גם במידה ונבחרת ישראל תפסיד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו נגד איסלנד בעוד כשבועיים וחצי (21.3), היא תאלץ לשחק משחק נוסף - לפרוטוקול בלבד - מול המפסידה בזה המקביל בין בוסניה לאוקראינה.
באופ"א הוחלט לקיים משחק נוסף - על מקומות 3-4 - בין הקבוצות השונות המשחקות בפלייאוף (בכל הדרגים), ולכן לישראל צפויים בכל מקרה שני משחקים בינ"ל בסוף החודש.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל, תמונה קבוצתית
שחקני נבחרת ישראל, תמונה קבוצתית
שני משחקים בסוף החודש. נבחרת ישראל
(AP Photo/Denes Erdos)
בחצי הגמר המקביל תארח בוסניה את אוקראינה העדיפה. המנצחת תשחק בביתה מול ישראל או איסלנד. אם אוקראינה תעלה, משחק הגמר ייערך ככל הנראה בגרמניה או פולין, שני היעדים שאירחו את הנבחרת ושחטאר דונייצק בליגת האלופות.
במקרה והנבחרת תפסיד, היא תאלץ, כאמור, להישאר חמישה ימים נוספים בחו"ל ולשחק משחק נוסף. במידה והמפגש יהיה מול בוסניה, היא עשויה לבקש כי המשחק ייערך בבודפשט ולא בסראייבו כדי לחסוך הוצאות אבטחה גבוהות.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים נגד איסלנד בשנה שעברה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים נגד איסלנד בשנה שעברה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים נגד איסלנד ב-2022
(צילום: גיל נחושתן)
בכל מקרה, בנבחרת מתרכזים במשחק ב-21 במרץ בבודפשט מול איסלנד. איסלנד הנוכחית היא ממש לא אותה נבחרת שהדהימה את העולם כשהגיעה לרבע גמר היורו ב-2016 והעפילה למונדיאל 2018, ולמעשה היא גם לא אותה נבחרת שפגשה ישראל פעמיים בליגת האומות ב-2022 (שני המפגשים הסתיימו ב-2:2, אך הכחולים-לבנים סיימו במקום הראשון בבית שכלל גם אלבניה ועלו לדרג A).
ההתרסקות שאיסלנד חוותה בשנים האחרונות נמשכה גם בקמפיין מוקדמות היורו האחרון. דור הזהב הזדקן, חלק מהשחקנים הבכירים פרשו ושערוריות שקשורות לעבירות מין ואלימות פגעו קשות בנבחרת, שכל ראשי ההתאחדות שלה התפטרו בגלל הסערות הגדולות.