למרות התוצאות הרעות: בהתאחדות לכדורגל לא מתכוונים לפטר את גיא לוזון, שמחזיק בחוזה עד מאי 2025. אתמול (שלישי) הנבחרת הצעירה רשמה הפסד שביעי בשמונה משחקים במוקדמות היורו, 1:0 לקוסובו.
זה היה ההפסד השביעי של גיא לוזון בשמונה משחקים, מהמאזנים החלשים ביותר אי פעם של הנבחרת הצעירה. גורם בהתאחדות לכדורגל אמר: "יו"ר ההתאחדות לכדורגל צריך לכנס בדחיפות את הוועדה המקצועית. אי אפשר לטאטא את הכישלון של הנבחרת הצעירה, ואסור להשתמש בשום תירוץ. מילא שני ההפסדים לגרמניה, אבל להפסיד פעמיים לקוסובו ופולין? עם הסגל הזה צריך להשיג תוצאות יותר טובות".
2 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
ספג ביקורת קשה. גיא לוזון
(צילום: AP Photo/Jeremias Gonzalez)
זה היה משחקו ה-20 של גיא לוזון כמאמן הנבחרת הצעירה, כשמתוכם יש לו 12 הפסדים, חמש תוצאות תיקו ושלושה ניצחונות בלבד, מול צ'כיה ביורו האחרון ועוד שניים מול נבחרות חלשות כמו סן מרינו ואסטוניה, כלומר 23 אחוזי הצלחה בלבד. מצד שני, הוא הצעיד את ישראל לחצי גמר יורו הצעירות בקיץ שעבר, מה שנתן לנבחרת את הכרטיס לטורניר האולימפי, בו שיחקה לראשונה מזה 48 שנה.
כשנותרו שני משחקים לסיום הקמפיין בחודש הבא (מול אסטוניה ובולגריה), ישראל מדורגת במקום הלפני אחרון ומקדימה רק את אסטוניה, עם 12.5 אחוזי הצלחה. אף פעם לא היה קמפיין חלש כל-כך באירופה, מאז שישראל הצטרפה לאופ"א ב-1992. בנוסף, גם מאזן השערים (16:5) רע מאוד.
2 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
נבחרת ישראל לא זוכרת קמפיין כזה
(צילום: Christian Bruna/Getty Images)
"לצערי כבר בתחילת הקמפיין הבנו וידענו שנהיה בבעיה, 6-8 שחקנים קפצו לנבחרת הבוגרת ובעצם לא היו בקמפיין הזה איתנו", אמר לוזון לאחר ההפסד, "אני מלא הערכה לחבר'ה הצעירים האלה שבכל משחק באמת עשו הכל, אנחנו כרגע משלמים שכר לימוד על חוסר ניסיון, 80-90 אחוזים מהשחקנים כאן יהיו בקמפיין הבא ושם בעצם נרוויח את שכר הלימוד הזה. ידענו שזה יהיה קמפיין לא פשוט ולצערי התוצאות לא טובות".
"היום השחקנים עשו הכל, כולל הכל, כדי לחזור הביתה עם נקודות", הוסיף לוזון. "לא היינו מספיק מסוכנים, לא היינו מספיק חדים בפעולה האחרונה, בהרבה מקרים היינו פסיביים מול השער וחבל. ניקח את הדברים מכאן ונמשיך הלאה לשני המשחקים האחרונים באוקטובר, בתקווה לסיים את הקמפיין הזה בטעם טוב".