ג'ורג'ה יובאנוביץ', חלוצה הסרבי בן ה-23 של מכבי ת"א ואחד השחקנים הטובים בליגת העל, התראיין אתמול (רביעי) לאתר ספורטקלאב במדינתו, והתייחס בין השאר להתמודדות בין מכבי חיפה לכוכב האדום בלגרד, למערכת היחסים החדשה עם ערן זהבי, והסביר מדוע בחר להגיע דווקא לישראל.
"אני לא יודע מה יקרה בישראל, אבל אני חושב שבגומלין הכוכב האדום פייבוריטית ותדיח את מכבי חיפה", אמר יובאנוביץ' כשהתבקש לתת תחזית למשחק בין אלופת סרביה לאלופת ישראל, "אני חושב שהכוכב האדום בלגרד קבוצה איכותית יותר, עם שחקנים טובים ומנוסים יותר. הכוכב התחזקה היטב הקיץ והיא מוכנה להיות חלק מליגת האלופות". יובאנוביץ' גדל במחלקת הנוער של פרטיזן בלגרד, יריבתה הגדולה של הכוכב האדום, כך שקשה לחשוד בו בחוסר אובייקטיביות.
3 צפייה בגלריה
יובאנוביץ'
יובאנוביץ'
גדל בפרטיזן בלגרד, יריבתה הגדולה של הכוכב האדום. יובאנוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
כשנשאל האם מכבי חיפה היא הקבוצה הטובה בישראל, השיב: "כן, זה נכון, אבל זו גם הקבוצה שחילצה מאיתנו נקודה בתוספת הזמן ושאצלה בבית ניצחנו אותה 1:3. מבחינת איכות אנחנו לא רחוקים מהכוכב האדום".
"זו קבוצה מאוד התקפית, שמוכנה לקחת סיכונים", סיפר יובאנוביץ' על החוזקות של הירוקים, "אצילי וחזיזה הם שחקנים מאוד מסוכנים בכנפיים, וגם אם אצילי לא היה דומיננטי במשחקים האחרונים, יש לו השפעה גדולה על הקבוצה. המשחק של מכבי חיפה נגד אולימפיאקוס היה חלומי ונראה כמעט לא אמיתי. גם יש למכבי חיפה את פיירו ואת פלאניץ' שמוביל את ההגנה, אבל אני חושב שאמרתי מספיק דברים טובים על מכבי חיפה".
על על הקהל מכבי חיפה: "אווירה מרשימה. הכרטיסים נחטפים, האצטדיון מכיל 30,780 מקומות, היציעים קרובים לדשא, והאוהדים מעודדים במשך כל 90 הדקות. אבל גם הכוכב האדום רגילה לאווירה כזו במשחקים שלה וזה לא משהו שאמור להפחיד אותה".
3 צפייה בגלריה
קה
קה
"אווירה מרשימה". הקהל של מכבי חיפה
(צילום: EPA)
במסגרת קמפיין ליגת האומות ביוני האחרון, רשם יובאנוביץ' הופעת בכורה במדי נבחרתו כשעלה בהרכב ושיחק 45 דקות בניצחון 1:4 של סרביה על סלובניה. "למה שאני אעצור? אני אעבוד, אני אאמין... להגיע למונדיאל בקטאר זה יהיה נהדר", אמר החלוץ כשנשאל על השאיפות שלו בנבחרת. חשוב לזכור כי עמדת החלוץ בסרביה עמוסה בכל טוב, עם שחקנים כמו אלכסנדר מיטרוביץ' מפולהאם ולוקה יוביץ' שעבר הקיץ מריאל מדריד לפיורנטינה.
על הקשר עם ערן זהבי: "הוא שחקן רציני ואדם נפלא, הוא גם נתן לי כמה עצות טובות ואנחנו מבינים טוב אחד את השני. אני מקווה ששנינו נבקיע הרבה העונה ונוכל לעזור למכבי להצליח".
לסיום, כשנשאל על מדוע בחר לעבור דווקא לקבוצה בישראל, השיב יובאנוביץ': "חשבתי שזו הבחירה הכי נכונה וטובה בשבילי ודעתי לא השתנתה גם עכשיו. כבשתי 13 שערים ובישלתי שלושה נוספים ואני חושב שהעונה אני יכול לשפר את המספרים".
3 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ'
ג'ורג'ה יובאנוביץ'
חצי עונה מרשימה במכבי ת"א. יובאנוביץ'
(צילום: עוז מועלם)