ביום חמישי האחרון התכנסה הוועדה המקצועית של ההתאחדות לכדורגל, בה חברים יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, אלונה ברקת, משה דמאיו, שרון ניסנוב ושי אהרון. במהלך הכינוס, הציג המנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון, את סיכום קמפיין מוקדמות היורו מראות עיניו.
"אין תירוצים, זה שלא עלינו דרך המוקדמות זו אכזבה גדולה גם מבחינתו. המטרה שלנו היא לעלות דרך הפלייאוף. אנחנו נעשה את הכל בכדי לעשות את זה", אמר בניון.
3 צפייה בגלריה
בניון
בניון
בניון. "אין תירוצים לכך שלא עלינו ליורו"
(צילום: עוז מועלם)
במצגת שהציג בניון בפני חברי הוועדה המקצועית, הוא ציין בין היתר מספר נקודות שהובילו לסיים רק במקום השלישי, אחרי רומניה ושווייץ.
הנבחרת שיחקה את שני משחקיה החשובים ביותר בקמפיין, מול שווייץ ורומניה, במגרש נייטרלי בהונגריה ולא מול 30 אלף אוהדים ישראלים בבלומפילד או בטדי. עקב המלחמה, שחקנים רבים בסגל לא הגיעו למשחקים הקריטיים בכושר מלא כי ליגת העל הושבתה.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
כושר משחק לקוי בשל המלחמה. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
בניון ציין כי המשחק החשוב מול רומניה היה השלישי שלה בתוך שבוע, ולכן היא הגיעה אליו בעמדת נחיתות והפסידה בסופו של דבר. המנהל המקצועי הסביר כי שיטת המשחק בכל הקמפיין הייתה התקפית, וכי המערך לא השתנה מול אף יריבה.
כמו כן, הנבחרת קידמה שחקנים צעירים שעשו את הקפיצה מהנבחרות הצעירות כמו אוסקר גלוך, דור תורג'מן, ענאן חלאילי ורוי רביבו. במצגת נכתב כי מספר שחקני מפתח חוו במהלך הקמפיין פציעות שהשביתו אותם ממשחקים רבים כמו מנור סולומון, ליאל עבדה ודולב חזיזה, שנפצעו לפני המשחקים הקריטיים.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל
סולומון. היה פצוע במשחקים החשובים
(צילום: עוז מועלם)
לדברי בניון, אחת המטרות שהושגו הייתה החזרת האמון של העם בנבחרת. לראייה, בכל המשחקים של הנבחרת בארץ האצטדיון היה מלא, כולל במשחקים מול בלארוס ואנדורה החלשות.
בניון פרס בפני חברי הוועדה המקצועית את ההכנות לקראת המשחק מול איסלנד ב-21 במרץ, שצפוי להתקיים שוב בחו"ל, בהונגריה או סרביה. בכל מקרה, האצטדיון שייבחר יכיל מקומות רבים ולא כפי שהיה בסבב הקודם, מאחר שאלפי ישראלים מתכוונים להגיע למשחק.
"אין תירוצים גם מצידי", אמר היו"ר זוארץ בישיבה. "אני סומך על הצוות המקצועי שלנו שיוביל אותנו לאליפות אירופה. אנחנו צריכים לעשות את זה. אני מבחינתי אתן את כל התנאים להצליח".