ראיון עם עו"ד יניב שגב, פרקליטו של בוריס קליימן
(צילום: שמוליק דודפור)
"אני מבולבל, אני עובר ימים קשים. פעם ראשונה שאני עצור, ועוד במדינה זרה. מעולם לא הסתבכתי בכלום. לא עשיתי שום דבר, לא היה ולא נברא, לא היה שום מגע מיני לבין אותה תיירת. אני בטוח בחפותי, היא זו שהתגרתה בי מהרגע הראשון. אני הייתי שם ויודע בדיוק מה קרה. אני בטוח שיעשה צדק, וסומך על רשויות המשפט פה. אני כבר רוצה לחזור הביתה".
השוער הישראלי בוריס קליימן, העצור ביוון בחשד לאונס תיירת בלגית בת 17 במועדון לילה באתונה, מובא בשעה זו לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט בעיר. מאז שנעצר, קליימן שוהה בבית מעצר לנשים מטעמי בטיחות. פרקליטו פנאיוטיס פאפאדופולוס, שנחשב לאחד מעורכי הדין הפליליים הבכירים ביוון, יבקש לשחררו למעצר בית. בנוסף אליו שכר השוער גם את עורך הדין הישראלי יניב שגב. לקראת הדיון הוא שיתף את עורכי דינו במה שעובר עליו בתא בבית המעצר הפדרלי באתונה.
5 צפייה בגלריה
בוריס קליימן
בוריס קליימן
"אני בטוח בחפותי". קליימן
(צילום: INTIMEsports)
רק לפני 11 יום קליימן היה על גג העולם. השוער הישראלי של הפתעת העונה בליגה היוונית, וולוס, שנכנסה לפלייאוף העליון, עצר בדקה ה-97 פנדל מול המוליכה פנאתינייקוס, כבש את כותרות עיתוני הספורט והפך לסיפור גדול בכדורגל המקומי - אלא שבילוי בלילה בין שני לשלישי במועדון בשכונת קולונאקי באתונה הפך את החלום להסתבכות קשה וחמורה.
את שני הלילות האחרונים העביר השוער בן ה-33 בבית מעצר בחשד לאונס של תיירת בלגית קטינה, הטרדה מינית והחזקת סמים. קליימן, מספרים מקורביו, מצוי במשבר נפשי קשה והחליט לשבות רעב. הוא מכחיש את ההאשמות כלפיו בצורה גורפת.
5 צפייה בגלריה
בוריס קליימן
בוריס קליימן
את שני הלילות האחרונים העביר בבית מעצר. קליימן
(צילום: INTIMEsports)
"עשו לבוריס רצח אופי לפני שיודעים את כל הפרטים", אמר אחד מחבריו הקרובים בעקבות ההתרחשות. "לא יצא לנו לדבר כי הוא במעצר מיום שני, אבל אנחנו מכירים אותו המון שנים. הוא אדם משפחתי, אבא ובעל נדיר, מקצוען שבחיים לא השתמש בסמים".
עו"ד יניב שגב, פרקליטו של קליימן, אמר לאולפן ynet: "כאשר הנערה רוקדת יחד איתו ובן הזוג שלה יושב מולו, ולא אומר כלום, זה אומר משהו. אגב, בניגוד לטענות הם לא הלכו לשום חדר, לא צדדי ולא לא צדדי. אין חדרים פרטיים במועדון הזה ולכן כל מה שנאמר הוא בדיה. אני אומר שיש בידינו כבר כעת מניע לפחות של אדם אחד למה להרע לבוריס".

"הוא תפס אותי בכוח"

אחרי ההפסד של וולוס לפאוק סלוניקי במשחק הליגה ביום ראשון, אמור היה קליימן לחבור לאשתו ליאן ולשניים משלושת ילדיהם שחזרו לישראל לחופשת פסח, כיוון שהליגה היוונית יצאה לפגרה בת שבועיים בשל חג הפסחא. אלא שהוא החליט לצאת עוד לפני כן לבילוי לילי באתונה, והגיע לבר CLOWN DOGS בשכונת היוקרה קולונאקי יחד עם חברו לקבוצה, הפורטוגלי רודריגו אסקובל.
התיירת הבלגית, תלמידת כיתה י"ב שבימים הקרובים ימלאו לה 18, הגיעה לבלות במועדון עם כ-15 מחבריה לקראת חזרתם לבריסל ביום שאחרי. לפי הפרסומים בתקשורת היוונית, זו גרסתה שמסרה לחוקרים: "ביליתי עם חברים שלי מהכיתה בבר שאליו הגענו באחת בלילה. גבר שהציג את עצמו בפניי כבוריס ניגש אליי. שתינו קצת, והוא פלירטט איתי באופן דיסקרטי.
"אחרי כשעה הוא ביקש ממני ומשלוש בנות נוספות לבוא איתו לחלק אחר של המקום, שנראה כמו אזור פרטי, שם ישבתי איתו ועם חבר שלו - ושוחחנו. בשלב זה הוא נהיה אגרסיבי. הוא התקרב אליי, אבל הרחקתי אותו. הוא הרים את החצאית שלי ונגע בי בירכיים ובאיבר המין שלי. הבהרתי לו שאני לא מעוניינת בשום קשר מיני איתו ודחפתי אותו. הוא תפס אותי בכוח וניסה להמשיך להתעלל בי מינית.
5 צפייה בגלריה
פנאיוטיס פאפאדופולוס
פנאיוטיס פאפאדופולוס
יבקש לשחרר את קליימן למעצר בית. עו"ד פאפאדופולוס
(צילום: INTIMEsports)
"הצלחתי להתחמק, אבל אחרי כמה זמן הוא ניגש אליי שוב, התחיל לדבר איתי ולא הבנתי בדיוק מה הוא אמר. שמעתי רק שהוא שאל אותי בת כמה אני, ועניתי 17. לא הבנתי מה הוא אמר אחרי זה, אז הפניתי את הגב שלי, כדי שיבין שאני לא רוצה לדבר איתו יותר. הוא דחף את ידו מתחת לתחתונים שלי. ביקשתי עזרה וחברה שלי לקחה אותי משם. יצאתי החוצה וסיפרתי לחברים שלי מה קרה".
לאחר ששמעו את גרסתה, חבריה של הנערה תקפו בתגובה את קליימן בכיכר סמוכה, והוא נחבל. המשטרה הוזעקה למקום ועצרה שישה אנשים, אולם הם שוחררו, למעט קליימן ואדם נוסף שבחזקתו נמצאה סכין. על גופו של קליימן נמצאו לכאורה גרם וחצי של קוקאין. בניגוד לעצת פרקליטו היווני, התיר קליימן לקחת ממנו דגימת DNA שהועברה למעבדה, דגימה דומה נלקחה מהמתלוננת, ותוצאות הבדיקות יתבררו בעוד מספר ימים. מועדון הלילה אמנם מרושת במצלמות וגם האזור סביבו, והמשטרה כבר אספה את ההקלטות, אולם מתברר כי האזור שבו היו קליימן והקטינה, מתחם ה-VIP, לא תועד על-ידי המצלמות.
במהלך החקירה וגם לאחר מכן, בהארכת המעצר אתמול, קליימן הכחיש את החשדות נגדו. פרקליטו, עו"ד יניב שגב, סבור כי קיים מניע לתלונה שהגישה הקטינה הבלגית נגדו: "חבריה נעצרו בשל אלימות קשה כלפי קליימן, ואחד מהם נתפס עם סכין. אחד מחבריה התקשר מתחנת המשטרה לאותה צעירה, שעד אז כלל לא הגישה תלונה, והמריץ אותה לעשות זאת כדי שיהיה אליבי. יש פה תיק לא חזק בכלל".
5 צפייה בגלריה
אחילאס באוס
אחילאס באוס
"זה מצב מצער ומוזר". נשיא וולוס באוס
(צילום: INTIMEsports)
מיד לאחר מעצרו של קליימן ועוד לפני שהובא בפני שופט, החליט בעלי וולוס אכילאס באוס להודיע על שחרורו המיידי של השוער וכן של השחקן הפורטוגלי שהיה מעורב באירוע. באוס השתלח בשוער: "זה מצב מצער ומוזר. הוא ניסה לאנוס אישה, וזה בלתי נסלח. ספורטאים נחשבים לאלילים עבור חלק מהאנשים, ילדים מגיעים אחרי אימונים ומבקשים חתימות. אני לא יכול לדמיין גבר שמכריח אישה לעשות משהו שהיא לא רוצה, ולא אכפת לי אם בוריס מכחיש את זה. אני מחליט, ואני קשוח מאוד בעניינים האלה כי יש לי חמישה ילדים. הוא היה בוולוס שלוש שנים ואף פעם לא שידר דברים כאלה".
אסקובל סיפר למשטרה כי יחד עם קליימן השניים ניצלו את יום החופש שלהם כדי לנסוע לאתונה מבלי לספר לאף אחד מהקבוצה, ובשלב מסוים של הבילוי ניגשה אליהם אותה נערה בת 17 מבלגיה. לדברי אסקובל, התלמידה דחפה את קליימן במועדון - הישראלי הגיב, ובעקבות כך הוזעקה המשטרה למקום.

"משהו פה מסריח"

בני משפחתו וחבריו של קליימן היו המומים מהאירוע. אשתו ליאן המריאה ליוון, בין היתר כדי להחזיר את בנם השלישי ארצה. הקהילה היהודית באתונה והשגרירות סייעו לו בשכירת עורך דין. "בוריס הוא האבא והבעל הכי טוב שיכול להיות, זה לא סביר שהוא אנס או החזיק בסמים", אמר אחד מבני משפחתו. "אולי תופרים לו שם תיק. אנחנו איתו, כי אנחנו יודעים בדיוק מי הוא. כואב לנו מה שהוא עובר. הוא שובת רעב בתא מעצר מבודד, מקווים שישוחרר היום".
5 צפייה בגלריה
בוריס קליימן
בוריס קליימן
סומן כאחד משוערי העתיד של הכדורגל הישראלי. קליימן
(צילום: INTIMEsports)
קליימן סומן כאחד משוערי העתיד של הכדורגל הישראלי. הוא היה השוער הבכיר בנבחרת הנוער ולאחר מכן בצעירה, כולל באליפות אירופה שנערכה בארץ, ורשם גם הופעה אחת בנבחרת הבוגרת לפני שבע שנים. הוא נולד באוקראינה ועלה ארצה בגיל עשרה חודשים. החל לשחק במחלקת הנוער של הפועל ת"א ועבר להפועל כפר-סבא, שם רשם בגיל 18 הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת. בהמשך שיחק בהפועל ת"א, ממנה הושאל לכפר-סבא ומכבי הרצליה, עד שעבר לבית"ר ירושלים.
לפני חמש שנים החל קליימן את הקריירה הבינלאומית שלו, בפראלימני הקפריסאית, שם נחשב לאחד השוערים הטובים בליגה, ואחר כך הגיע לוולוס. היכולת הטובה שלו גרמה לגדולות ביוון, בהן פאוק סלוניקי, לעקוב אחריו לקראת אפשרות שיצטרף בעונה הבאה.
אביחי ידין, ששיחק עם קליימן בהפועל ת"א, אמר: "לפני שתולים את בוריס בכיכר העיר, מוטב לבדוק מה באמת קרה שם. הקבוצה מתנערת ממנו מהר מאוד מבלי בכלל לבדוק את הסיפור, אז משהו פה מסריח. בוריס אחלה גבר, איש משפחה ואהוב מאוד בקבוצה. מקווה מאוד בשבילו שזה עניין של כמה ימים והוא יחזור ליהנות מהמשפחה שלו ומכדורגל".
פורסם לראשונה: 06:00, 13.04.23