שעות קשות מאוד עברו אתמול (שבת) על המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון, כאשר נותק הקשר עם אחותו רויטל ומשפחתה הגרים בבארי שבעוטף עזה, אחד היישובים שהותקפו על-ידי מחבלים.
הראשון להיות בקו האש היה גיסו של בניון, שרון שבו, שיצא בשעת בוקר מוקדמת של שבת לרכיבת אופניים שגרתית. בדרך חזרה לביתו, בכניסה לקיבוץ, מחבלים ירו לעברו. הוא נפגע בידו, קפץ מאופניו, ברח והסתתר עד שעות אחר הצהריים המוקדמות בשדה סמוך.
2 צפייה בגלריה
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
"היום הכי קשה בחיים שלי". בניון
(צילום: עוז מועלם)
בקיבוץ עצמו מחבלים ניסו לפרוץ לבית המשפחה, שם שהו רויטל, יחד עם ארבעה מילדיה, אחד מהם, שקד (20), חייל בגדוד 50 של גולני, שסיים לאחרונה קורס קצינים. במהלך ניסיון הפריצה הסתתרו רויטל וילדיה במחסן קטן בקומה העליונה. "יוסי, תציל אותנו, יש לנו מחבלים בסלון, בבקשה תציל אותנו", כתב לאורך השעות האלה שקד לבניון.
בסמוך ל-15:00 אחה"צ, כשכבר נותק הקשר בין בניון לאחיינו, זיהו שלושת המחבלים בבית משפחת שבו את מקום המסתור בו הסתתרו רויטל וילדיה. אולם אז, בפעולת גבורה של ממש, שקד החליט לחתור למגע וחיסל את המחבלים.
2 צפייה בגלריה
פגיעות ישירות באשקלון
פגיעות ישירות באשקלון
ההריסות במהלך התקפת המחבלים על עוטף עזה
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
ישראל במלחמה
(צילום: ירון ברנר)
אבל גם אז האיום לא הוסר. בחוץ החלו מחבלים אחרים להשליך רימונים אל עבר הבית, שהחל לבעור. רויטל וארבעת ילדיה בצעד נואש קפצו מגג הבית ורצו לעבר החיילים שהגיעו למקום וחילצו אותם.
רק בסמוך לחצות הלילה חולצה המשפחה מאיזור התופת, והועברה לבית חולים סורוקה, שם חברה לשרון, האב, שעבר ניתוח בידו. "אני המום, היה לנו נס אחד גדול", אמר בניון. "יום שלם הם התחבאו, האבא פצוע מיריות בשדה והילד הגיבור חיסל מחבלים בבית. ההודעות שקיבלו וניתוק הקשר גרמו לי כמעט להתמוטט, ברוך השם שהם עברו את זה בשלום".
"עברתי את היום הכי קשה בחיים שלי. כבר השלמתי עם זה שנגמר הסיפור, אבל אז קרה נס בזכות האחיין הגיבור שלי", סיכם המנהל המקצועי של נבחרת ישראל.