"אני מבקש מכל אחד ואחת מהנוכחים לעשות כל שביכולתם למיגור נגע האלימות, שהרים ראש ומאיים לא רק על הכדורגל שלנו, אלא על החברה בה אנו חיים". כך פתח היום (שלישי) יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, את ישיבת ההנהלה שהתמקדה במקרי האלימות האחרונים בכדורגל הישראלי.
חסון אמר: "אנחנו מזהים מגמה של הקצנה בתדירות האירועים האלימים ובעוצמה שלהם עוד לפני אירועי השבוע האחרון. מדובר בדיני נפשות, לא פחות. אני חרד מהאפשרות שהמזל ייגמר לנו, מכך שאחד האנשים או הנשים שמגיעים לאצטדיונים לא יחזור חי. זאת לא הכנה לוועדת חקירה, זה לא אליבי, זאת קריאה ליושבים כאן ולכל גורם במדינת ישראל להתעשת ולהבין את גודל השעה.
5 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
"זאת לא הכנה לוועדת חקירה, זאת קריאה להתעשט". אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
"אפשר לחשוב על מספר גורמים שמסבירים את ההקצנה הזאת - שנה וחצי של קורונה וסגרים שעשו משהו לאנשים, רשתות חברתיות, אלכוהול, חברה מקוטבת – חובה לשאול גם מה תרומתנו לכך ומה ביכולתנו לעשות כדי להפחית את האלימות. אם נהיה אחראיים יותר בהתבטאויות שלנו, בהתבטאויות של הכפופים לנו, אם לא נשדר שכל משחק הוא לחיים ולמוות, אם נמנע שיסוי, הכפשות, אם נפעל ביד הקשה ביותר נגד החלקים הסוררים בקהל – הרחקה, תביעות – נוכל להביט במראה ולומר שעשינו כל שלאל ידינו".
5 צפייה בגלריה
האוהדת שפונתה לבית החולים
האוהדת שפונתה לבית החולים
אוהדת בית"ר ירושלים שהותקפה בעת שהותה בבית החולים
(צילום: פרטי)
5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים בבלומפילד
אוהדי בית"ר ירושלים בבלומפילד
המהומות בבלומפילד במשחק בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
 חסון התייחס להתמודדות של הקבוצות עם המצב: "אני בהחלט מזהה עשייה משמעותית של מרבית הקבוצות בשנים האחרונות במטרה להילחם בגורמים האלימים והקיצוניים. הדגשתי את העובדות הללו בשיחות האחרונות שהיו לי עם שר הספורט, חילי טרופר. אני מזהה שר שנחוש לשנות את המגמה המאיימת הזאת ולהבטיח לרוב השפוי, הטוב והתומך של האוהדים בארץ הגעה וחזרה בטוחות ממשחק כדורגל.
5 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
"מזהה עשייה משמעותית של מרבית הקבוצות". אורן חסון
(צילום: אורן אהרוני)
"הדגשתי בפני השר ובפני כל גורם אחר עמו שוחחתי לאורך השנים, וביתר שאת בשבוע האחרון, כי ממשלת ישראל חייבת לראות בגל האלימות הנוכחי בספורט מכת מדינה. בכל מקום אחר בעולם בו מוגרה האלימות בספורט, זה היה כפועל יוצא לשילוב כוחות של ההתאחדויות/מנהלות הליגה, הקבוצות והמדינה. הגיעה העת לשינויים חקיקתיים שיאפשרו הטלת קנסות מנהליים, הרחקת אוהדים, מעצרים מונעים, הקמת יחידות מיוחדות (אכיפה ומודיעין) ועוד. הזמן אינו לטובתנו ובמונחים המוכרים לנו מהמשחק האהוב על כולנו, אומר כי אנחנו קרובים מאוד לדקה ה-90, לרגע בו יתרגש על כולנו האסון הבלתי נמנע".
 בהתייחס לציפיות של אוהדי הכדורגל מההתאחדות בנוגע למצב אמר חסון: "רוב עצום של אוהבי המשחק מצפה מאינו להוות דוגמה להתנהגות נורמטיבית ולהוביל יחד עם מדינת ישראל לשינוי המצב. התרבות העבריינית שפשתה במגרשי הכדורגל חייבת להיכחד. אנחנו חייבים לנצח בקרב הזה".
5 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר. חסון: "הממשלה חייבת להבין שזו מכת מדינה"
(צילום: אורן אהרוני)
בנוגע לתוכנית הנבחנת בימים אלה בפיפ"א לקיים מונדיאל בכל שנתיים עידכן חסון את חברי הנהלת ההתאחדות כי העמדה הברורה של אופ"א היא התנגדות נחרצת ליוזמה בשל הנזקים הצפויים להתאחדויות, לקבוצות, לשחקנים ולתקציבים.
הנהלת ההתאחדות עודכנה בישיבה כי ההתאחדות הגישה הצעה לאירוח גמר הליגה האזורית באצטדיון בלומפילד בעונת 2022/23. חמש התאחדויות נוספות, יחד עם ישראל, עלו לשלב הבא – קפריסין, צ'כיה, יוון, צפון אירלנד וסלובקיה. עד סוף פברואר 2022 צריכה כל אחת מההתאחדויות להגיש את הצעתה הסופית לאירוח. את הנושא מוביל גיא פורטניאגין, ראש אגף הנבחרות בהתאחדות.
 מנכ"ל ההתאחדות, יוסי שרעבי, עדכן כי נעשה מאמץ מול גורמים שונים בממשלה לקבלת תמיכה לאירוח טורניר אליפות אירופה עד גיל 17 ב-2022. משחקי חצי גמר גביע המדינה ייערכו באצטדיון בלומפילד (19 ו-20 באפריל). הגמר ייערך באצטדיון טדי ב-24 במאי.