מכבי חיפה נמצאת בסכנה אמיתית לאבד בקרוב את מעוז ההגנה שלה, הבלם הסרבי בוגדן פלאניץ' (30). בשנתיים במועדון הוא שיחק חלק מרכזי בזכייה בשתי אליפויות, וכעת נראה שהירוקים יתקשו מאוד לשמור עליו.
מאמנה הארגנטינאי של א.א.ק אתונה, מטיאס אלמיידה הארגנטינאי, סימן את פלאניץ' כיעד המרכזי לחיזוק ההגנה של המועדון היווני הקיץ. א.א.ק כבר פנתה מספר פעמים לחיפה בתקופה האחרונה בניסיון לסכם על רכישתו של הבלם, אך נענתה בכל המקרים בשלילה. בשבוע האחרון א.א.ק חזרה עם הצעה המוערכת במעט יותר ממיליון יורו (בסרביה פורסם כי היוונים מוכנים לשלם 1.3 מיליון, אך בפועל הסכום נמוך יותר), כשהבעיה האמיתית מבחינת חיפה היא החוזה שהאתונאים מוכנים להעניק לסרבי: 2.1 מיליון יורו בחוזה לשלוש שנים, 700 אלף לעונה, שדרוג ניכר לעומת החוזה הנוכחי של פלאניץ' בישראל שיסתיים בעוד שנה, 400 אלף יורו לעונה.
2 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ'
בוגדן פלאניץ'
בוגדן פלאניץ'. היוונים מוכנים לשלם הרבה
(צילום: עוז מועלם)
חיפה סירבה גם להצעה האחרונה בעוד היא מנסה לסגור על חוזה חדש עם פלאניץ'. כבר מספר שבועות שמתנהלים מול מגעים מול השחקן, כשההצעה של חיפה עומדת על חוזה לשנתיים בשכר של 500 אלף יורו לעונה. אך כעת מסתמן כי לא רק שהיוונים מוכנים להציע חוזה טוב יותר, אלא שהם גם לא מתכוונים לחכות לאישור של חיפה. סעיף השחרור בחוזהו הנוכחי של פאניץ' עומד על סכום של 1.8 מיליון יורו, שא.א.ק לא תהסס לשלם אם לא יושג הסכם.
צריך להיכנס לעומק המציאות הזו: היוונים מציעים לחיפה לסגור על סכום נמוך יותר, ולאפשר לפלאניץ' לשחק במדי חיפה בצמד המפגשים עם אולימפיאקוס במוקדמות ליגת האלופות. אם האלופה הישראלית לא תקבל את ההצעה, היוונים יפעילו את סעיף השחרור ויעבירו לשורותיהם את פלאניץ' לפני משחק הגומלין ביוון ב־27 ביולי. חשוב לציין כי הפעלת סעיף השחרור אינה מבטיחה מיידית את השלמת העסקה, מה שתלוי בשחקן עצמו, אך פלאניץ' כבר הביע עניין מסוים בהצעה היוונית ונראה שלא יהסס לעזוב אם חיפה לא תשפר את הצעתה.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. עלול למצוא את עצמו בלי הבלם הבכיר
(צילום: עוז מועלם)
המצב הציב את חיפה בבעיה קשה. גם כך בקבוצה חיפשו בלם נוסף שיעבה את הסגל מעבר למחליפים עופרי ארד ורמי גרשון, שגם ייתן לברק בכר את האפשרות לשחק עם שלושה בלמים. אם פלאניץ' יעזוב, האלופה תמצא את עצמה בשלב מאוחר בהכנות עם בלם בכיר אחד בלבד – שון גולדברג – ותיאלץ לחפש תחליף ראוי ברגע האחרון. מה שבטוח הוא שא.א.ק לא מתכוונת להרפות.