אם לוקחים את שריף טירספול, יריבתה הקודמת של מכבי חיפה, והופכים על הראש, מקבלים את סלובן ברטיסלבה. הן לא יכולות היו להיות שונות יותר. בכל פעם שהראשונה נגעה בכדור הוא הפך למרובע, והשנייה לא יודעת לאיית "הגנה".
אחרי 180 דקות מול שריף ו-90 מול סלובן ברטיסלבה, היה ברור עם איזה אבטיפוס נוח יותר למכבי חיפה הנוכחית להתמודד, המבונקר או המופקר. בהיעדר התכליתיות של עומר אצילי, מכבי חיפה התקשתה מאוד לפצח את המגננה של המולדבים. מול השטחים הפתוחים שהציעה ברטיסלבה, להבדיל, ואפילו ללא צ'ארון שרי, היא הייתה יכולה להבקיע ארבעה שערים במחצית הראשונה של המשחק הראשון. לבסוף הסתפקה בשניים שאולי לא סגרו את סיפור ההתמודדות, אבל לכל הפחות שינו את הגישה של מכבי חיפה למשחק הגומלין.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה סלובן ברטיסלבה
מכבי חיפה סלובן ברטיסלבה
לא יצאו מגדרם אבל זה שוב הצליח. שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
מול שריף זו הייתה מכבי חיפה נועזת, כמעט מוטרפת, עם שישה שחקני התקפה שמטרתם למנוע את חורבן הבית. אמש זו הייתה מכבי חיפה מיושבת בהרבה, שידעה היטב שלא תצטרך לצאת מגדרה כדי לתקן את המעוות, רק לשמור על מה שכבר שלה.
המפגש מול שריף איפשר למסאי דגו להוכיח שהוא ראוי לתפקיד על שום מוכנותו להסתכן, לגלות תעוזה היכן שמאמנים בפרופיל שלו לרוב מהססים ללחוץ על הדוושה ולהיחלץ מצרה; המפגש מול ברטיסלבה איפשר לו להוכיח שהוא ראוי לתפקיד על יכולתו להימנע מהצרה מלכתחילה. בתוך שבועיים דגו פגש בשני תרחישים, האפוקליפטי (מרחק דקות מהדחה מול שריף) והסביר (יתרון על סלובן), כשצריך לחזור מפיגור וכשצריך לשמור על יתרון, ועמד בשניהם בהצלחה. הקיץ הנוכחי לא מוקדש רק לניסיון לעלות לליגת האלופות, אלא כדי להרגיל את מכבי חיפה לכך שזה הגיוני שדגו מאמן אותם, שלא נתנו כאן לילד לנהל סניף של בנק. זה בסדר, הוא שולט במספרים.
הקיץ האחרון עמד, ובצדק, בסימן מה שאבד למכבי חיפה. איך לא, ועזב אותה מאמן שכמותו לא היה לה, ושחקן שהיה שווה למעלה מ-30 שערי ליגה בעונה, וקשר ישראלי שאין רבים כמוהו, ובלם זר טוב בהחלט. המשחק אמש העמיד במרכז את כל מי שנשאר למכבי חיפה, וזה לא מעט.
2 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
לא נתנו כאן לילד לנהל סניף של בנק. דגו
(צילום: עוז מועלם)
כל עשרת שחקני השדה שפתחו אמש בהרכב היו שם גם בעונה שעברה. מכבי חיפה מספיק חזקה, מספיק עמוקה, כדי להתקרב מרחק צעד מליגת האלופות שנה שנייה ברציפות בלי שהיא אפילו מביאה מחליף למלך השערים שלה ולקשר האמצע הטוב ביותר שלה בחצי השני של העונה שעברה, וממירה שוער שהיה שחקן העונה בשוער ליגה בינוני. היא קשרה יד אחת שלה מאחורי הגב, וגילתה שבכל זאת נותרו לה שתיים. מכבי חיפה רוקחת מחזיזה, סבע, שרי ופיירו את מה שהיא הפיקה בשנה שעברה מחזיזה, סבע, שרי, פיירו, אצילי ואבו-פאני. בעונה שעברה, שתיים ועוד שתיים היו שווים ארבע. העונה, שתיים ועוד אחת שווים ארבע.