עמותת ספיישל אולימפיקס, המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל (אתנה) וההתאחדות לכדורגל הכריזו יחד על הקמתה של נבחרת נשים אשר תייצג את ישראל במשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין בחודש יוני 2023. זו תהיה הנבחרת הראשונה בענף הכדורגל לנשים עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית)
הנבחרת תורכב משחקניות שיעברו את יום המבדקים בתאריך 24.8 בשעה 16:30 באצטדיון רמת גן. האירוע יכלול הפנינג חגיגי בו כל מי שמעוניינת להתמודד על הזכות לייצג את נבחרת ישראל מוזמנת להגיע. ההשתתפות במיונים היא מגיל 15 ומעלה.
1 צפייה בגלריה
סילבי ז'אן
סילבי ז'אן
סילבי ז'אן
(צילום: יריב כץ)
מאמנת הנבחרת היא שחקנית העבר סילבי ז'אן שאמרה: "אני נרגשת לאמן את נבחרת ספיישל אולימפיקס ולהעניק מהניסיון ככדורגלנית ומאמנת PRO לנערות ולנשים. תמיד אהבתי אתגרים, אני ווינרית בנשמה. אני אולי נראית קשוחה מבחוץ, אבל מלאת אהבה ונתינה בפרט לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. אוכלוסייה שיש בה נשמה, תמימות ויושרה. הקמת קבוצת כדורגל משלהן היא אתגר משמעותי והמטרה שלי היא לעשות איתן דרך לצד מתן משמעות והנאה. אני מאמינה בהן ואעשה ככל שביכולתי להביא את מדליית הזהב במשחקי העולם בברלין"
מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, יוסי שרעבי: "ההתאחדות לכדורגל גאה ושמחה להצטרף ליוזמה הייחודית. השותפות עם ספיישל אולימפיקס ואתנה הופכת חזון למציאות. ומוכיחה כי במגרש הכדורגל יש מקום לכולם וכולן. אנחנו שותפים ביוזמות חברתיות וספורטיביות רבות שמצרפות למשפחת הכדורגל כל מי שאוהב את המשחק ומאמין ביכולת שלו להציג את הצדדים היפים של הענף ושל החברה הישראלית"
שרון לוי-בלנגה, מנכ''לית ספיישל אולימפיקס: "אני נרגשת מאוד. מגיע לספורטאיות ספיישל אולימפיקס נבחרת ישראל בכדורגל. מגיע להן לייצג את ישראל במשחקי העולם בשנה הבאה. ספורט הוא הדרך הטובה ביותר לשלב את בעלי הצרכים מיוחדים בחברה. אנו בספיישל שמנו לעצמנו מטרה, להביא לשילובם של בעלי צרכים מיוחדים בחברה הישראלית. כל אירוע כזה הוא עוד נקודה חשובה בדרך לשם. אני מודה להתאחדות לכדורגל ולאתנה על ההתגייסות וההבנה בחשיבות הדבר.