עוד מבוכה להתאחדות לכדורגל: אחרי שהנהלת ההתאחדות התכנסה בתחילת השבוע לישיבת חירום לא שכיחה, שנועדה בין היתר להזיז מחזור שלם של ליגת הנשים לטובת טקס מצטיינים פרטי, ועדת האיתור שהתכנסה לטובת בחירת יועץ משפטי פורקה. הסיבה: משפטנים בוועדה גילו כי תנאי הסף לא היו ברורים מספיק. הדבר גרם למבוכה והוביל להחלטה כי התהליך "מזוהם". כתוצאה מפירוק הוועדה, מי שיחליטו על זהות היועץ המשפטי החדש יהיו חברי ההנהלה.
בהתאחדות החליטו להקים את ועדת האיתור על מנת לייצר תהליך דמוקרטי, ולהתגבר על עימות בין גורמים בכירים בהנהלה בנוגע למועמד המועדף. בהסכמת ההתאחדות, אחד מעורכי הדין הגיש מועמדות מאוחרת - ואז התברר כי הוא ייצג את עמוס לוזון, המקורב ליו"ר ההתאחדות שינו זוארץ. עובדה זו הובילה לטענה שתנאי הסף שהוגדרו להגשת מועמדות אינם בהירים מספיק.
1 צפייה בגלריה
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
מההתאחדות נמסר בתגובה: "ועדת האיתור התכנסה לישיבה ודנה במועמדויות השונות ובסוגיות פרוצדורליות נוספות שעלו על הפרק. נוכח העובדה שהוגש מספר מועט יחסית של מועמדויות, וכן לאור העובדה שהיו אי בהירויות על ידי מספר מועמדים ביחס לתנאי הסף ולקשר המתבקש בין המועמד לבין משרד עורכי דין, וכן בדבר האפשרות להחליף מועמד או ליצור איחוד בין משרדים, החליטה הוועדה בשלב זה לסיים את ההליך ללא הכרעה ולאחר שלא הייתה הסכמה בין כלל החברים לגבי המשך ההליך.
"הוועדה מבקשת כי יו"ר ההתאחדות יבחן שוב את תנאי הסף, וכי ככל שיתקיים הליך איתור נוסף הדברים יובהרו באופן מפורש על מנת למנוע מראש אי בהירויות. הוועדה מודה לכל המועמדים המצוינים שהגישו מועמדות. נוכח זאת, החליט יו"ר ההתאחדות לסיים את עבודת הוועדה ולהשיב את הנושא להנהלה. יו"ר ההתאחדות הודה לחברי הוועדה על שעשו עבודתם נאמנה, באופן הגון ומקצועי, והוא בטוח כי בעתיד ההתאחדות תמשיך ליהנות מכישוריהם המעולים".