האם הכדורגל הישראלי נמנע מסנקציות? נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו קבע כי הדרישה של ההתאחדות הפלסטינית לא תעלה להצבעה בקונגרס פיפ"א שנערך בבנגקוק, תאילנד. עם זאת, ההחלטה בנוגע לבקשות שהגישה ההתאחדות הפלסטינית תועבר לסמכות של ועדת "מומחים", שתשלח את המלצותיה למועצת פיפ"א - וזו תפרסם את החלטתה עד ה-20 ביולי.
"כמו כל אדם אחר הייתי בהלם ממה שקרה ב-7 באוקטובר בישראל", אמר אינפנטינו. "אני גם רואה מה שקורה בעזה. אני מתפלל עבור האמהות שאיבדו את הילדים שלהן ועבור כל מי שסובל. אני מתפלל לדבר אחד - שלום. אבל מה אפשר לעשות? אני לא רוצה ליצור פילוג. המועצה של פיפ"א חושבת שהכדורגל צריך להיות כוח מאחד ולא מפלג".
4 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
ההצעה הפלסטינית לא תעלה להצבעה. ג'אני אינפנטינו
(Manan VATSYAYANA / AFP)
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ לאחר טירפוד הניסיון הפלסטיני להשעות את ישראל מפיפ"א
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
נשיא פיפ"א המשיך: "חשוב לציין ששלוש הבקשות מצד ההתאחדות הפלסטינית יידונו במועצה. בגלל הרגישות הברורה של הנושאים הללו, ועדת מומחים תבדוק את הבקשות האלה ותוודא שהעקרונות של פיפ"א ממומשים. ההמלצות של הוועדה הזו יועברו למועצה, אבל בגלל הדחיפות של המצב המועצה תדון בהמלצות הללו עד ה-20 ביולי".
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ נאם לפני דבריו של אינפנטינו: "אנחנו מתמודדים עם ניסיונות ציניים מצד ההתאחדות הפלסטינית לפגוע בכדורגל הישראלי. אחרי חודשים רבים שמשחקי כדורגל לא מתקיימים בישראל בגלל המלחמה, ושאזרחים ישראלים עדיין מוחזקים בשבי בעזה, זה לא הוגן שאנחנו דנים בזה. איבדנו מאמנים ושחקנים בהתקפה הנוראית ב-7 באוקטובר, ואני מוצא את עצמי נלחם על הזכות שלנו להמשיך להיות חלק מהמשחק. אין חרפה גדולה מזאת".
זואץ המשיך: "כמו כל אחד פה, אני טיפוס תחרותי. אני רוצה שהנבחרת שלנו תנצח והקבוצות יגיעו הכי גבוה שאפשר בתחרויות, אבל אנחנו סובלים יותר והאבל שלנו גדל. ישראלים נשחטו והחיים שלנו הפכו לגיהינום, מצאנו את עצמנו נלחמים נגד טרוריסטים שהרגו למעלה מ-1,000 אנשים. אין כלום בהצעה של הפלסטינים. אני לא מאחל לאף מדינה שתעבור את מה שעברנו. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להילחם שוב ושוב".
4 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
"אזרחים ישראלים עדיין מוחזקים בעזה". שינו זוארץ
(Manan VATSYAYANA / AFP)
זוארץ דיבר גם על הילדים נווה שוהם ואוהד מונדר ששוחררו משבי החמאס בעזה: "תנו לי לספר לכם על האושר האמיתי של נווה שוהם, שחזר אלינו מהשבי, הייתם צריכים לראות את החיוך שלו. לאוהד מונדר יש בני משפחה בשבי. אחרי שהוא השתחרר הייתם צריכים לראות את החיוך שלו במשחק של הפועל באר-שבע. אל תיתנו לאף אחד לקחת מהם את הכדורגל שלהם. אני מתעקש להשתמש בענף כגשר. אומות לא צריכות להילחם, אם אני מגיש הצעה - יותר טוב שנשחק כדורגל".
לאחר שטורפדה ההצעה הפלסטינית, בהתאחדות הישראלית חגגו. זוארץ אמר: "אל מול ניסיון נואל לפגוע במדינת ישראל, בתדמיתה ובלגיטימיות שלה באמצעות השעיית הכדורגל שלנו מכל הטורנירים והמפעלים הבינ"ל, הצלחנו לבטל מהלך שהיה מכתים אותנו ופוגע בנו אנושות ברמה המדינית, הספורטיבית, המוסרית והתדמיתית כמדינה, כחברה. אל מול עולם עוין ברובו ובנסיבות מדיניות מורכבות מאי פעם, הצלחנו בזכות עבודה מאומצת ומושכלת שנמשכה יותר משלושה חודשים למנוע סנקציה כמעט בלתי נתפסת ברמת החומרה שלה".
יו"ר ההתאחדות הודה גם לשר התרבות והספורט, מיקי זוהר: "אני מבקש להודות לשר על התמיכה, לגורמי המקצוע במשרד החוץ, לראש המל"ל ולאנשיו ולכל מי שלקח חלק בהתמודדות עם המזימה של רג'וב. במקום לחפש באמצעות הכדורגל אפיקים שיש בהם להביא מעט נחמה עבור כולם ולסלול דרכים לקירוב, יש מי שרצה לנצל את המשחק הנפלא הזה כדי לפלג, להסית ולפגוע בזכות בסיסית שלנו. זה לא קרה, זה לא יקרה".
4 צפייה בגלריה
אוהד מונדר ואלונה ברקת
אוהד מונדר ואלונה ברקת
"הייתם צריכים לראות את החיוך שלו". אוהד מונדר ואלונה ברקת במשחק של הפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
נווה שוהם
נווה שוהם
נווה שוהם
(צילום: עוז מועלם)
לפני זוארץ, נאם יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב: "אני עומד בפניכם פעם נוספת כדי למחות על הפעולות הלא חוקיות וההפרות של ישראל, כולל ההתאחדות לכדורגל הישראלית, שמאפשרת את קיומם של מועדוני כדורגל מתוך התנחלויות הממוקמות בשטחים פלסטיניים כבושים. שר החוץ הישראלי איים לעצור אותי באופן אישי, אבל שום דבר לא יעצור אותי בקידום מה שאני מאמין בו".
רג'וב פעל רבות בחודשים האחרונים בניסיון שבקשתו להטיל סנקציות נגד הכדורגל הישראלי תעלה להצבעה בקונגרס פיפ"א, מהלך שבסופו של דבר לא יצא לפועל.
ונגר ואינפנטינו בדקת דומיה לקורבנות בעזה
(ONE)