות".
פורסם לראשונה: 06:39, 21.07.23