קשה להיזכר במשחק עונה שהיה כ"כ חד צדדי על הנייר, ועוד לטובת השנייה בטבלה. הייתה אווירה של 0:3 למכבי חיפה לפני שהמשחק נפתח, שמסאי דגו שוב ייתן נוקאאוט לרובי קין, ופרנצדי פיירו ודין דוד יחוררו את הרשת של רועי משפתי. מכבי חיפה הייתה אמורה לדלג מעל מכבי ת"א, בדרך לאליפות רביעית ברציפות.
היו סיבות טובות לחשוב ככה, בטח אחרי התיקו של מכבי ת"א בסכנין, ובוודאי לאור חסרונו של פליסיו מילסון - שחקנה הטוב ביותר העונה. אם יש קבוצה שמסוגלת לאבד שוב יתרון של 10 נקודות בפסגה, זאת מכבי ת"א הנוכחית. היא כבר הראתה פריכות העונה, וחטפה הפסדים כואבים. אולם מכבי ת"א מודל 2023/24, במאני-טיים של העונה, התגלתה במלוא הדרה. היא קיבלה את הפרס שלה בדמות ניצחון ששווה אליפות.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי
שחקני מכבי
ניצחון ששווה אליפות. ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
קין: “שמח עבור האוהדים, המשחק עבורם"
(ONE)
זה היה משחק בו מכבי ת"א ענתה לכל הביקורות כלפיה. היא עברה סעיף-סעיף ומחקה את כולם. אמרו שרובי קין לא טקטיקן גדול? הוא הציג מערך מושלם למשחק כזה עם הפתעות למסאי דגו. אמרו שההגנה לא טובה מספיק? אנריק סאבוריט הפך לפאולו מאלדיני. אמרו שלשחקנים אין אופי? משלוש הזדמנויות הם הצליחו להוציא שני פנדלים, ונלחמו עד הרגע האחרון. 97 דקות שהם באמת נתנו את כל מה שיש להם. מכבי ת"א סוף סוף השיגה ניצחון של אליפות, כמו הטיל של מושיקו לוגסי מול בני יהודה ב-2012/13 או ה-1:3 על מכבי חיפה ב-1995/96. כל העונה אוהדי מכבי ת"א חיכו לרגע הזה, עם כל הכבוד לניצחונות בדרבי, חייבים לנצח במשחק עונה כדי לחגוג אליפות כמו שצריך.
אף אחד כבר לא ייקח ממכבי ת"א את התואר שכל-כך מגיע לה, אפילו היא לא תצליח להרוס לעצמה. זה היה ניצחון מפואר ברגע הכי קריטי בעונה. משחק חוץ מול האלופה המכהנת, שבאה במומנטום חיובי. אי אפשר היה לכתוב סיום יותר ראוי לקבוצה של רובי קין, שאמש קיבל את ההוכחה הסופית לכך שיש לו עתיד ורוד באימון.
2 צפייה בגלריה
קין
קין
יכול להרגיש מאוד מרוצה. רובי קין
(צילום: עוז מועלם)
עונה ראשונה של מאמן "רוקי" תסתיים באליפות, כבר אין שום סימני שאלה סביבו. המשימה העיקרית של רובי קין הייתה להביא אליפות, והוא הביא אותה כמו גדול. כל הדברים האחרים (כמו הגביע וההפסד לאולימפיאקוס) לא נראים חשובים כרגע. להביא אליפות זאת לא משימה פשוטה.
זאת הייתה עונה בה למכבי ת"א היו כמה משברים, יותר ממה שלקבוצה אלופה אמורים להיות. יותר מדי פעמים היא נפלה לבור, אבל היא גם יצאה ממנו. אתמול היא יצאה מהבור שהיא חפרה לעצמה בסכנין, ועכשיו היא יכולה להסתכל אחורה ולהגיד שהכל היה בעצם לטובה, שהיא קבוצה שעובדת קשה ושום דבר לא בא לה בקלות. התיקו בסכנין, שגרר אחריו מבול של ביקורות שכבר הגיעו לזלזול, רק עשה את הניצחון מול מכבי חיפה ליותר מתוק, הרבה יותר מ-0:1.
פורסם לראשונה: 07:07, 12.05.24